تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷

انفجار مین در دهلران یک کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت

انفجار مین در دهلران یک کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت
ایلام -رئیس شبکه بهداشت و درمان دهلران گفت: انفجار مین به جای مانده از جنگ تحمیلی در این شهرستان مرزی یک کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت.

 

دکتر عبدالصاحب شریفی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما گفت: این انفجار در منطقه چم هندی بخش دشت عباس شهرستان دهلران اتفاق افتاد.

وی افزود: به محض اطلاع از این حادثه بالگرد و آمبولانس به منطقه مورد نظر اعزام شدند.

رییس شبکه بهداشت و درمان دهلران یادآور شد: یک نفر از مصدومین با توجه به جراحت زیاد جهت مداوا با بالگرد به مرکز استان اعزام و یک نفر نیز توسط آمبولانس به مرکز درمانی دشت عباس منتقل شد.

به گزارش ایرنا، ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با عراق به عنوان جبهه میانی دوران دفاع مقدس با وجود گذشت سال ها از ان دوران، هنوز با مواردی از انفجارهای گاه و بی گاه مین و دیگر ادوات نظامی باقی مانده از تجاوز بعثی مواجه است که  اهالی دامدار و کشاورز منطقه را هدف قرار می دهد.

بعد از پایان جنگ تحمیلی اعلام شد که یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی و عرصه های طبیعی این استان به خصوص در شهرستان های مهران و دهلران آلوده به انواع مین، ضایعات جنگی و گلوله های عمل نکرده هستند.

براساس اظهار مسئولان، عملیات پاکسازی اراضی آلوده‌ به مین این استان که با پایان جنگ آغاز شد، هم اکنون به پایان راه رسیده است و تقریبا هیچ میدان مین پاکسازی نشده ای در مرزهای ایلام وجود ندارد.

گفته می شود رژیم بعث عراق در دوران جنگ هشت ساله با ایران اسلامی به صورت منظم اقدام به کاشت مین نکرده بود که این موضوع باعث شد هنگام وقوع بارندگی برخی از مین ها در بستر و محدوده رودخانه ها و همچنین زمین های آبرفتی جابجا شده که نتیجه آن انفجارها و صدمه های انسانی گاه و بی گاهی در اراضی و مراتع مهران و دهلران است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.