تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

سردار نایینی: حماسه ۹ دی مهمترین یوم الله کشور است

سردار نایینی: حماسه ۹ دی مهمترین یوم الله کشور است
ایلام _ رئیس ستاد بزرگداشت حماسه ٩ دی کشور گفت: حماسه ۹ دی ماه حرکت مردم برای پاسخ به یک جنگ پیچیده و تمام عیار خطرناک بود و در واقع مهمترین یوم الله کشور است.

 

 سردار علی محمد نایینی روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت سالروز حماسه ۹ دی در مصلی امام خمینی(ره) ایلام افزود: در تاریخ جمهوری اسلامی ایران یوم الله های مختلفی نظیر ۱۷ شهریورماه، ۲۲ بهمن، ۱۲ فروردین، ۲۳ تیرماه، ۱۵ خردادماه، فتح خرمشهر، آزادسازی میمک و مهران وجود دارد ولی حماسه ۹ دی را می توان یوم الله قله ای نامید.

وی ادامه داد: دشمنان در فتنه ۸۸ با همه تجربه هایشان و همه قدرت‌های غربی به صحنه آمدند و برای پایان جمهوری اسلامی امید داشتند ولی راه به جایی نبردند.

رئیس ستاد بزرگداشت ۹ دی با ذکر اینکه حرکت مردم در ۹ دی ارزش متفاوت و مضاعفی داشت، ادامه داد: مردم در فضای غبارآلود بصیرت و اقدام به لحظه خود را به نمایش گذاشتند.

نایینی بیان کرد: امروز تجدید یک خاطره تاریخی شیرین برای زنده نگه داشتنن حماسه ۹ دی به عنوان ابتکار الهی و انقلابی رهبر معظم انقلاب است تا این حرکت عظیم مردم با گذشت زمان دستخوش فراموشی و تحریف نشود.

وی اضافه کرد: حماسه ۹ دی از حرکت های مردمی در سایر جبهه های سیاسی اهمیت بیشتری داشته و بین یوم الله ها جایگاه ویژه ای دارد بطوریکه رهبر معظم انقلاب ۵۴ نوبت به تبیین این حماسه و فتنه ۸۸ پرداخته است.

وی با بیان اینکه در فضای جنگ نرم و فتنه گونه ارزش مجاهدت و حضور مردمی چند برابر است، ادامه داد: متاسفانه دستگاه های تبلیغی، آموزشی، تبیینی، رسانه ها، جامعه ادبی و هنری کمتر به تبیین و تولید روایت‌های لازم در این خصوص پرداخته اند.

رییس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی گفت: بلافاصله ۴۸ ساعت از حادثه عاشورا در سال ۸۸ بیش از ۴۰ میلیون نفر یکپارچه و منسجم یک خروش عاشورایی علیه توطئه ای عظیم از خود نشان دادند.

سردار نایینی بیان کرد: حرکت ۹ دی تجلی قدرت الهی، ولایت مداری، موقعیت شناسی، دشمن شناسی، بصیرت، همبستگی ملی و یک واکنش عاشورایی بود و تمام آمال دشمنان را نابود و نشان داد اگر دشمنان فتنه ای را اغاز کنند، با هدایت رهبر خاتمه دهنده آن ملت ایران خواهند بود.

وی یادآور شد: اگر در جنگ نرم تحریف، دروغ و فضای غبارآلود شکل بگیرد و نخبگان در تبیین کمک نکنند، باز هم ملت ایران در لحظه به صحنه خواهند امد.

وی بیان کرد: حماسه ۹ دی این پیام را به دشمنان و تمامی قدرت‌های جهانی داد که امکان فروپاشی از درون نیست، مردم ایران هیچگاه آنها را بدون پاسخ نمی گذارند و نور خدا هرگز در این سرزمین خاموش نخواهد شد.

رییس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی کشور ادامه داد: عده ای سعی دارند با تحریف فتنه ۸۸ آنرا به یک حادثه عادی سیاسی، دعوای انتخاباتی، سو تفاهم و بد اخلاقی سیاسی تنزل دهند و با روایت‌های مخدوش و تحریف می خواهند عظمت کار مردم در ۹ دی و این حماسه بزرگ تاریخ ساز تقلیل دهند.

وی بیان کرد: اکر فتنه بدرستی روایت نشود جریان فتنه، توجیه، دروغ، افکار فتنه، عملیات روانی و تحریف روایت های خود را انتقال خواهد داد و به تعبیر مقام معظم رهبری جای ظلم و مظلوم جابجا خواهد شد.

وی اظهار کرد: بدست گرفتن فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی کار جهادی و انقلابی است  چراکه امروز جنگ روایت، تحریف و شناخت است که تعبیر غربی ها و به عنوان یکی از ابعاد جنگ نرم بسیار مهم است.

وی مهمات این جنگ را تولید محتوا عنوان و راه مقابله با آن را بدست گرفتن روایت‌های انقلاب و حوادث مهم تاریخی با بهره گیری از رسانه های نوظهور دانست.

سردار نایینی اظهار کرد: این‌ جنگ برای درهم شکستن اراده ها و نا امید کردن مردم است، این جنگ عناصر مقاومت و ایستادگی، مکتب امام راحل، حاج قاسم سلیمانی، دفاع مقدس و همه حوادث مهم تاریخی که شالوده قدرت هستند را هدف قرار داده است.

وی خطاب به برخی نخبگان کشور گفت: روایت ۹ دی بدون پرداختن به فتنه بی معناست، شما باید مشخص کنید حرکت مردم در ۹ دی در پاسخ به چه چیزی بود و آنچه اتفاق افتاد یک حادثه عادی نبود، بلکه واکنش و قیام عاشورایی سراسری مردم  بود که همه انرا مشاهده کردند.

وی اظهار کرد: حماسه ۹ دی سال ۸۸ در ۳۰ سال قبل با این عظمت به تعبیر رهبر معظم انقلاب تکرار نشده بود.

رییس ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی کشور گفت: خبرنگاران خارجی به عظمت ۹ دی اعتراف و انرا با تظاهرات علشورایی سال ۵۷ مقایسه کردند.

وی تاکید کرد: ملت ایران در این حماسه همه را مبهوت کردند و هیچ رسانه ای نتوانست عظمت ۹ دی را کتمان کند و کلام و تصویر از عظمت حماسه ۹  دی ناتوان ماند.

وی اضافه کرد: مردم ۱۳ استان‌ کشور از جمله ایلام در روزهای هفتم و هشتم دی ماه در حرکتی عاشورایی به صحنه آمدند  تا به ۲۰۰ هزار شهید انقلاب اسلامی بگویند که بدانید صادقانه پای نظام و حمایت از رهبری هستیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.