تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸

در دیدار بازرس کل استان با دادستان جدید مرکز استان ایلام مطرح شد:

با تعامل بازرسی کل و دادستانی فضا برای مفسدان و متخلفان ناامن تر خواهد شد

با تعامل بازرسی کل و دادستانی فضا برای مفسدان و متخلفان ناامن تر خواهد شد
نگاه اقتصاد

 

بازرس کل استان با حضور در دفتر دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ضمن تبریک انتصاب شایسته ایشان به لحاظ برخورداری از سواد، تخصص و تجربه مناسب در حوزه های مختلف قضایی ابراز امیدواری کرد که ان شااله بتوانیم در تعامل سازنده بازرسی کل و دادستانی جهت پیشبرد مأموریت های سازمانی و سند تحول قضایی بهتر تر از گذشته عمل کنیم.

وی با اشاره به جایگاه حساس دادستانی به لحاظ ملجاء و پناهگاه بودن دادستانی برای مردم و ضرورت دسترسی آسان مردم برای دادخواهی و برخورد دلسوزانه و کریمانه با مراجعان اظهار داشت: این مجموعه می‌تواند تاثیر بسیاری در روحیه امیدواری مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی داشته باشد. مهدی اصلانی گفت: با توجه به محدودیت منابع و زمان، باید تمرکز بر روی مسائل کلان و مهم استان و نظام برنامه ریزی مساله محور باشد تا اثر گذاری و نمود آن در حل مشکلات جامعه نمایان تر باشد. اعتقاد ما این است که در تحقق موفقیت در ماموریت های مشترک فی مابین بازرسی کل و دادستانی در سند تحول قضایی با تعامل و همفکری و همکاری هر دو مجموعه میتوانند در مباحثی همچون؛ ۱_مبارزه با فساد۲_نطارت بر اجرای صحیح قوانین و مقررات۳_ نظارت بر ایجاد شفافیت عملکرد در دستگاه های اجرایی۴_احیای حقوق عامه و…. نقش آفرینی کنند و به بهترین نتایج نیز دست پیدا کنند. وی گفت: ما با تمام توان در چارچوب قوانین در خدمت مجموعه دادستانی هستیم و دادستانی را یارو یاور و در واقع پشتوانه و تضمین کننده اجرای پیشنهادات گزارش های بازرسی و ضامن برخورد با استنکاف از همکاری مدیران و کارکنان اداری با بازرسی کل می دانیم و با این تعامل و همفکری و همکاری های مشترک سازنده ان شاالله بتوانیم رضایت خداوند و مردم را کسب نماییم و هرچه تعامل و همکاری این دو مجموعه بیشتر باشد، فضا برای مفسدان و متخلفان ناامن تر خواهد شد و این خود یکی از عوامل بازدارنده و پیشگیرانه در وقوع فساد خواهد بود.

ایشان در ادامه با اشاره به اهتمام در افزایش کیفیت گزارش های بازرسی و حضور موثر و جدی بازرسان تهیه کننده گزارش علاوه بر نماینده حقوقی در دفاع مستدل از گزارش ها اعلام داشت: گزارش های ارسالی به مراجع قضایی پس از اخذ تحقیقات و انجام بازرسی توسط کارشناس یا اعضای هیات بازرسی و اعمال نظرات کارشناسی و فنی سربازرسان، معاونت، بازرس قضایی، بازرس کل و در نهایت مشاوران و اعضای گروه تنقیح سازمانی که معمولأ از قضات عالی رتبه می باشند و تایید مراجع ذی صلاح سازمانی، ارسال می شود و لذا با این فرایند رسیدگی در تهیه و ارسال گزارش بازرسی به مرجع قضایی، همانطور که در نشست با ریاست محترم کل دادگستری نیز مطرح و مورد تأیید ایشان قرار داشت، تقاضامندیم حتی المقدور ارجاعات غیر ضرور گزارش های بازرسی به کارشناسان رسمی خودداری شود و حسب دستورات ابلاغی مقامات عالی قوه قضاییه، شعب تخصصی در دادسرا در رسیدگی گزارش های بازرسی ایجاد و تقویت شوند.

ایشان همچنین بر تقویت تعاملات و همکاری ها در زمینه های کاری مشترک مهم دو مجموعه در شناسایی و برخورد جدی و قاطع با متخلفان و مفسدان و حیف و میل کنندگان بیت المال، حفاظت از منابع ملی و طبیعی، حمایت از تولید و برخورد با ترک فعل مدیران تأکید نمودند.

در ادامه این دیدار دادستان جدید مرکز ایلام نیز ضمن تشکر از حضور بازرس کل استان در دادستانی گفتند: با توجه به اینکه اهداف هر دو مجموعه یکی است و هر دو عضوی از قوه قضاییه هستیم، باید با تعامل و همکاری هرچه بیشتر باعث موفقیت و سربلندی در هر دو مجموعه باشیم و همانطور که در مسولیت قبلی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری دارای روابط و تعاملات خوبی با بازرسی کل بودیم، در دادستانی هم این گونه خواهد بود و از تقویت تعاملات و پیشنهاد برگزاری جلسات مشترک در سطوح معاونان و بازپرس ها و دادیاری رسیدگی کننده گزارش های بازرسی با همکاران بازرسی استقبال می کنیم.

آقای بخشنده گفت: در حال حاضر یکی از موضوعات مهم که باعث ایجاد نارضایتی و ناامیدی در مردم می شود، کم کاری و غفلت برخی از مدیران و مسولین می باشد و به نظر بنده اینجا مهمترین جای نمود فعالیت های سازمان بازرسی است که با ارائه گزارشات دقیق و فنی می تواند کمک کار دادستانی در امر رسیدگی سریع تر و دقیق تر باشد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ضمن اشاره با تأیید عدم ارجاع غیر ضرور به کارشناسان رسمی دادگستری، اعلام داشت: با توجه به فرآیند رسیدگی و تهیه گزارش های بازرسی و دقت نظرهای کارشناسی، فنی و حقوقی که افراد متعدد در سطوح مختلف سازمانی ذی نقش هستند، لذا باید حتی المقدور از ارجاعات کارشناسی رسمی غیر ضرور که موجب اطاله در رسیدگی هم خواهد شد، خودداری شود و موارد ابهام و نقص رفع ها را با کمک بازرسان تهیه کننده گزارش برطرف کنند.

ایشان در ادامه به ضرورت حمایت از مدیران درستکار و کوشا و حفظ حرمت و آبروی افراد اشاره کرد و افزود باید دقت شود که در رسیدگی های قضایی خدای ناکرده آبروی کسی به ناحق و یا سهوا برده نشود و بنده نسبت به این موضوع بسیار حساسم.

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.