تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱

۱۴ هزار متر از اراضی ملی در ایلام رفع تصرف شد

۱۴ هزار متر از اراضی ملی در ایلام رفع تصرف شد
ایلام - فرمانده انتظامی ایلام از رفع تصرف ۱۴ هزار و ۴۰۰ متر از اراضی ملی به ارزش ۲۲۲ میلیارد در این استان ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس ایلام، سردار دلاور القاصی مهر روز یکشنبه اظهار داشت: طی ۲ ماهه نخست سال جاری بصورت ویژه شناسایی افراد سودجو و متصرفان اراضی ملی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با همکاری یگان حفاظت سازمان ملی زمین، مسکن و راه و شهرسازی استان و با هماهنگی مراجع قضائی با اشرافیت اطلاعاتی ۱۴ هزار و ۴۰۰ متر از اراضی ملی که به صورت غیر قانونی و با اشکال مختلف به تصرف افراد سودجو درآمده بود شناسایی و رفع تصرف کردند.

فرمانده انتظامی استان ایلام بر لزوم حفظ اراضی و منابع ملی و برخورد قاطع با مجرمان اقتصادی خصوصا زمین خواری تاکید کرد و گفت: در این رابطه تعداد ۲۲ فقره پرونده تشکیل و تحویل مراجع قضایی شده که ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۲۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت های ذاتی پلیس امنیت اقتصادی ،مبارزه با مفاسد اقتصادی است، تصریح کرد: نیروی انتظامی با قاطعیت تمام با هرگونه قانون شکنی برخورد خواهد کرد و اجازه نخواهد داد تا سودجویان و زمین خواران برای رسیدن به اهداف و مطامع خود، امنیت اقتصادی را خدشه دار کنند.

سردار القاصی مهر با تشکر از همکاری و تعامل خوب مراجع قضایی استان و سایر متولیان مقابله با زمین خواری از مردم خواست: در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت غیر قانونی متصرفان موضوع را در اسرع وقت با مدافعان امنیت اقتصادی در استان از طریق شماره تلفن ۱۱۰ و شماره ۱۶۵۶ تلفن گویا دریافت اخبار زمین خواری در میان بگذارند.

۷۰ موتور سیکلت متخلف در ایلام اعمال قانون شدند

فرمانده انتظامی ایلام از اجرای طرح ضربتی پلیس در برخورد با موتور سیکلت سوارن متخلف خبر داد و گفت: در طول اجرای این طرح ۷۰ دستگاه موتور سیکلت متخلف در هسته مرکزی شهر ایلام اعمال قانون شدند.

سردار دلاور القاصی مهر اظهار داشت: در راستای افزایش ارتقاء امنیت اجتماعی و رفاه حال شهروندان اجرای طرح های ضربتی برخورد با هنجارشکنان از ابتدای سال تاکنون در دستور کار نیروی انتظامی در سطح استان قرار گرفته است.

وی افزود: روز گذشته اجرای طرح ضربتی برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف که در پیاده راه هسته مرکزی شهر ایلام اقدام به تردد می کنند، بصورت ویژه در دستور کار پلیس راهور ایلام و یگان های انتظامی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان ایلام ادامه داد: در طول اجرای این طرح یک روزه تعداد ۷۰ دستگاه موتورسیکلت متخلف اعمال قانون شدند.

القاصی مهر با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش شهروندان خط قرمز پلیس است ، تصریح کرد: به منظور رفاه حال شهروندان و عابران پیاده، طرح برخورد با موتورسیکلت های متخلف بخصوص راکبانی که با نقض قوانین و مقررات اقدام به تردد در سطح پیاده راه های شهر می کنند، بصورت روزانه در دستور کار پلیس قرار دارد و بدون مماشات با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

سردار القاصی مهر ضمن تقدیر از مشارکت های خوب مردمی با نیروی انتظامی ، گفت: مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ آماده دریافت کلیه اخبار و مطالبات انتظامی در جهت خدمات رسانی بهتر به شهروندان است.

دستگیری عاملان شرارت و چاقوکشی در ملکشاهی

فرمانده انتظامی ملکشاهی روز یکشنبه از دستگیری ۲ نفر از عاملان شرارت و چاقوکشی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ بهزاد ولیان اظهار داشت: در پی شکایت احدی از شهروندان مبنی بر یک مورد شرارت، ایجاد رعب وحشت در شهرستان و نظر به حساسیت این امر، موضوع بصورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با تشکیل اکیپی از ماموران کلانتری مرکزی و پلیس های تخصصی شهرستان ضمن شناسایی محل اختفای ۲ شرور ، طی هماهنگی با مرجع قضایی و با همکاری ماموران پلیس امنیت عمومی استان متهمان در یکی از شهرستان های استان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی ملکشاهی با بیان اینکه عاملان شرارت در تحقیقات اولیه پلیسی به بزه ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را اختلافات قبلی اعلام کردند، یادآور شد: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ ولیان تاکید کرد: خط قرمز پلیس، خدشه دار شدن امنیت جامعه و ایجاد رعب و وحشت بین شهروندان است که در این راستا با تمام اقتدار و در کمترین زمان ممکن با مخلان نظم و امنیت و اراذل و اوباش برخورد قانونی خواهیم کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.