تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷

حمایت مالیاتی از فرهنگ: دغدغه و مطالبه اداره ارشاد، برنامه اداره مالیات

حمایت مالیاتی از فرهنگ: دغدغه و مطالبه اداره ارشاد، برنامه اداره مالیات
نگاه اقتصاد - مدیران کل امور مالیاتی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در نشستی راهکارهای حمایت مالیاتی از امور فرهنگی را بررسی کردند.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان ایلام، عمران خود آموز مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این نشست، ضمن بیان گزارشی از اقدامات و فعالیتهای این اداره کل در سالهای اخیر، ایلام را در حوزه های هنرهای هفتگانه و رسانه در سطح کشور، سرآمد ارزیابی کرد و افزود: برنامه و اولویت ما همواره حمایت از هنرمندان استان و تقویت مطالبه گری و جایگاه رسانه ها و روزنامه نگاران بوده است.

خودآموز، حوزه فرهنگ را سهل و ممتنع عنوان و تأکید کرد: هر چند رغبت و گرایش به سمت کار فرهنگی کم است، اما طبق فرمایش مقام معظم رهبری راه نجات کشور از آسیب های اجتماعی، افزایش مصرف فرهنگی جامعه است و همه ما باید به این باور برسیم که کار فرهنگی نوعی سرمایه گذاری با نتایج حیاتی و اساسی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که همواره مؤسسات فرهنگی و هنری کمک بگیر از وزارت‌خانه داشته اند، احتساب این کمکها به عنوان درآمد و پرداخت مالیات به خاطر آن بوده در حالی که این کمک ها صرفاً انجام فعالیت فرهنگی و هنری محسوب می شوند.

وی ادامه داد: اصولاً فعالیت‌های فرهنگی و هنری درآمدزایی چندانی ندارند و بر همین اساس حمایت دولت و مردم از آنها ضروری به نظر می رسد.

سعید کریمی مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام نیز در این نشست، در سخنانی با اشاره به تسهیلات و معافیت های مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی و هنری گفت: خوشبختانه این فعالیتها در کشور ما از حمایت قانونی مالی و مالیاتی برخوردارند.

وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی بر اساس شرایط و قوانین موجود از فعالیتهای فرهنگی و هنری حمایت می کند، افزود: فعالیتهای فرهنگی، هنری احصا و مشخص شده اند و هر فعالیت و مؤسسه ای که در این مجموعه قرار گیرد، مشمول معافیت مالیاتی خواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام اضافه کرد: در مورد مالیات عملکرد، بر اساس بند «ل» ماده ۱۳۹ قانون مالیاتهای مستقیم فعالیت‌های انتشاراتی و مطبوعاتی، فرهنگی و هنری که به موجب مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود، به شرط انجام تکالیف مالیاتی، از پرداخت مالیات معاف هستند اما در منبع مالیات بر ارزش افزوده شروطی برای آن در نظر گرفته شده است که باید لحاظ شود.

کریمی در پایان، استان ایلام را استانی فرهنگی دانست و گفت: به ویژه مطالبه گری رسانه های استان برای توسعه و پیشرفت استان، ستودنی و مثال زدنی است.

 

 

***

#نه_به_ملاقات_بیماران_کرونایی

***

#من_ماسک_می_زنم

***

#نه_به_مراسمات_پرازدحام

***

#من_پروتکل_های_بهداشتی_را_رعایت_میکنم

***
#ما_کرونا_را_شکست_میدهیم

***

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.