تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۸:۲۳

کارشناس مسئول پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی:

بودجه‌های پیشگیری از اعتیاد صرف درمان و کاهش آن می‌شوند

بودجه‌های پیشگیری از اعتیاد صرف درمان و کاهش آن می‌شوند
.

 

تهران – کارشناس مسئول پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و فضای مجازی سازمان بهزیستی کشور گفت: یکی از مباحث مهم این است که بودجه‌های پیشگیری از اعتیاد کمتر از درمان آن است زیرا معمولا چالش‌های درمانی هزینه بیشتری دارند بنابراین پول‌های پیشگیری از اعتیاد صرف درمان و کاهش اعتیاد می‌شود.

آزاده اولیایی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: پیشگیری تنوع ابزار ندارد و در نهایت می توانیم آموزش بدهیم و فعالیت های جایگزین و بهینه سازی اوقات فراغت به وجود می‌آوریم.

وی ادامه داد:‌ مواد مخدر در فرد سرخوشی به وجود می‌آورد اما متاسفانه در برنامه‌های پیشگیری نتیجه سه سال بعد مشخص می شود. فرد وقتی مهارت ها را آموزش می‌بیند مدت زیادی طول می کشد تا نتیجه آن را ببیند.

اولیایی تاکید کرد: باید تلاش کرد برنامه‌های پیشگیری جذاب‌تر باشد. در دو سال اخیر از ابزارهای سمعی و بصری مانند موشن گرافیک ها استفاده کردیم. در واقع رو به این آوردیم که یک پیام را در قالب یک یا دو دقیقه موشن گرافیکی انتقال دهیم. نظرسنجی‌ های انجام‌شده نشان داد که این موارد با استقبال خوبی مواجه شده و حتی چرخش خوبی در فضای مجازی داشت.

کارشناس مسئول پیشگیری از اعتیاد در محیط کار و فضای مجازی سازمان بهزیستی کشور به تاثیر آموزش‌های پیشگیرانه در محیط‌های کاری اشاره کرد و گفت: محیط کار بخشی از جامعه است. اگر آموزش‌های پیشگیرانه را وارد این فضا کنیم در واقع ۷۰ جامعه را تحت پوشش قرار داده‌ایم. یعنی یک فرد با همسر و فرزندان او تحت پوشش قرار می‌گیرند.

اولیایی خاطرنشان کرد: محیط های کاری موفق این برنامه ها را علاوه بر اینکه برای کارکنان خود می گذارند برای خانواده ها نیز اجرا می کنند. اگر یک برنامه جامع و کامل را در فضای کاری اجرا کنیم حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد اعضای جامعه نیز تحت پوشش قرار می گیرند.

وی درباره بودجه پیشگیری از اعتیاد برای سال ۱۴۰۰ نیز گفت: بودجه های پیشگیری برای سال ۱۴۰۰ مشخص نیست. معمولا بودجه ها در قالب تفاهم نامه بین دستگاه های متولی و ستاد مبارزه با مواد مخدر منعقد و جداگانه با سر فصل‌های مشخص تهیه می‌شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.