تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۶

بارزس کل استان ایلام عنوان کرد:

به دنبال ارزیابی فعالیت ها به صورت بی طرفانه هستیم

به دنبال ارزیابی فعالیت ها به صورت بی طرفانه هستیم
.

نگاه اقتصاد – مهدی اصلانی بازرس کل استان ایلام در جلسه معارفه هیات بازرسی در اداره کل راه و شهرسازی با حضور مدیرکل و معاونین راه و شهرسازی گفت: در بازرسی ها، به دنبال ارزیابی و بازخورد نتایج فعالیت ها به صورت بی‌ طرفانه و منکعس کردن نقاط قوت و ضعف ها هستیم.

وی افزود: عملکرد اداره کل راه و شهرسازی در حوزه های مختلف از تأمین مسکن مناسب گرفته تا حوزه توسعه شهری برمبنای الگوی معماری پیشرفت ایرانی اسلامی، احیا و بازسازی بافت های فرسوده و بازآفرینی شهری و احداث و توسعه زیرساخت راه ها و واگذاری اراضی در طرح های مختلف، ارتباط مستقیمی با زندگی مردم دارد.

 

بازرس کل استان ایلام گفت: نظام برنامه ریزی، پیش بینی و رفع مشکلات آتی قبل از بروز آنها از وظایف مدیران جهادی آینده نگر است و شفافیت و الکترونیکی نمودن فعالیت ها در جهت تسهیل و تسریع در ارائه خدمات بایستی مورد توجه مدیران واقع شود.

 

وی ادامه داد: شفافیت و الکترونیکی شدن فعالیت ها در کاهش ارتباط اشخاص و زمینه های بروز فساد و دخالت های سلیقه ای جلوگیری می کند.

 

اصلانی افزود: صیانت از اراضی دولتی از دیگر وظایف اداره کل راه و شهرسازی است که باید با تدبیر و برنامه ریزی و استفاده از ظرفیت مشارکت های اجتماعی با زمین خواری ها مقابله کند و در این راه نیز ایستادگی نماید. بازرسی کل استان نیز با ایجاد همگرایی و هم افزایی در ایفای این وظیفه خطیر حفظ و صیانت اراضی دولتی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

 

وی ادامه داد: باید به طرح های واگذاری اراضی با پیشرفت های فیزیکی نامناسب اخطار داده شود و برای فسخ قرارداد و خلع ید اراضی در طـرح های با پیشرفت بسیار پایین اقدام کند تا این گونه اراضی و منابع ملی معطل مانده در سایر طرح های توسعه ای و آبادانی و یا واگذاری به سایر متقاضیان طرح های اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد و لازم است مشخصات کلیه طرح های واگذاری با میزان پیشرفت فیزیکی و ذکر آخرین تاریخ بازدید در تعیین پیشرفت طرح در اختیار بازرسی کل قرار داده شود و برنامه ریزی منسجم و مستمری برای اعمال نظارت بر ابن گونه طرح ها برای فعال شدن و اجرای بموقع این گونه طرح ها مورد توجه مدیران و کارشناسان ذی ربط هیأت نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن در اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گیرد.

 

اصلانی گفت: ما بر پروژه‌های عمرانی به خصوص پروژه‌های نیمه تمام و معطل مانده که برای آن ها اعتبارات زیادی صرف شده اما نتیجه نگرفته و یا به اتمام نرسیده، نظارت بیشتری را اعمال خواهیم کرد و هدف اصلی ما در این طرح ها و پروژه ها، کمک به تسریع در تکمیل و بهره برداری آن ها و یا شناسایی تخلفات و فسادها در این گونه پروژه‌ها خواهد بود و از اداره کل راه و شهرسازی نیز انتظار داریم با موارد تخلفات و انحراف پیمانکاران و مشاوران به صرف کسر بهای کارکرد یا کسر آیتم موردنظر بسنده نکنند بلکه با درخواست تعقیب و معرفی آنان به هیات رسیدگی به تخلفات پیمانکاران و مشاوران، هزینه های بیشتری را برای انحراف و فساد در اجرای پروژه ها ایجاد نمایند.

 

وی ضمن برشمردن اهمیت وظیفه ناظران پروژه ها، تصریح کرد ناظران نقش کلیدی در کیفیت، دقت و سرعت عمل در اجرای پروژه ها و پیگیری مستمر برای اجرای بموقع برنامه زمان‌بندی و مدیریت پروژه ها دارند و در تعیین احجام و مقادیر و نوع کار و تنظیم مستندات تایید کننده انجام کارکرد واقعی پیمانکاران از قبیل صورتمجالس کارگاهی و … شناسایی و دستور بموقع برای رفع نواقص و بی کیفیتی پروژه یا جلوگیری از ورود خسارت بیشتر به پیمانکار بابت دوباره کاری ها ناشی از عدم اعمال نظارت های بهنگام دارند.

بازرس کل استان اعلام داشت هیأت بازرسی اعزامی به اداره کل راه و شهرسازی به بررسی وضعیت انعقاد و اجرای قراردادهای مختلف در طرح تونل کبیرکوه و نحوه عملکرد ناظران و مشاوران و پیمانکاران اقدام خواهد کرد و تسریع در تکمیل و بهره برداری پروژه ها را نیز دنبال خواهند کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.