تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶

امام جمعه پاوه:

اهل سنت اورامانات دوستدار اهل بیت (ع) هستند

اهل سنت اورامانات دوستدار اهل بیت (ع) هستند
کرمانشاه - امام جمعه پاوه گفت: مردم اهل سنت شافعی مذهب منطقه اورامانات، محب و دوستدار خاندان و اهل بیت پیامبر (ص) هستند.

 

ماموستا مُلا «قادر قادری» در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه که با رعایت تمام شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، افزود: هر چند مردم این منطقه برخی آداب و رسوم خاص را در ماه محرم انجام نمی دهند اما برای اهل بیت و ماه محرم و تاسوعا و عاشورا احترام خاصی قائل هستند.

وی خطاب به مردم این دیار افزود: ادب، اخلاق اسلامی و فرهنگ والای مردم این دیار حکم می کند همچون گذشته در این ایام به احترام اهل بیت پیامبر (ص) از انجام برخی برنامه ها و کارها پرهیز نمائیم.

ماموستا قادری ادامه داد: ماموریت و رسالت تمام پیامبران و سفیران الهی دعوت به توحید و خداپرستی، ایمان به آخرت و همکاری و همدلی با یکدیگر بوده است و این باید همچنان سرلوحه زندگی امروز ما باشد.

امام جمعه پاوه با بیان اینکه از صدر اسلام تاکنون دعوت به دین و تبلیغ آن با مشکل مواجه بوده است، گفت: اگر تبلیغ و دعوت به دین با صبر و تحمل و عقلانیت و حکمت همراه نباشد با مشکل مواجه خواهیم بود.

ماموستا قادری اظهار داشت: دعوت به دین و تبلیغ برای آن در عصر حاضر از همه عصرها سنگین تر است چرا که با برگزاری هر نشست دینی ، ارائه هر خطابه و پیامی ، بلافاصله در مقابل هزاران پیام و نوشته در بستر فضای مجازی منتشر می شود.

وی تصریح کرد: با بررسی رویدادهای جامعه اسلامی متوجه می شویم اوضاع بسیار نگران کننده است و حتی علما و روحانیون به دلیل عدم هماهنگی، به مخالفت و مقابله با هم می پردازند.

خطیب جمعه پاوه اضافه کرد: دین اسلام دین سلامت ، محبت و آرامش است و امروز به دلیل تبلیغ و اقدام نادرست شاهد آن هستیم مردم از اسلام هراس دارند.

ماموستا قادری افزود: جامعه امروز مسلمانان به افراد و خطیبانی محمدی (ص) نیاز دارد تا مردم بیشتر بیدار شوند و به یاری همنوعان مسلمان بشتابند .

امام جمعه پاوه تصریح کرد: کرونا در روزهای اخیر اوج گرفته و این ناشی از بی توجهی مردم و ضعف برخی متولیان و مسئولان است و همه باید برای سلامتی خود و خانواده تلاش کنیم.

ماموستا قادری گفت: تبلغات منفی در خصوص تزریق واکسن کرونا زیاد است و مردم باید بیشتر دقت نظر داشته باشند و ضمن تزریق واکسن ، استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۴۰ بیمار کرونایی در بیمارستان پاوه بستری هستند و ضرورت دارد مردم بیشتر دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

شهرستان مرزی پاوه با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی استان کرمانشاه واقع شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.