تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱

افزایش رشد ذخیره خون بندناف در استان ایلام

افزایش رشد ذخیره خون بندناف در استان ایلام
نگاه اقتصاد- مدیر بانک خون بندناف استان ایلام به مناسبت روز جهانی بانک خون بند ناف گفت: ذخیره  خون بندناف ایلام در ۶ ماه اول سال ۱۵ درصد رشد داشته است.

 

معصومه بلوچی با بیان این که افزایش  رشد  در وضعیت اقتصادی نامناسب جامعه و شرایط اپیدمی بیماری کووید۱۹ به ثبت رسیده، خاطرنشان کرد : اهمیت مضاعف خانواده ها به سلامتی خود از دلایل اصلی رشد ذخیره بند ناف است.

 

ایشان افزود: خون بندناف غنی از سلولهای بنیادی هست که در درمان بیماری های صعب العلاج مثل سرطان خون، تالاسمی، لنفوم، کم خونی های مادر زادی، اوتیسم و فلج مغزی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

بلوچی با اشاره به این که هزینه ثبت نام ۵ میلیون و ۳۰۰هزار تومان است، افزود: خانواده ها می توانند با تماس با دفتر نمایندگی از نحوه پرداخت  اطلاع پیدا کنند.

 

سرکار خانم بلوچی مدیر بند ناف استان در ادامه با بیان این که  نحوه ثبت نام  حضوری و الکترونیکی است، تصریح کرد: این خون بند ناف به مدت ۲۸ سال قابل نگهداری است و در تانک های حاوی نیتروژن مایع در دمای منفی ۱۹۶ درجه سانتیگراد در رویان تهران نگهداری می شود.

 

بلوچی اضافه کرد: از هفته  ۳۴ بارداری اقدامها شروع می شود و در ابتدا باید  پرسش نامه پزشکی پر تکمیل و  اگر مشکلی نبود و منع قراردادی نداشتند  هزینه واریز  و قرارداد بسته می شود.

 

این مسئول در پایان گفت: دفتر نمایندگی ایلام در  میدان ۲۲بهمن بلوارسیدالشهدا کوچه کاج ساختمان پزشکان آریا مرکز یاس واقع شده است.

 

متقاضیان می‌توانند جهت عقد قرارداد به دفتر نمایندگی بانک خون سول‌های بنیادی خون بند ناف واقع در ایلام – میدان ۲۲ بهمن، بلوار سید الشهدا – کوچه کاج – ساختمان پزشکان آریا – مرکز یاس مراجعه و یا با شماره های ۰۸۴۳۳۳۶۳۰۹۰ و ۰۹۳۰۱۳۵۷۶۳۷ (خانم بلوچی مسئول نمایندگی) و یا در سایت به نشانی www.rsct.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

 

 

 

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.