تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹

مختار عظیمی کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر چوار

مختار عظیمی کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر چوار
نگاه اقتصاد -  #مختار_عظیمی ؛ پژوهشگر و ارائه دهنده مقالات علمی در حوزه مشکلات زیست محیطی

 

💠 مختار عظیمی در نیم نگاهی ساده:

✔️ مختار عظیمی متولد ۱۳۶۶ ، ساکن شهر چوار

✔️ کارشناس ارشد شیمی تجزیه

✔️ عضو انجمن شیمی ایران

✔️ عضو ستادملی نانو ایران

✔️ مدیر داخلی شرکت مشکات فارمد (شعبه غرب کشور) ۲سال

✔️ کارشناس HSE واحد شیرین سازی میعانات گازی پالایشگاه گاز ایلام ۵ سال

✔️ محقق و ارائه مقالات علمی در حوزه مشکلات زیست محیطی،پژوهشگر حوزه پساب‌های صنعتی و تصفیه فاضلاب شهری با استفاده از فناوری نانو

✔️ چاپ مقاله ISI در مجله
Water Process Engineering
در زمینه تصفیه پساب‌های صنعتی توسط نانو ذرات با همکاری دانشگاه ژوهانسبورگ

***

اهداف و برنامه‌ها:

۱) درصورت اعتماد مردم، انتخاب و ورود به شورای شهر با توکل به ایزد منان، امین و حافظ این اعتماد و رای خواهم بود.

۲) مهمترین وظیفه شورای شهر انتخاب شهردار و نظارت دقیق بر عملکرد ایشان است، در این مسیر تمام تلاشم بر تعامل، مشورت و استفاده از تجربه گذشتگان به منظور انتخاب فردی کارآمد،با تجربه و منضبط و دارای برنامه مدون و واقع‌گرایانه منطبق با وضعیت حقیقی شهرداری شهر چوار خواهد بود.

۳) پیگیری طرح های تصویب شده در ادوار گذشته که هرکدام در مراحلی از روند بروکراسی اداری مغفول مانده است، در صورت نیاز اصلاح و بازنگری آن‌ها و یا جایگزینی و تصویب طرح‌های مناسب‌تر و رفع موانع قانونی که از اجرایی شدنشان جلوگیری می‌کند.

۴) بزرگترین معضل همیشگی شهرداری‌ها نداشتن منابع مالی کافی و پایدار است که علاوه بر جلوگیری از شروع طرح‌های جدید، سبب فرسایشی شدن روند اجرای طرح‌های در دست اجرا می‌شود همچنین خدمات رسانی به پرسنل شهرداری‌ از جمله پرداخت منظم و به موقع حقوق و مزایا و … با مشکل مواجه می‌کند که همیشه بار سنگین خدمات شهری بر دوش این عزیزان می‌باشد، یکی از اهداف اصلی بنده ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری می‌باشد و برای این منظور چند برنامه مدنظر دارم که شامل:

۱-۴) شناسایی منابع مالی جهت راه‌اندازی یک واحد CNG متعلق به شهرداری چوار که علاوه بر خدمت‌رسانی به شهروندان منبع درآمد پایدار برای شهرداری و ایجاد اشتغال خواهد بود که یکی از راه‌های تحقق بودجه مورد نیاز از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای می‌باشد البته منابع جایگزین نیز پیش‌بینی شده است.

۲-۴) به‌روز رسانی، تعمیر و نگهداری وسائط نقلیه شهرداری و سپس رایزنی با شرکت‌های فعال در سطح شهرستان از جمله فاز دوم پالایشگاه گاز و.. جهت استفاده و بکارگیری آن‌ها که یکی دیگر از محل‌های کسب درآمد برای شهرداری می‌باشد.

۳-۴) با تحقیقاتی که انجام شده در روستاهای اطراف شهر چوار، فروش آب توسط تانکرهای غیر بومی انجام می‌گردد که شامل آب شرب و غیر شرب جهت استفاده باغداران و .. می‌باشد، یکی دیگر از راه‌کارهای کسب درآمد به عهد گرفتن بخشی از این کار توسط تانکرهای آب متعلق به شهرداری چوار می‌باشد.

