تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

ماه مهر با یک بغل مهربانی

ماه مهر با یک بغل مهربانی
.

 

شهریور کم کم دارد به پایان خود نزدیک می شود و چیزی نمانده تا مهر دوست داشتنی و پر از خاطره از راه برسد، مهر مهربان که نوید آمدن پادشاه فصل ها را با خود دارد و قرن هاست شهریور بوی پاییز می دهد. دو سالی بودکه ماه پر از جنب و جوش و پر از هیاهوی کودکان، خاموش و بی صدا از راه می رسید.

تمام پاییز جز صدای خش خش برگها، بغض و دلتنگی آسمان چیز دیگری نبود، دو سالی بود فرزند، اول پاییز بیمار و دلگیر از راه می رسید، انگار حوصله هیچ کس را نداشت، انگار مهر و پاییز از یاد همه رفته بود، کرونای بی رحم حتی به پاییز هم رحم نکرده بود، و آمدن این فصلی به نهایت زیبای رنگ رنگ همه جز افزودن غصه و دلتنگی چیز دیگری نداشت.

انگار همین دیروز بود که چقدر دلهره عزیزانمان را داشتیم و هیچ کس به فکر آمدن یا نیامدن فصلی نبود، همه یادشان رفته بود که تمام سال را منتظر پاییز می بودند، کرونای مرموز چه بلاهایی که بر سرمان نیاورد! حال دوسال از آن روز های سخت گذشته و انگار دو قرن را پشت سر گذاشتیم.

دو سال است صدای هیاهوی بچه ها از مدرسه نمی آمد، و حالا ماه مهر، خندان و شادان باز آمده، خندان، چون دیگر کرونایی نیست که مهر را از یادمان ببرد، دیگر آن هیولای نابود گر نمی تواند عاشقانه های پاییز را از ما بگیرد، نمی‌تواند شادی فرزندانمان را از ما بگیرد.

مهر امسال رنگ و بوی شیطنت های راه مدرسه و هیاهوی کودکان را با خود به همراه دارد، مهر آمده تا بگوید پاییز امسال پر است ازکودکانی که سرشار از بازیگوشی خود در راه مدرسه تا خانه هستند، ماه مهر باز آمده تا بگوید پاییز بی نهایت زیباست.

ماه مهر پر شده از کودکان معصوم و دوست داشتنی که شهر را از فریاد شادی خود پر می کنند، باز مدرسه ها پر از شادی و سر و صدای بچه می شود، پر از دوستی‌های آغازین، دفتر و مدادهایی که آماده خط خطی شدن هستند، پر از بوی نارنگی و عطر برگهای رنگارنگ باران خورده هستند.

پر از بوی باران، پر از مهُر های صد آفرین و پر از صدای خندهای کودکان است، ماه مهر آمده تا نوید فصلی پر از تازگی و آغازی پر از هیاهوی مدرسه را دهد، ماه مهر آمده تا بگوید زندگی جاریست چه با غم و چه با خوشی، این ماه زیبا آمده تا یادمان نرود، قشنگیهای زندگی را، صفا و صمیمت هایی که کرونا از ما گرفت، دوباره آغازمی شود، ماه مهر و صدای شادی و فریاد کودکان نوید دهنده آن است./سیدداود سجادی اسدآبادی

 

منبع: پایگاه خبری تحلیلی ماناسپهر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.