تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳

اجرای طرح برخورد۷۲ ساعته پلیس با خودروهای دارای تغییر وضعیت در جاده های برون شهری

اجرای طرح برخورد۷۲ ساعته پلیس با خودروهای دارای تغییر وضعیت در جاده های برون شهری
نگاه اقتصاد - رئیس پلیس راه استان ایلام از طرح برخورد با خودروهای دارای تغییر وضعیت در جاده های برون شهری استان به مدت ۷۲ساعت خبر داد.

 

سرهنگ رضا همتی زاده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر اظهار داشت: هرگونه تغییر در وضعیت ظاهری و فنی وسایل نقلیه اعم از شخصی ، باری و مسافری مانند افزایش طول شاسی، تغییر محورها، افزایش یا کاهش تعداد محور‌ها، افزایش ظرفیت آن‌ها و همچنین کاهش ارتفاع خودرو‌ها ممنوع بوده و برابر قانون با متخلفین برخورد می شود.

 

وی افزود: خارج کردن وسایل نقلیه از حالت استاندارد باعث کاهش ضریب ایمنی خودرو شده و خطر وقوع تصادف در هنگام رانندگی در جاده های برون شهری را افزایش می‌دهد.

 

رئیس پلیس راه استان ایلام خاطرنشان کرد: تعداد معدودی از رانندگان وسایل نقلیه شخصی ، ارتفاع سطح خودرو خود را کاهش داده که این امر موجب می شود سطح ارتفاع چراغ خودرو از حالت اصلی و استاندارد خود خارج و دید راننده در شب را کم نموده و خطرتصادف را افزایش می دهد.

 

همتی زاده اضافه کرد: وسایل نقلیه باری و مسافری که کارت مشخصات آن‌ها با وسیله نقلیه مزبور مطابقت نداشته باشد از تردد آن‌ها در جاده ها جلوگیری و جهت سیر مراحل قانونی به راهداری و حمل و نقل جاده ای معرفی می شوند.

 

وی در پایان گفت : طرح برخورد با اینگونه وسایل در دستور کار قرار گرفته و به کلیه پاسگاههای پلیس راه ابلاغ شده تا در صورت مشاهده چنین رانندگانی که بدون توجه به قوانین و مقررات اقدام به تغییر در وضعیت ظاهری وسیله نقلیه خود نموده اند را متوقف و پس از اعمال قانون به تعمیرگاه مجاز اعزام نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.