تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

حضور حداکثری در انتخابات اقتدار نظام را افزایش می‌دهد

حضور حداکثری در انتخابات اقتدار نظام را افزایش می‌دهد
بجنورد- نماینده ولی فقیه در خرسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: حضور پرشور در پای صندوق‌های رای انتخابات ۲۸ خرداد ماه، اقتدار و ابهت نظام اسلامی ایران را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی اظهار داشت: مردم نقش اصلی را در حفاظت از نظام و دستاوردهای انقلاب بر عهده دارند به گونه ای که مشروعیت نظام وابسته به دین و مقبولیت آن وابسته به مردم است.

وی حضور مردم در پای صندوق‌های رای را تجلی حمایت از نظام دانست و افزود: در انتخابات ۲۸ خرداد باید هم مشارکت حداکثری داشته باشیم و هم با انتخاب درست خود در هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، مانع ورود افراد ناکارآمد به بدنه مدیریتی و اجرایی کشور شویم.

حجت الاسلام نوری با اشاره به اینکه در بدنه نظام ساختارهای بسیار خوب قانونی تعریف و مجموعه‌هایی برای حفظ نظام ایجاد شده است، گفت: شورای نگهبان نیز در این راستا و برای جلوگیری از نفوذ افراد ناکارآمد تاسیس شد تا علاوه بر نگهبانی از قانون اساسی، وظیفه احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی را نیز بر عهده گیرد.

وی افزود: با این وجود همواره هجمه‌ها و تخریب‌ها علیه این شورا وجود داشته و در این دوره نیز این تخریب‌ها صورت گرفت ولی شورای نگهبان بدون توجه به این هجمه‌ها به درستی به وظیفه قانونی خود عمل کرد.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: در این میان همه باید در برابر قانون تمکین کنیم و ضمن احترام به تصمیم شورای نگهبان، برای برگزاری انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری تلاش کنیم.

وی با اشاره به تقویت دانشگاه فرهنگیان استان و رفع کاستی‌های آن، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان ظرفیت ارزنده‌ای برای استان است که با پیگیری و تلاش فراوان ایجاد شده است تا بهترین نیروها در این دانشگاه گزینش شده و وارد بدنه نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان شوند.

حجت الاسلام نوری افزود: مسوولان خراسان شمالی باید برای رفع مشکلات این دانشگاه به‌ویژه مشکل خوابگاه آن اقدام کنند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به همراه میاندوره ای پنجمین دوره خبرگان رهبری و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ به طور همزمان با سراسر کشور در استان خراسان شمالی برگزار می شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.