تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴

۵۰ کیلومتر حفاظ بتنی در مسیرهای منتهی به مهران نصب شد

۵۰ کیلومتر حفاظ بتنی در مسیرهای منتهی به مهران نصب شد
ایلام- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام از نصب ۵۰ کیلومتر حفاظ بتنی (نیوجرسی) در محور مواصلاتی ایلام - مهران خبر داد.

نورالله دلخواه روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: راههای مواصلاتی این استان بخصوص مسیر ارتباطی ایلام به مهران به دلیل تردد زائران عتبات عالیات و کنگره عظیم اربعین از اهمیت خاصی برخوردار است و در برخی از ایام سال از راه های پرترافیک محسوب می شود که این امر اهمیت راه های درون استانی را افزایش داده و موقعیت خاصی را از وضعیت حمل و نقل جاده ای پدید آورده است.

وی با بیان اینکه نگهداری از راه ها و مسیرهای مواصلاتی بسیار پرهزینه بوده و با وضعیت اقتصادی کنونی کشور و اعتبارات استانی نگهداری از راه ها بسیار سخت تر شده است، افزود: با هدف ارتقاء سطح ایمنی و کاهش حوادث جاده ای طی سال گذشته تاکنون بیش از ۵۰ کیلومتر حفاظ بتنی در راه های مواصلاتی استان منتهی به مرز مهران نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: بیش از هزار و ۵۰۰ عدد انواع علائم راهنمایی و رانندگی در مسیر ایلام – مهران بر روی بدنه نیو جرسی ها و حاشیه راه نصب شده است.

دلخواه تاکید کرد: نصب دوربین های کنترل سرعت و دوربینهای نظارتی و همچنین خط کشی دوره ایی و مستمر از دیگر اقدامات انجام شده این اداره کل در مسیر ارتباطی ایلام – مهران بوده است.

وی بیان کرد: به منظور کاهش سوخت و استهلاک خودروها و رفاه حال مردم دوربرگردانهای همسطح در مقاطع رضا آباد، امیرآباد و صالح آباد از توابع شهرستان مرزی مهران به طول پنج کیلومتر بهسازی و احداث گردید.

دلخواه با اشاره به محور مهران – دهلران نیز گفت: به منظور کاهش گره های ترافیکی و اصلاح نقاط حادثه خیز بهسازی وتعریض ورودی مهران تا شهرک اسلامیه به طول ۱۰ کیلومتر شامل عملیات خاکی ،تعریض پل ها ،اجرای بیس آسفالت و افزایش عرض جاده از هفت متر به ۲۰ متر و نیز جداسازی بخشی از مسیر به طول پنج کیلومتر با نیوجرسی بتونی اجرا و به بهره برداری رسیده است.

وی در رابطه با محدوده چالاب واقع در محور مهران دهلران به حادثه خیز بودن آن هم افزود: اقداماتی در راستای کاهش حوادث این محدوده انجام گرفته که می توان به عملیات بهسازی وتعریض مسیر و احداث باند رفت با محوریت جداسازی از جاده موجود به طول کلی هفت کیلومتر آغاز گردیده است که پروژه با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد شامل عملیات خاکی ،بهسازی، تعریض و احداث پل ها هم اکنون در حال تکمیل شدن است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام اضافه کرد: با اجرای این پروژه حوادث جاده ایی در مقطع مذکور به شکل چشمگیری کاهش خواهد یافت.

در حال حاضر ۱۴۵ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۷۷۰ کیلومتر راه روستایی در استان ایلام زیر بار ترافیک است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.