تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹

معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین سد در برابر جنگ نرم دشمنان است

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین سد در برابر جنگ نرم دشمنان است
ایلام- معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه از مقوله های مهم قدرت نرم در مقابل جنگ نرم دشمنان نظام و انقلاب است.

 

سرهنگ کرم رضا نصرالهی روز دوشنبه در نشست هماهنگی برگزاری یادآوره شهدای شهرستان مرزی دهلران اظهار داشت: امروز دشمنان نظام و انقلاب جنگ نرم بسیار گسترده را علیه نظام و انقلاب آغاز کرده‌اند و این برنامه ریزی را با دقت و طراحی های مختلف انجام می دهند.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه یکی از مهمترین منبع تولید قدرت نرم در مقابل جنگ نرم دشمن است و دشمنان از این قدرت هراس و واهمه دارند.

معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام فرهنگ ایثارگری و از جان مایه گذاشتن را برای امنیت جامعه مهم ذکر کرد و یادآور شد: امروز باید با فرهنگ و روحیه جهادی برای جامعه کار کرد و مسئولان باید با این فرهنگ در موضوعات و بویژه مسائل اقتصادی عمل کنند.

سرهنگ نصرالهی قدرت بازدارندگی ایران اسلامی در مقابل دشمنان را زبانزد دانست و بیان کرد: پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف بویژه نظامی و دفاعی مدیون خون مطهر شهیدان است.

وی بر ضرورت کار و آثار فاخر برای انتقال فرهنگ ایثار و شهدات در جامعه تاکید و گفت: استفاده از همه ظرفیت ها برای گسترش این فرهنگ در جامعه ضرورت دارد.

معاون هماهنگ کننده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام به کمیته های ۲۰ گانه برگزاری کنگره سه هزار شهید استان اشاره و افزود: برگزرای اجلاسیه های دانش آموزی، عشایری، فرهنگی و طلاب همه در راستای برگزاری این کنگره هستند که در یازدهم آذرماه سال جاری در استان برگزار می شود.

وی با اشاره به تعریف ۴۳ عنوان خدمت برای مقدمات این کنگره در استان بیان کرد: ایلام اولین خاکریز دفاع مقدس است و ما در این کنگره مظلومیت این استان محروم و مرزی را به کشور بیان می کنیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران هم با اشاره به برگزاری کنگره سه هزار شهید استان و نقش همه نهادها در برگزاری این یادواره گفت: هشت سال دفاع مقدس نه تنها برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی بلکه تاریخ بلند این کشور است.

مجید عسکری تاکید کرد: حمله صدام و رژیم بعثی با حمایت شرق و غرب برای نابودی نظام نوپای اسلامی بود، در آن شرایط سخت با رهبری امام امت و وحدت مردم و توکل بر خدا و مقاومت آحاد مردم از دفاع مقدس سربلند بیرون آمدیم و امروز بعد از گذشت سه دهه از جنگ باید دستاوردهای دفاع مقدس ارج نهیم و چه بهتر از برگزاری کنگره ها که در این راستاکه همه باید پای کار باشیم.

وی با اشاره به رشادت مردم استان و شهرستان دهلران در دوران دفاع مقدس گفت: باید نقش استان در دفاع مقدس در کشور برجسته شود چرا که ما در دفاع مقدس از همه هستی خود گذشتیم اما خاک ندادیم و در مقابل دشمن ایستادیم و مقاومت کردیم.

فرماندار دهلران با اشاره به جلسات متعدد و اجرای برنامه های متنوع در راستای کنگره شهدا در دهلران گفت: فضا سازی محیطی در بخش ها و شهرها و بسیج امکانات توسط بخشداران و شهرداران و حضور فعال شرکت های منطقه برای یادواره شهرستان و کنگره شهدای استان مد نظر باشد.

امام جمعه دهلران هم در این نشست گفت: خون شهدا باعث بیمه نظام و حفظ انقلاب در مقابل نااهلان و دشمنان است.

حجت الاسلام موسوی برگزاری کنگره سه هزار شهید ایلام را نقطه عطفی برای استان دانست و اضافه کرد: باید تلاش کرد تا ارزش‌های معنوی ،فرهنگی ، ایثار و شهادت رزمندگان اسلام در میدان های خون ، حماسه ، شرف و درک واقعیت‌ های آن زمان برای نسل امروز بیشتر تبیین شود.

شهرستان مرزی دهلران در ۲۲۰ کیلومتری ایلام واقع است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.