تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸

قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید:

طرح های صنعتی بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی به شکل ویژه حمایت می‌شوند

طرح های صنعتی بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی به شکل ویژه حمایت می‌شوند
قزوین- قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت: طرح های صنعتی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد یا بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای تکمیل و بهره برداری زودتر به شکل ویژه از سوی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مورد حمایت قرار می‌گیرند

 

بابک دین پرست روز پنجشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین افزود: در حال حاضر ۷۷ هزار طرح صنعتی در حال اجرا و نیمه تمام در کشور وجود دارد که سه هزار و ۳۶۰ مورد آنها از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد به بالا برخوردار هستند.

این مسوول اظهار داشت: با راه اندازی طرح های صنعتی نیمه تمام و در حال اجرا در کشور برای ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.

قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه هزار و ۷۹۳ واحد تولیدی در کشور تحت تملک بانک ها قرار دارند، افزود: با پیگیری های انجام شده دستورالعمل های لازم از سوی شورای پول و اعتبار برای حل مشکلات این واحدها تدوین و ابلاغ شده و بانک ها هیچ بهانه ای برای معطل نگه داشتن این دسته از صنایع نداشته و باید به احیای این واحدها کمک کنند.

وی در ادامه تعداد واحدهای تولیدی مشکل دار از حیث مسایل کارگری را نیز ۹۷۱ مورد عنوان کرد و گفت: ۲۰ مورد از این واحدها در استان قزوین مستقر هستند که در خصوص حل مشکلات آنها پیگیری های لازم برای حل مشکلات شان کارگروه های استانی و ملی در حال انجام است.

دین پرست همچنین با بیان اینکه ۱۸ درصد معادل ۸ هزار و ۵۰ واحد از مجموع ۴۷ هزار و ۵۰۰ واحد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی کشور راکد هستند که با جدیت به دنبال احیای آنها هستیم ، گفت: این رقم در استان قزوین ۱۰ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: احیای واحدهای راکد و تعیین تکلیف واحدهای تحت تملک بانک ها در کنار کمک به تسریع در تکمیل و بهره برداری طرح های نیمه تمام از اولویت های ستاد تسهیل و رفع موانع به شمار می رود.

این مسوول  خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که در محاصره اقتصادی دشمنان قرار داریم بهترین راهکار برای رفع این حصر استفاده حداکثری از ظرفیت ها، منابع و امکانات داخلی و همچنین رونق و تقویت تولید است.

در این نشست به مسایل و مشکلات چند واحد تولیدی استان قزوین رسیدگی شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.