تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲

نیمه شعبانی دیگر و ما هنوز چشم براه

نیمه شعبانی دیگر و ما هنوز چشم براه
ایلام -  شعبان به نیمه رسید و باز هم در میانه آن تولدت این ماه را نورانی تر کرد.

اگرچه تو نیستی اما هزاران سال است که عاشقان کوی تو در نبودن حضورت برایت جشن می گیرند و هلهله سر می دهند.

سالیان درازیست که اگرچه نیمه شعبان برای شیعیان توام با جشن و شادی است اما آنرا با اشکهای دوری و غربتت برپا می کنیم که بی شک خود نظاره گرمان بوده ای.

امسال و در پی شیوع ویروس کرونا دومین سال است که‌ جشن تولدت را غریبانه و بدور از هم برگزار کردیم.

اگرچه به دلیل شیوع کرونا باید دور از هم جشن تولدت را می گرفتیم اما دلمان طاقت نیاورد و دیشب سوار بر خودرو در خیابان های شهر چرخ زدیم و شادباش گفتیم و بدور از هم برای آمدنت کف و بوق زدیم.

دیشب همگام با هم ندای لبیک یا مهدی و یا مهدی ادرکنی سر دادیم و دعای فرج را با دلی آکنده از غربت زمزمه‌ و باز هم برای تعجیل در ظهورت دست بدعا بودیم.

نمی دانم امروز کجا هستی ولی ما شیعیان هر سال در این روز اگرچه شهر را آذین می بندیم و جشن می گیریم ولی بیشتر دلتنگت می شویم و آمدنت را از معبود طلب می کنیم.

آیین های ویژه‌ گرامیداشت نیمه شعبان از روز گذشته در مناطق مختلف استان شیعه نشین ایلام آغاز و امروز به اوج خود رسیده است.

شمار زیادی از مردم ایلام‌ که دیشب را با حضور در کاروان خودرویی جشن میلاد منجی عالم سپری کردند صبح امروز با برپایی دیگر آیین ها همچنان در حال ابراز ارادت به ساحت مقدس ولی عصر(عج) هستند.

برپایی ایستگاه های صلواتی در خیابان های مختلف، پخت غذای نذری، توزیع نان رایگان در نانوایی ها و پخش شیرینی بین مردم چهره دیگری به این استان بخشیده است.

برگزاری بیش از ۳۰۰ ویژه برنامه نیمه شعبان در ایلام

معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان ایلام در این خصوص گفت: همزمان با فرا رسیدن نیمه شعبان و میلاد ولی عصر(عج) بیش از ۳۰۰ ویژه برنامه مختلف در مناطق این استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام حشمت الله رستمی اظهار داشت: این برنامه ها به مناسبت نیمه شعبان و به منظور ایجاد فضای شور و نشاط معنوی در جامعه برگزار می شوند.

وی افزود: این برنامه ها با مشارکت هیات مذهبی، کانون های فرهنگی، موسسات و تشکل های فرهنگی در قالب ویژه برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی برگزار خواهند شد.

معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام آذین بندی معابر و مساجد، راه اندازی ایستگاه های صلواتی، راه اندازی هیات سیار خودرویی و پخش مولودی و اهداء هدایا، سرکشی و دیدار با خانواده های شهدا، توزیع نان صلواتی در بیش از ۲۰ نانوایی، توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان و برگزاری مسابقات فرهنگ انتظار در شبکه استانی سیما و فضای مجازی را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.

رستمی با ذکر اینکه همچنین به مناسبت جشن میلاد منجی عالم بشریت بیش از ۲۰ هزار پرس غذای گرم توزیع می شود، تاکید کرد: پخش دعای فرج از مناره های مساجد، راه اندازی پویش هر خانه یک هیات مهدوی و توزیع پنج هزار بروشور با موضوع انتظار و مهدویت از دیگر برنامه های نیمه شعبان در این استان است.

وی یادآور شد: این برنامه ها به منظور آشنایی هرچه بیشتر عموم مردم با امام عصر(عج) و تقویت فرهنگ انتظار و ایجاد فضای امید و نشاط در جامعه برگزار می شوند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام ضمن دعوت از مردم برای مشارکت در این برنامه ها ابراز امیدواری ‌کرد عموم مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت(ع) با مشارکت در پویش ها و کمک های مومنانه زمینه تقویت و توسعه این فعالیت ها را فراهم آورند.

استان شیعه نشین ایلام ۵۸۰ هزار نفر جمعیت دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.