تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

افتتاح زیر گذر کشوری ایلام راهی به سوی آرمان شهر + گزارش تصویری

افتتاح زیر گذر کشوری ایلام راهی به سوی آرمان شهر + گزارش تصویری
نگاه اقتصاد - فرشته قاسمیان/

 

طی آیینی زیرگذر شهید کشوری شهر ایلام در آستانه برگزاری کنگره سه هزار شهید استان ایلام با حضور استاندار ایلام، شهردار ایلام و فرمانده هوانیروز غرب کشور و جمعی از مسئولان نظامی، امنیتی و دستگاه های اجرایی استان ایلام افتتاح شد.

دکتر طالب صادقیان؛ شهردار ایلام در این آیین گفت: شهر ایلام در سال های اخیر شاهد افزایش استفاده از خودروی شخصی به جای ناوگان حمل و نقل عمومی و ایجاد معضل رشد ترافیک شهری در ایلام شد و بنابراین کاهش بار ترافیکی در میدان شهید کشوری سابق یک ضرورت و مطالبه همگانی بود.

ایشان افزود: با ایجاد زیرگذر شهید کشوری بار ترافیکی این نقطه پرتردد کاهش محسوس یافت.

 

شهردار ایلام ایجاد شهری انسان محور و کاهش استفاده از خودروهای شخصی را از مهم ترین اهداف شهرداری عنوان کرد و افزود: احداث طرح های مختلف از جمله پیاده راه آیت الله طالقانی و سعدی یا زیرگذرهای رسالت و شهید کشوری در راستای این اهداف اجرا شده اند.

 

صادقیان در ادامه ساخت و سازهای جدید در شهر ایلام را از دلایل افزایش ترافیک در سال‌های اخیر برشمرد و خاطرنشان کرد: توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و کاهش آمار و ساخت و ساز در کشور، با این وجود در شهر ایلام ساخت و سازها افزایش پیدا کرده است.

 

این مسئول با بیان این که تجمع مراکز درمانی بهداشتی دولتی در هسته مرکزی شهر یکی دیگر از دلایل ایجاد ترافیک در سطح شهر ایلام بوده، افزایش سرانه خودرویی را از دیگر دلایل افزایش ترافیک در سطح شهر ایلام عنوان کرد و افزود: تمایل مردم به استفاده از خودروهای شخصی به جای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی سبب افزایش بیش از پیش بار ترافیکی در شهر ایلام شده و معابر کم عرض نیز از دیگر دلایل بروز گره‌های ترافیکی در سطح شهر ایلام بوده است.

 

شهردار ایلام افزود: برای رفع مشکلات ترافیکی زیرگذر رسالت و شهید کشوری در شهر ایلام در دستور کار قرار گرفت. ایشان با بیان این که اجرا این پروژه تاثیر به‌سزایی در کاهش بار ترافیکی شهر ایلام خواهد داشت، یادآور شد: انتقال اصناف آلاینده به خارج شهر از دیگر اقدامات در راستای کاهش بار ترافیکی موثر است که خوشبختانه در دستور کار مسئولان قرار دارد.

 

شهردار ایلام از انتقال نمایشگاه‌های اتومبیل و میادین میوه و تره بار به خارج شهر ایلام سخن گفت و افزود: عملیات مکان‌یابی و طراحی انجام شده و امید است با همت مسئولان عملیات کلنگ‌زنی نیز هر چه سریع‌تر آغاز شود.

 

در ادامه استاندار ایلام طی سخنانی با بیان این که هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در زمان هشت سال فعالیت دولت تدبیر و امید به‌ حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان واریز شده، تصریح کرد: توسعه زیرساخت های شهری با محوریت طرح های اجتماعی هم راستا با توسعه و احداث پروژه های عمرانی در دستور کار مدیریت استان قرار داشته است.

 

نوذری خاطرنشان کرد: در سال های اخیر طرح های مردم محور بر مبنای مفاهیم اجتماعی در نقاط مختلف این استان به ویژه مرکز شهر ایلام یکی پس از دیگری شکل گرفته است.

 

سرهنگ ستاد خلبان غلامرضا شایان؛ فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب کشور نیز در این مراسم اظهار داشت: هوانیروز به عنوان یک نیروی نظامی دفاعی ولایت مداری و حفاظت از امنیت کشور و ملت را بر عهده دارد. ایشان با بیان این مطلب که امروز هوانیروز به سیستم ها و تجهیزاتی چون دید در شب و دوربرد به صورت کاملا بومی دست یافته و دشمن را مقهور توانایی های خود کرده، خاطرنشان کرد: فرهنگ ما برگرفته از قرآن و عاشورا است که باید این فرهنگ غنی به یاد مانده از دفاع مقدس به نسل های آینده منتقل شود. این مقام نظامی در ادامه گفت: دلاوریها و رشادتهای شهید کشوری باعث افتخار ماست و این مجاهدتها باید برای نسل جدید معرفی شود.

 

جمالی نژاد؛ معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان همیاری شهرداری های کشور نیز در این مراسم با اشاره به این که احداث پروژه های متعدد عمرانی و زیربنایی و تکمیل طرح های نیمه تمام با وجود تحریم ها و مشکلات گوناگون از نکات برجسته عملکردی دولت تدبیر و امید است، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید در سال های اخیر با وجود مشکلاتی چون سیل سراسری سال ۹۸، زلزله های متعدد، تحریم و موانع اقتصادی توانست خدمات ارزنده زیربنایی و عمرانی فراوانی را در نقاط مختلف کشور انجام دهد.

جمالی نژاد افزود: ۱۸ هزار طرح در هفته دولت و ۳۰ هزار پروژه در دهه فجر سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت که با توجه به موانع پیشرو عملکردی قابل توجه محسوب می شود.

این مسئول یکی از مهمترین اهداف دولت فعلی و دولت منتخب را تکمیل طرح های نیمه تمام برشمرد و گفت: این مهم نشان از وفاق و همدلی مسوولان برای خدمات رسانی مطلوب تر به مردم و کشور است.

جمالی نژاد افزود: نباید بین مردم و مسوولان فاصله ایجاد شود بلکه مسوولان به عنوان خادم مردم باید با ارائه خدمت صادقانه اعتماد جامعه را به سوی خود جلب کنند.

در ادامه این مراسم فرزند شهید سرلشکر احمد کشوری نیز اظهار داشت: واقعیت این است که مردم نارضایتی و گله مندی دارند اما همچنان همپای مسوولان به نظام و انقلاب وفادار هستند. ایشان افزود: باید میزان خدمت رسانی ها به مردم و توجه به مطالبات آنها بیشتر شود تا شاهد کاهش نارضایتی های عمومی باشیم.

 

فرزند خلبان شهید «احمد کشوری» ابراز کرد: وقتی پدرم در سال ۵۹ به ایلام آمد، و خانواده ش را در شهر ایلام مستقر کرد، به خانواده اش گفتند من می خواهم شما اینجا باشید که مردم اینجا دلگرم باشند، باشید و ببینید که مردم اینجا چه می کشند.

ایشان در پایان با گرامیداشت آزاد سازی شهر مهران تصریح کرد: از کسانی که برای این پروژه ی ملی زحمت کشیدند تشکر می کنم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.