تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴

معاون علمی بسیج مستضعفین:

عدم‌ حمایت از نخبگان باعث فرار مغزها می شود

عدم‌ حمایت از نخبگان باعث فرار مغزها می شود
ایلام - معاون علمی، پژوهشی و فناوری سازمان بسیج مستضعفین گفت: حمایت نکردن از مخترعین، پژوهشگران و صاحبان ایده و فکر باعث تشدید پدیده فرار مغزها می شود.

 

سردار مهدی رحیمی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مرکز نوآوری و شتابدهی جوانان استان و مرکز رشد شهید شهریاری بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان ایلام اظهار داشت: جزیره‌ای عمل کردن دستگاه ها و نهادهای مرتبط باعث می شود تا افراد یا گروه های مبتکر، مخترع، پژوهشگر و فناور از این پتانسیل‌ها استفاده نکنند و به معنای واقعی حمایت ‌نشوند و این امر منجر به فرار مغزها در کشور می‌شود.

وی افزود: برای جلوگیری از پدیده فرار مغزها و با هدف دستیابی به تمدن نوین اسلامی باید با تامین زیرساخت و بسترهای لازم و پرهیز از کار جزیره‌ای و وحدت رویه  از صاحبان فکر و ایده حمایت و از مهاجرت نخبگان جلوگیری کنیم.

رحیمی یادآور شد: برای ایجاد اقتدار علمی باید از تجارب کشورهای پیشرفته همراه با تفکر و اراده جهادی بهره گیری کنیم تا از کمترین امکانات بیشترین استفاده و بهره وری مفید کسب شود.

وی اضافه کرد: استان ایلام به واسطه‌ی موقعیت جغرافیایی خود پتانسیل ورود به بازارهای بین‌المللی برای صدور و تجارت حوزه های مختلف علوم و فناوری را دارد.

وی با اشاره به بازدید از قرارگاه شهید سلیمانی شهر ایلام، گفت: در حوزه مقابله با کرونا همه‌ دستگاه‌ها از جمله سپاه، بسیج، دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر جهادگرانه در حال خدمات رسانی هستند که البته بقیه ادارات و دانشگاه‌ها هم باید برای قطع زنجیره کرونا مشارکت گسترده ای داشته باشند چرا که در سایه این همکاری و تعامل بسیاری از مشکلات و موانع مرتفع می شود.

معاون علمی،پژوهشی و فناوری سازمان بسیج مستضعفین کشور بر ضرورت هم‌افزایی در حوزه علم و فناوری تاکید کرد و ادامه داد: پتانسیل‌های گسترده مختلفی در استان وجود دارد که باید با هم گرایی و وحدت رویه این پتانسیل‌ها بالفعل شود.

بازدید از نمایشگاه دستاوردهای مسجد جامع ایلام، دیدار داخلی با نخبگان بسیجی و بازدید از نمایشگاه مرکز هدایت و تحقیقات کاربردی دانشگاه علوم پزشکی از جمله برنامه های سفر سردار رحیمی به استان ایلام است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.