تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

۷۰۶ دوز واکسن کرونا در هلیلان تزریق شد

۷۰۶ دوز واکسن کرونا در هلیلان تزریق شد
ایلام - مدیر شبکه بهداشت و درمان هلیلان گفت: ۷۰۶ دوز واکسن کرونا از آغاز شروع سند ملی واکسیناسیون تا کنون در این شهرستان تزریق شده که این میزان ۳.۸ جمعیت شهرستان را شامل می شود.

 

دکتر فاطمه کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص تزریق واکسن کرونا بین گروهای سنی در این شهرستان افزود: تاکنون برای افراد بالای ۸۰ سال ۱۳۵ دوز، ۸۰ تا ۷۵ سال ۹۳، ۷۰ تا ۷۵ سال ۱۰۵ و رنج سنی ۷۰- ۶۵ سال ۱۷۲ دوز تاکنون در این شهرستان تزریق شده است.

وی یادآور شد: همچنین ۱۱۱ دوز به پرسنل بهداشت، نظام پزشکی سه ، فوریت های پزشکی ۱۷، کارآموزی بهورزی ۲، پرسنل فرمانداری چهار و بیماران خاص شهرستان براساس سند ملی واکسیناسیون ۶۲ دوز تزریق شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هلیلان بیان کرد: استقبال خوبی در این شهرستان در بحث واکسیناسیون عمومی شکل گرفته است و کارکنان بهداشت و درمان در این زمینه پای کار بوده و تمام توان خود را بکار گرفته اند.

کریمی اضافه کرد: از مردم شهرستان انتظار داریم که همانطوری که در مقابله با کرونا به ویژه همکاری با ستاد کرونا شهرستان تا به امروز همراهی خوبی داشتند در زمینه تزریق واکسن نیز با مجموعه بهداشت و درمان همکاری داشته باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هلیلان نیز در خصوص میزان مبتلایان، تست پی سی آر و میزان تست سریع ثبت شده در این شهرستان گفت: کل مبتلایان کرونا از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۷۲۵ نفر، کل تست( پی سی آر ) یک هزار و ۵۰۰ و بیش از ۲ هزار و ۸۳۰ مورد رپید تست تاکنون به ثبت رسیده است.

کریمی تاکید کرد: به موازات عملیات تزریق واکسن کرونا در شهرستان، طرح شهید سلیمانی و غربالگری نیز همچنان با قدرت در شهرستان ادامه دارد و به ازای هر تست مثبت بیش از ۱۰ تست از اطرافیان مبتلایان گرفته می شود.

وی افزود: برای حفظ شرایط موجود کرونا باید هم مردم و کلیه دستگاه های اجرایی شهرستان همچنان اهتمام جدی داشته باشند.

کریمی در ادامه از تشکیل گروه بازرسی نظارت میدانی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در شعب انتخاباتی در شهرستان خبر داد و گفت: این گروه بازرسی متشکل از نیروی شبکه بهداشت، بسیج و هلال احمر است که در روز انتخابات بصورت میدانی از کلیه شعبات اخذ رای بازدید خواهند کرد.

وی یادآور شد: هر گونه تجمع انتخاباتی، مراسم سخنرانی و مناظره در فضاهای سربسته نظیر مساجد، تالارها و سالن ها ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هلیلان اضافه کرد: سقف شرکت کنندگان در نشست های انتخاباتی استان حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت مکان مورد نظر با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است و باید بر این مهم با دقت نظارت شود.

شهرستان تازه تاسیس هلیلان با جمعیتی افزون بر ۲۴ هزار نفر به مرکزیت شهر توحید در ۹۰ کیلومتری ایلام قرار دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.