تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶

رئیس شورای هماهنگی دهه کرامت:

دهه کرامت تربیون انتخاباتی له یا علیه کاندیدایی نشود

دهه کرامت تربیون انتخاباتی له یا علیه کاندیدایی نشود
تهران- رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت از تقارن انتخابات ریاست جمهوری با این دهه (۲۲ خرداد تا اول تیر) به عنوان فرصتی برای مشارکت حداکثری مردم یاد کرد و گفت: نباید از فضای این دهه به عنوان تریبون انتخاباتی له یا علیه کاندیدایی استفاده شود.

به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی در نشست دستگاه‌ها و کارگروه‌های عضو شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت اظهار داشت: امسال دهه کرامت با انتخابات ریاست جمهوری تقارن دارد، لذا با توجه به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و بر اساس وظیفه شرعی خودمان باید همه را به حضور حداکثری در انتخابات توصیه کنیم اما واضح است که نباید از فضای دهه کرامت به عنوان تریبون انتخابی، له یا علیه کاندیدایی استفاده شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست مجازی افزود: اهمیت دارد که برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و حضور حداکثری مردم تلاش شود؛ به این معنا که مردم خودشان در سرنوشت خود تاثیرگذار باشند، بنابراین در عرصه مذکور نه تنها باید تبلیغ شود که باید از موقعیت‌های مختلف برای ورود و حضور پرشور افراد در انتخابات استفاده کنیم. زیرا ممکن است با توجه به وجود برخی نابسامانی‌ها، دشمن در صدد ایجاد موانعی باشد. با این وصف وظیفه ما دعوت همه مردم به حضور حداکثری در این عرصه بدون جانبداری از هیچ کدام از نامزدهاست.

وی با تاکید بر فعالیت و اهتمام ستادهای استانی دهه کرامت گفت: انتظار می‌رود در سطح استان‌ها شاهد فعالیت مضاعفی باشیم و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و توجه به رنگ‌بندی‌های اعلامی از سوی ستاد ملی مقابه با کرونا، فعالیت‌ها ادامه یابد.

رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به اهمیت عرصه بین‌الملل و اتفاقاتی که در فلسطین رخ داده، گفت: قتل‌عامی که چند روز اخیر رخ داده است بی سابقه بوده و بسیاری از کودکان و نوجوانان فلسطینی در آن به شهادت رسیدند. نمی‌توانیم بگوییم عاشق امام رضا (ع) هستیم و دهه کرامت را در ایران برگزار می‌کنیم اما نسبت به این مساله توجهی نکنیم. بنابراین از اعضا و فعالان در عرصه بین‌الملل درخواست می‌کنم برای دفاع از آموزه‌های رضوی با تکیه بر مباحث دفاع از مظلوم تمهیدات لازم را بیاندیشند.

دهه کرامت از اول ماه ذیقعده برابر با ۲۲ خرداد مصادف با سالروز میلاد حضرت معصومه (س) آغاز می شود و تا ۱۱ ذیقعده برابر با اول تیر همزمان با سالروز میلاد امام رضا (ع) ادامه دارد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، اولین میان‌دوره‌ای یازدهمین مجلس شورای اسلامی (برای ۱۱ حوزه انتخابیه؛ آستانه اشرفیه، تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، تفرش، بهار و کبودرآهنگ، گچساران و میانه و برای شش کرسی مجلس شورای اسلامی) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری (برای ۴ حوزه انتخابیه؛ تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران) برگزار خواهد شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.