۴-۴) یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد، پیگیری قانون پرداخت ۳ درصد از درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز به مناطق نفت خیز محروم می‌باشد که نیازمند مساعدت، پیگیری و همراهی مسئولین شهرستان از جمله فرماندار محترم و نماینده محترم مجلس شورای اسلامی می‌باشد چراکه سخنگوی کمسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ به صراحت از تخصیص آن خبر داده که در صورت تحقق این امر بدون شک سهم شهرداری نیز پرداخت می‌گردد.

۵-۴) استفاده از توان و ظرفیت مدیران هم ایل و بومی ادوار در بخش‌های مختلف که هرکدام به سهم خود دارای توانایی و روابط گسترده می‌باشند جهت رایزنی، مجاب کردن‌ و تشویق سرمایه‌گذار بخش خصوصی جهت عقد قرارداد‌های بی ال او تی (Build Lease Operate and transfer) که با هماهنگی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت صمت و.. دور از دست رس نیست.

۵) یکی از مشکلات شهر چوار و بهمن آباد افزایش خارج از عرف قیمت زمین، خانه و اجاره بها مسکن می‌باشد، با همکاری فرماندار محترم، بخشدار مرکزی، مدیرکل جهادکشاورزی شهرستان چوار، اداره کل منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی و سایر مراجع ذیصلاح پیگیر اصلاح و بازنگری طرح تفصیلی شهر چوار (توسعه شهر چوار از پل بهمن آباد تا پلیس راه) و الحاق به بافت زمین‌های بلااستفاده، بایر و تغییرکاربری به مسکونی جهت تأمین زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن و به تبع آن جلوگیری از افزایش قیمت زمین، تسهیل ساخت و ساز و در نهایت اجاره بهای معقول مسکن که سبب جلوگیری از مهاجرت شهروندان و حتی ایجاد جذابیت جهت مهاجرت معکوس می‌شود. همچنین پیگیری تعیین تکلیف اراضی و ساختمان‌های متروکه دانشگاه ایلام یا همان دامداری سابق (۳هکتار) که با پیگیری فرماندار محترم قرار بوده با ایجاد نهالستان و دانشکده کشاورزی از این وضعیت اسفبار خارج شوند، کمااینکه می‌توان با رایزنی و استفاده از قانون، این محوطه را پس از تغییر کاربری و پلاک بندی، به منظور ایجاد بافت نوین شهری جایگزین کرد.

۶) ساماندهی آرامستان چوار، از آنجایی که آرامستان‌ها زیر نظر شهرداری‌ها اداره می‌شوند ورود به این مسئله و حل این معضل با کمک سایر دستگاه های ذی ربط ضروری است.

۷) مطالعه و بررسی چگونگی بهبود و افزایش سرانه فضای سبز شهر چوار و بهمن آباد، رفع ایرادات پارک‌های موجود در سطح شهر، ایجاد مسیر پیاده رو، محل تردد دوچرخه و ایجاد روشنایی مناسب برای مسیر میدان امام خمینی تا پلیس‌راه به منظور ایجاد بستری برای افزایش فرهنگ پیاده روی، زیست شبانه و زیباتر شدن ورودی شهر از سمت شمالی و درصورت عدم اختیار شهرداری برای ورود به این موضوع تلاش جهت یافتن راه‌حل مناسبت و تعامل با دستگاه مربوطه، توجه جدی به مشکلات بهمن آباد از نظر سرانه فضای سبز، ترمیم معابر و کوچه‌ها و رفع مشکلات و پاکسازی نی‌زارهایی که متاسفانه در محدوده منازل رشد نموده و محل انتشار انواع بیماری‌ها، حشرات موزی، مار و عقرب و … می‌باشد.

۸) یکی از مشکلات بحرانی شهر چوار مبحث دفع فاضلاب و جلوگیری از مشکلات زیست محیطی می‌باشد، پیگیری ایجاد فاضلاب شهری که در دوره چهارم شورای شهر با تلاش اعضای وقت طرح مطالعاتی آن انجام شد اما به‌علت بودجه کلانی که برای ایجاد آن لازم است فعلا به سرانجام نرسیده اما با پیگیری فرماندار محترم و نماینده محترم مجلس شورای اسلامی آقای بسطامی امکان تحقق بودجه حدودا ۱۰۰میلیاردی آن از محل منابع ملی، با مشارکت و پیگیری شورای شهر انشالله این طرح عظیم دور از درسترس نیست البته می‌توان به تملک دارایی‌ها سرمایه‌ای و تامین بودجه استانی نیز امیدوار بود قطعا در حرکت به سمت چواری نوین این مهم یکی از اصلی ترین نیازهای توسعه شهری می‌باشد‌.

