تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۹

فردا ۱۰ پروژه صنعت برق در ۳ استان با حضور وزیر نیرو افتتاح می‌شود

فردا ۱۰ پروژه صنعت برق در ۳ استان با حضور وزیر نیرو افتتاح می‌شود
تهران- فردا (سه‌شنبه) در هفته هفتم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران ۱۰ پروژه صنعت برق در سه استان کشور با اعتبار سه‌هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال با حضور وزیر نیرو و به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت نیرو، فردا با بهره‌برداری از ۱۰ پروژه برقی در قالب پنج طرح در سه استان کشور قطار پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به ایستگاه هفتم می‌رسد که از این تعداد پروژه، چهار پروژه در استان کرمان، سه پروژه در استان کرمانشاه و سه پروژه نیز سهم استان فارس است.

بر این اساس، در استان کرمان دو نیروگاه خورشیدی، افتتاح پست ۱۳۲ کیلوولت ریگان و افزایش ظرفیت منوجان ۲ با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

طبق برنامه قرار است در استان کرمانشاه سه پروژه افزایش ظرفیت پست روانسر، کنگاور و سرپل ذهاب ۲ با اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری برسد.

در استان فارس نیز دو پروژه افزایش ظرفیت پست و یک پروژه پست حسن آباد با اعتبار یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال فردا به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، سومین مرحله پویش هر هفته #الف ب-ایران که از نیمه دوم سال ۹۸ مرحله نخست آن آغاز شده بود امسال و در آخرین سال کاری دولت تدبیر و امید پیگیری شد.

این مرحله از ابتدای امسال تاکنون هفته به هفته شاهد افتتاح طرح‌های متعدد در صنعت آب و برق بوده و این هفته و فردا وارد هفتمین هفته خود می‌شود.

در نیمه دوم سال ۹۸، تعداد ۲۲۷ پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومانی به ثمر رسید که آخرین پروژه‌ها در ۲۰ اسفند همان سال افتتاح شد.

سال ۹۹ نیز این پویش با ابعاد بزرگتری شروع و در ابتدای سال اعلام شد ۲۵۰ طرح با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود، اما با استقبالی که به وجود آمد و ظرفیتی که تا پایان سال وجود داشت، تعداد ۳۰۷ طرح با سرمایه‌گذاری ۸۱ هزار میلیارد تومان به ثمر رسید.

از جمله این طرح‌ها ۱۴ سد بزرگ مخزنی، ۱۴ نیروگاه، ۳۰ نیروگاه مقیاس‌کوچک، ۲۵ نیروگاه تجدیدپذیر، ۹ تصفیه‌خانه آب، ۱۳ تصفیه‌خانه فاضلاب و آب‌رسانی پایدار به یک‌هزار و ۶۵۰ روستای کشور قابل اشاره است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.