تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳

دوئل پرسپولیس-الهلال مهم و سرنوشت ساز *سیروس کریمی

دوئل پرسپولیس-الهلال مهم و سرنوشت ساز      *سیروس کریمی
نگاه اقتصاد - تیم فوتبال پرسپولیس شنبه آینده در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ در ورزشگاه فیصل بن فهد ریاض میهمان الهلال است.

 

در آستانه بازی حساس پرسپولیس و الهلال به چند نکته مربوط پرسپولیس اشاره باید کرد؛اما قبل از آن گفتن این نکته خالی از لطف نیست که با توجه به اینکه فوتبال و سیاست همواره در بزنگاه ها و ادوار تاریخی مختلف لازم و ملزوم هم هستند نظیر بازی تیم ملی با استرالیا و صعود مقتدرانه به جام جهانی۱۹۹۸میلادی با نسل تاریخ ساز و ستارگان طلایی آن برهه و سپس برد شیرین سیاسی و ورزشی مقابل آمریکا در خاک فرانسه در همین جام و دو دور رسیدن پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا در دو سه سال اخیر قطعا برای همیشه در اذهان ثبت و ماندگار است و در این برهه با تعویض دولت و استقرار کابینه دولت سیزدهم و به تبع آن تغییر کامل چیدمان دستگاه دیپلماسی کشور و خاصه وزیر خارجه؛گفت و‌گو ها و گشایش های خوبی میان تهران و ریاض در بغداد انجام شده است که در آستانه بازی حساس و کلیدی پرسپولیس-الهلال در خاک شبه جزیره عربستان و میزبانی عربستانی ها خیلی مهم و حائز اهمیت خواهد بود.

نکته اول این که دیدار پرسپولیس-الهلال با حضور ۱۰۰ درصدی تماشاگران برگزار خواهد شد.

تیم فوتبال پرسپولیس شنبه آینده در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ در ورزشگاه فیصل بن فهد ریاض میهمان الهلال است.

در همین رابطه نشریه «الریاضیه» عربستان خبر داد کنفدراسیون فوتبال آسیا منتظر باشگاه های الهلال و النصر است تا تعداد تماشاگران برای حضور در این بازی های مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را مشخص کند.

ورزشگاه فیصل بن فهد گنجایش ۲۲ هزار و ۲۵۰ تماشاگر را دارد. بازی های لیگ برتر فوتبال عربستان در فصل جدید بدون محدودیت با ظرفیت۱۰۰ درصد ورزشگاه ها در حال برگزاری است. همچنین بازی هفته اخیر تیم ملی عربستان با ژاپن با ظرفیت ۱۰۰ درصدی ورزشگاه برگزار شد.

به همین خاطر فدراسیون فوتبال عربستان برای فشار به پرسپولیس در این بازی به احتمال قوی درخواست حضور۱۰۰درصدی تماشاگران در ورزشگاه فیصل بن فهد را خواهد کرد.

النصر هم در ورزشگاه مرسول پارک میزبان الوحده امارات است.

نکته دوم برخلاف شایعات خارجی و داخلی الهلال در اوج آمادگی خود قرار دارد و خبرهای پیاپی مصدومیت بازیکنان این تیم بیشتر یک شو گمراه کننده رسانه ای برای جو‌ روانی و اغفال حریف و کادرفنی مهمان است که رسانه های داخلی هم یا از روی ناآگاهی یا از روی غرض ورزی هر روز به آن دامن می زنند. نشانه آن پیروزی الهلال بر التعاون تیم آماده این روزهای عربستان بود
الهلال در مصاف با التعاون در دیداری دوستانه به پیروزی دست یافت.

در دیداری تدارکاتی الهلال به مصاف التعاون رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی دست یافت.

در این بازی گومیس، موسی الجویز و ویتو برای الهلال گلزنی کردند.

آبی پوشان با این برد خود را آماده دیدار با پرسپولیس در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا کردند.

نکته مهم بعدی تمدید به موقع و روحیه بخش قرارداد سرمربی پرسپولیس است باشگاه پرسپولیس یحیی گل‌محمدی که تا پایان این فصل قرارداد داشت، یک قرارداد دو ساله را امضا کرده است. بنابراین حضور او در لیگ بیست و دوم نیز قطعی خواهد بود و سرمربی موفق قرمزها به رکورد چهار سال سرمربیگری در این تیم خواهد رسید.

در شرایطی که لئوناردو ژاردیم در آستانه اخراج قرار دارد، پرسپولیس با تمدید قرارداد یحیی گل‌محمدی به او این اطمینان را داد که در هر صورت از وی حمایت خواهد کرد؛ یک عامل انگیزشی و روحیه بخش در آستانه حساس ترین بازی فصل؛ این در حالی است که مجید صدری اعلام کرده بود که شنبه قرار است خبری خوش به هواداران پرسپولیس بدهد و حالا با تمدید قرارداد گل‌محمدی، روحیه او پیش از شروع فصل جدید را بالا برده و در فاصله کمتر از یک هفته تا بازی با الهلال، به یحیی این اطمینان را داده که با هر نتیجه‌ای از وی حمایت خواهد کرد؛ خصوصا اینکه در اردوی تیم رقیب ژاردیم در آستانه اخراج قرار دارد.

یحیی گل‌محمدی تاکنون ۸۶ بار روی نیمکت پرسپولیس نشسته و ۵۳ پیروزی را با این تیم به ارمغان آورده است. او موفق‌ترین مربی ایرانی لیگ برتری قرمزها محسوب می‌شود و حالا با این تمدید قرارداد، با عبور از رکورد علی دایی به باسابقه ترین مربی ایرانی پرسپولیس در دوره حرفه‌ای فوتبال ایران نیز تبدیل خواهد شد.

گل‌محمدی در دو مقطع که سرمربی پرسپولیس شده هر بار جانشین یک سرمربی خارجی بوده و توانسته به خوبی سرخپوشان پایتخت را به سوی موفقیت هدایت کند. تیم او سابقه دو قهرمانی لیگ برتر، یک صعود به فینال آسیا و یک حضور در فینال جام حذفی را دارد. در صورتی که یحیی این فصل به عنوان قهرمانی لیگ برتر و آسیا برسد، بالاتر از برانکو ایوانکوویچ پرافتخاترین مربی دوره معاصر پرسپولیس لقب خواهد گرفت و نکته آخر این که بازی پرسپولیس و الهلال در شرایط آمادگی هر دو تیم برگذار خواهد شد و هر تیمی از لحاظ تاکتیکی و روحی آماده این بازی شود برنده بازی بزرگ این مرحله خواهد بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.