تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹

مهندس طالب جانی بیگی کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر ایلام کد:۱۷۵

مهندس طالب جانی بیگی کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر ایلام کد:۱۷۵
نگاه اقتصاد

 

 

“طالب می‌تواند مقدم باشد”


انتخاب من صداقت است


این روزها شهر پر شده از بنرها و پوسترهایی که عزیزی را برای گزینش، به مردم نشان می دهند. هر یک با دانش و اندیشه ای خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده‌ و از سابقه های خود گفته اند. یکی مرتبط و دیگری غیر مرتبط و آن یکی هم انگار از فضا آمده و با کوله باری از تجرهای نکرده می خواهد شهر را پاریس کند.


این روزها و شب ها هرچند ویروس کرونا آن جوشش و جنبش را از ستادهای انتخاباتی گرفته و مردم هم درگیر جلساتی خانه به خانه شاید نباشند، اما چیزی که دیده می شود اهمیت این موضوع و انتخاب افراد شایسته برای شورای شهر از نگاه عامه مردم و نخبگان شهر است و این نشان می دهد عامه مردم آگاه تر از سالهای قبل در صحنه حاضر خواهند شد.


چیزی که در این انتخابات مرا خوشحال کرده است، دوری خیل عظیمی از مردم از موضوعات صرف قبیله ای و تعصبی است. اکثر مردم به این باور رسیده‌اند که در سایه تفکر و تعقل است که می توان انتخاب درست رقم بخورد. این بدان معنا نیست که هر انتخاب قبیله ایی می تواند اشتباه باشد، بلکه هر فردی مؤظف است با تفکری ورای تعصب و نگاهی بلند نظرانه دست به انتخاب بزند که ممکن است فرد انتخاب شده هم یک هم‌قبیله‌ای باشد و این هیچ منافاتی با اصل انتخاب فرد شایسته ندارد.


به عنوان یک روزنامه‎‌نگار، ضمن تشکر از تمام زحمات مجموعه شورای شهر، باید گفت، بود و نبود برخی از اعضای محترم در تصمیمات خللی ایجاد نمی کرد و این به دلیل عدم تاثیرگذاری آنها بود. کلا دو قطب مخالف و موافق تشکیل شد و تا آخر هم همین ترکیب باقی ماند و هیچگاه ما شورایی متعادل و منطقی در تصمیمات شهری نداشتیم. مجالی برای نقد شورای شهر نیست و من هم اینچنین تصمیمی را ندارم، اما پیرامون اینکه لازم است این بار دست به انتخاب جدیدی بزنیم و افرادی را با سابقه‌ی کاری و اخلاقی بالاتری انتخاب بکینم، لازم بود چند نکته را به عرض برسانم.


در این دوره، افراد زیادی شجاعانه در عرصه انتخابات حاضر شده‌اند و هرکدام ممکن است در جای خود بسیار ارزشمند و تاثیر گذار باشند، اما این امکان هم وجود دارد که ممکن است عضو خوب و مناسبی برای شورای شهر نباشند، به همین دلیل نه تنها مردم عزیز شهر را به شرکت در انتخابات دعوت کرده بلکه توصیه می کنم در مورد دو کاندیدی که خود شخصا آنها را حمایت خواهم کرد فکر کنند و سبد انتخابی خود را با این دو نفر زیباتر کنند.


طالب جانی بیگی متولد شهر ایلام و دانش آموخته معماری است و تا کنون ناظر چندین طرح و سازه بزرگ بوده است. نکته بارز زندگی ایشان سلامت اخلاقی خود و خانواده است.

وی فردی با تفکری آزاد و وسعت نگاهی بلند می باشد. گرچه سابقه اجرایی ندارد، اما عقلانیت و استفاده از خرد جمعی چاشنی تمام اقدامات کاری وی تا کنون بوده است. چیزی که ایشان را در اولویت هر انتخابی گذاشته است، حضور افرادی توانمند و صاحب اندیشه در تیم مشورتی‎اش است که می توانند در صورت راهیابی وی، تسهیل کننده خیلی از تصمیمات کلان شورا برای شهر باشند.


ایرج مقدم متولد ایلام و از بارزین اهالی رسانه است. وی با رسانه خود (هزارپیشه) توانسته است دهها گره از مشکلات مردم حل کند. بارها و بارها پله های دادگاههای ایلام را برای پاسخ به مدیرانی که از گزند قلم تند و تیز ایشان در امان نبوده اند، را بالا رفته است. اضافه بر رسانه ای بودن مقدم، دانشگاهی بودن و از جمع اندیشمندان ایلامی بودن هم نگینی است که بر رزومه اجتماعی ایشان می درخشد.


ما حق داریم که ایلامی شهری برای زندگی باشد، حق ما است که شهروندی، شیرین ترین احساسی باشد که درک کنیم، اما باید دانست که حق دادنی نیست و باید با انتخاب درست خود از بین نامزدهای انتخابی، حق خود را از جریان باطل حیف و میل کردن سرمایه های شهری بگیریم.


محمدامین احمدبیگی

عضو هیئت مدیره و مدیرعامل خانه مطبوعات استان ایلام

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.