۹) باتوجه به رشته تحصیلی، رساله کارشناسی ارشد، مقالات علمی منتشر شده از اینجانب و انجام تحقیقات میدانی و آزمایشگاهی در حوزه پساب‌های صنعتی مبتنی بر فناوری نانو، قصد ورود جدی به مسئله آلودگی پساب‌های صنعتی به منظور ترغیب و مجاب نمودن این واحدها به داشتن تصفیه‌خانه اصولی و منطبق بر علم روز خصوصا استفاده از فناوری نانو جهت جلوگیری از آلوده شدن سفره‌های آب زیر زمینی و آسیب جدی به محیط زیست، جانداران و آبزیان، ورود به مسئله آلودگی ناشی از فلر با مباحث کارشناسی شده و مطالعات انجام شده با تشکیل کارگروهی متشکل از مدیران و مسئولین ذی‌ربط استان و شهرستان به‌منظور مذاکره با شرکت پتروشیمی جهت کاهش آلودگی فلر با راهکاری علمی و عملی مانند افزایش ارتفاع فلر و افزایش تعداد فلرها به منظور احتراق کامل و کاهش گازهای سمی متصاعد شده از فلرها که در نهایت با اعمال این فرآیندها خروجی عمده فلرها آب و دی اکسید کربن خواهد بود نه گازهای سمی و سرطان زا.

۱۰) پیگیری افزایش سرانه ورزشی و کمک به تیم های ورزشی شهرستان که در قانون پیش‌بینی شده، باتوجه به توانایی و استعداد جوانان شهرستان چوار و کسب قهرمانی‌های جهانی از گذشته دور تا کنون، پیشنهاد و تعامل با شرکت پتروشیمی و سایر شرکت ها و ارگان های دولتی و خصوصی جهت اختصاص بودجه فرهنگی و ورزشی به منظور حمایت از ورزشکاران و تیم‌های ورزشی سطح شهرستان چوار که منجربه کشف استعدادها و افزایش نشاط عمومی خصوصا برای جوانان و بانوان شهرستان چوار می‌گردد.

۱۱) برای داشتن شهری روبه توسعه توجه ویژه به جمع آوری و دفع اصولی زباله خانگی در شهر چوار و بهمن آباد ضروری می‌باشد، یکی از برنامه‌های اینجانب مطالعه و ایجاد بانک اطلاعاتی دقیق از میزان و نوع زباله تولیدی با کمک مشاورین و متخصصین این امر به منظور برون‌سپاری تفکیک از مبدا زباله می‌باشد که علاوه بر کمک به دفع مناسب زباله و جلوگیری از آلودگی محیط زیست منبع درآمدی پایدار برای مجموعه شهرداری می‌باشد.

۱۲) یکی دیگر از ایرادات بصری شهر چوار و بهمن آباد در شب، عدم وجود سردرها و تابلوهای جدید و به روز در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها و به سبب آن نور کم و عدم جذابیت برای خودروهای عبوری و مجاب کردن‌ آن‌ها برای توقف و خرید، و البته کمک فراوان به زیباسازی فضای شهری است. باتوجه به سوابق کاری گذشته و اشراف به موارد قانونی موجود در اساس‌نامه شرکت‌های تولیدی مادر و شرکت‌های پخش، جهت زیبا سازی و تغییر چهره فروشگاه‌ها و مغازه‌های سطح شهر نسبت به رایزنی و حصول توافق به منظور تامین تابلو‌های نئون، چلنیوم و … اقدام خواهم نمود که این امر به ایجاد زیبایی‌های بصری کمک شایانی خواهد نمود.

۱۳) یکی از اهداف اصلی بنده تلاش جهت تعامل و همکاری ویژه شورای شهر و مجموعه شهرداری با اصحاب رسانه و مکلف کردن شهردار به ارائه گزارش عملکرد شفاف، اطلاع رسانی دقیق درخصوص مناقصه‌ها و مزایده‌ها، گزارش دوره‌ای بودجه پیش بینی شده شورای شهر و شهرداری، میزان تحقق بودجه و هزینه کرد و اعلام عمومی در پایان هر سال مالی می‌باشد.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.