تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹

امام جمعه: مروجان پرداخت زکات در ایلام تقدیر شوند

امام جمعه: مروجان پرداخت زکات در ایلام تقدیر شوند
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خواستار یاری رسانه ها برای نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات شد و گفت: مدیران باید از تلاشگران و مروجان این عرصه در استان تقدیر کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز سه شنبه در نشست شورای زکات استان اظهار داشت: باید در شهرستان هایی که بیشترین زکات پرداخت می‌ شود سایر مناطق استان نیز از آن روش و اقدامات انجام شده الگو بگیرند و آن خط و مشی را دنبال کنند.

وی افزود: بنابر بر گزارش های رسیده برخی شهرستان ها در پنج ماهه نخست سال‌جاری رشد بسیار خوبی از نظر پرداخت زکات نسبت به سال قبل داشتند اما برخی شهرستان ها که میزان پرداخت زکات آنان نزولی است، نیازمند برگزاری نشست های هماهنگی شورای زکات در این راستا با حضور تمامی دستگاه های اجرایی هستند.

رییس شورای زکات استان یادآور شد: پرداخت زکات هر منطقه در مجموع برای کمک به محرومان، مسایل فرهنگی و اجتماعی آن منطقه هزینه می شود و عدم پرداخت آن تبعات و آسیب های زیادی دارد.

کریمی تبار تاکید کرد: بدلیل اینکه اعتبارات زکات بعنوان یک فریضه دینی و شرعی بین فقرا و نیازمندان توزیع و در راستای مسایلی نظیر خدمات فرهنگی و حمایتی، درمانی هزینه می‌ شود، باید بیش از هر زمان دیگری به آن توجه کنیم و برای توسعه و نهادینه کردن این مهم تلاش و اهتمام داشته باشیم.

وی تبلیغ، اطلاع رسانی هم جانبه تمامی رسانه های تصویری و مکتوب در بحث ترویج فرهنگ زکات را یک ضرورت ذکر کرد و گفت: توسعه و ترویج فرهنگ پرداخت زکات و همچنین تجلیل و تکریم از تلاش گران این عرصه باید در اولویت شورای زکات استان باشد.

امام جمعه ایلام بر ضرورت همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی استان به ویژه سازمان جهاد کشاورزی، امور عشایری، کمیته امداد، صدا و سیما و رسانه های استان در ترویج فرهنگ پرداخت زکات به عنوان یکی از دستورات دینی تاکید کرد و افزود: اگر پرداخت زکات در کل استان افزایش یابد، بخش عمده ای از مشکلات معیشتی نیازمندان و نیازهای زیرساختی و عمرانی آنان نیز رفع می شود.

زکات از مهم ترین ارکان نظام اسلامی است

معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام نیز در این نشست زکات را از مهم ترین ارکان نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: زکات در قرآن در کنار نماز قرار گرفته و یکی از فریضه های مهم دین اسلام است.

الیاس فتاحی گفت: همه دستگاه های اجرایی استان باید تلاش کنند پرداخت زکات بعنوان یک اصل مهم در جامعه نهادینه شود تا بتوانیم از محل آن بخش اعظمی از مشکلات محرومان را رفع کنیم.

وی ادامه داد: صدا و سیما، رسانه های جمعی، روحانیون و فرمانداران برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات اهتمام داشته باشند.

معاون استاندار ایلام ترویج هر اقدام فرهنگی نظیر زکات را نیازمند ابراز فرهنگی لازم برای آن اقدام ذکر کرد و گفت: نفش اصحاب رسانه بعنوان مهم ترین رکن در زمینه اطلاع رسانی و تبلیغات موضوع پرداخت زکات بسیار اثربخش است.

وی خواستار برگزاری نشست های هماهنگی منظم توسط فرمانداران تمامی شهرستان ها برای ترویج فرهنگ زکات شد و افزود: تعامل موثر و سازنده فرمانداران، حوزه های علمیه، ائمه جمعه شهرستان ها، روحانیون و مبلغان و تلاش شورای زکات استان می تواند در افزایشی میزان زکات بسیار موثر بود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.