تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰

حضور زنان در پشت جبهه دلگرم کننده مردان در خطوط مقدم بود

حضور زنان در پشت جبهه دلگرم کننده مردان در خطوط مقدم بود
ایلام - فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: زنان پا به پای مردان زمان جنگ تحمیلی در صحنه کارزار بودند و حضور آنها در سنگرهای پشت جبهه مایه دلگرمی مردان می شد.

 

سردار جمال شاکرمی روز یکشنبه در اجلاسیه زنان و کودکان شهید در راستای برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام اظهار داشت: همه اقشار مردم از نقاط مختلف استان با اطلاع یابی از برگزاری کنگره، همچون زمان جنگ تحمیلی به میدان آمدند و هرکدام برای باشکوه تر برگزار کردن کنگره مشارکت کردند.

وی افزود: با وجود شرایط کرونا اما یادواره ها و اجلاسیه های باشکوهی در استان برگزار شده که نمونه بارز و باشکوه آن را در اجلاسیه بزرگ ایلات و عشایر در شهرستان ملکشاهی شاهد بودیم.

شاکرمی به دیدار اعضای کنگره با رهبر انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: نقطه عطف کنگره دیدار با رهبر معظم انقلاب بود و نگاه زیبای ایشان به رشادت های مردم استان ایلام و وقایع جنگ تحمیلی در این استان قابل توجه بود.

وی ادامه داد: زنان ایلامی زمان جنگ تحمیلی پا به پای مردان در صحنه بودند و آوارگی و سختی های زیادی را متحمل شدند و بمباران ها ۳۵۶ زن شهید را از ما گرفت و این اوج مظلومیت این استان را نشان می دهد.

مدیر کل بانوان استانداری ایلام نیز در حاشیه برگزاری اجلاسیه بانوان در استان ایلام نگفت: زنان ایلامی در دوران انقلاب اسلامی به عنوان مبارز، حمایت گر و مشوق مردان بودند و در دفاع مقدس نیز از رسالت و نقش آفرینی خود در پشت جبهه ها غافل نشدند.

زینب شیرخانی افزود: زنان ایلام نقش مهمی در دفاع مقدس داشتند و با درایت و غیرت و حمایت در پشت جبهه ها توانستند در دفاع از کشور یک پیروزی قدرتمندانه ای را رقم زنند و حتی تعدادی از این زنان نیز مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی یادآور شد: زنان ایلامی با یادآوری رفتار و سیره حضرت زهرا و حضرت زینب (س) و دیگر زنان قهرمان صدر اسلام به وظیفه انسانی و الهی خویش در طول دوران دفاع مقدس عمل کردند و صبوری، عزم، همت و ایثارگری و کمک رسانی آنها باعث تغییر موازنه های جنگ شد.

وی تاکید کرد: آرامشی که امروز داریم حاصل خون شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس و شهدای سلامت است که جان شیرین شان را برای آسایش امروز ما فدا کردند و ما به این خون های ریخته و جان های از دست رفته مدیون هستیم.

به گزارش ایرنا، اجلاسیه زنان و کودکان شهید استان ایلام و در راستای برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام با حضور مسوولان نظامی، دستگاه های اجرایی، خانواده های معظم شهدا و جمع زیادی از بانوان استان در محل برگزاری کنگره واقع در بوستان جنگلی چغاسبز برگزار شد.

در این اجلاسیه از خانواده شهدای انقلاب، دفاع مقدس و سلامت تجلیل به عمل آمد.

برگزاری سرود چند زبانه، نمایش گوش برها با محوریت زنان ( یک پرده از ۲۰ پرده ای سینمایش رقص پرچم)، تصویرگری زنده یکی از شهدای زن دفاع مقدس توسط هنرمند نقاش ایلامی، تشیع پیکر یک شهید گمنام توسط بانوان، بازدید مدعوین از نمایشگاه فرهنگی و رزمی کنگره از جمله بخش های این اجلاسیه بود.
پیش از این اجلاسیه های ورزشکاران، ایلات و عشایر و دانشجویان و اساتید برگزار شده بود.

کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام از چهارم تا ۱۱ آذرماه در محل برگزاری نمایشگاه های دائمی ایلام واقع در بوستان جنگلی چغاسبز برگزار می شود.

شب ها نیز سینمایش رقص پرچم با محوریت وقایع جنگ تحمیلی در استان ایلام در ۲۰ پرده در همین مکان با هنرمندی بازیگران ملی و استانی به نمایش در می آید./ایرنا

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.