تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال:

۵۰ درصد اعتبارات جنگل کاری کشور به ایلام اختصاص یافت

۵۰ درصد اعتبارات جنگل کاری کشور به ایلام اختصاص یافت
ایلام - رییس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ۵۰ درصد اعتبارات حوزه جنگل کاری کشور در سال جاری به استان ایلام اختصاص یافته است.

 

کامران پورمقدم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: ۱۹۰ میلیارد ریال از این محل برای جنگل کاری در ایلام اختصاص یافته است.

وی به اقدامات حوزه جنگل کاری در استان ایلام و دهلران اشاره و افزود: دهلران ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی برای جنگل کاری دارد و این مهم منجر به توجه کشور به استان شده است.

رییس مرکز جنگل‌های خارج از شمال به نیاز کشور در حوزه زراعت چوب هم اشاره کرد و یادآور شد: ۶ میلیون متر مکعب چوب در کشور نیاز است و استان ایلام و بویژه شهرستان دهلران در این عرصه نیز اقدامات خوبی داشته است.

پورمقدم تاکید کرد: اگر عرصه های بیابانی را زیر کشت چوب ببریم، می توانیم در سال های آینده در این  زمینه بی نیاز و به اقتصاد مقاومتی در این حوزه عمل کنیم.

وی اضافه کرد: توسعه جنگل کاری از اولویت های  در استان ایلام و دهلران است که بخوبی دنبال می شود.

به گزارش ایرنا، استان ایلام یکی از اصلی ترین و مهمترین قطب های تولید نهال از لحاظ کمی و کیفی کشور است و در اراضی ملی استان با مرغوب ترین و باکیفیت ترین نهال های تولیدی استان، متناسب با هر اقلیم و شرایط جغرافیایی مناطق کاشت می شوند.

سالانه بیش از پنج میلیون اصله نهال در نهالستان های گرمسیری و سردسیری استان ایلام تولید می شود و به صورت رایگان در اختیار گروه ها، انجمن های مردم نهاد، ادارات و اقشار مختلفی که قصد مشارکت در نهال کاری دارند، قرار می گیرد.

بلوط، بنه، کنار، زالزالک، اوکالیپتوس، بادام و تای از جمله مهمترین گونه های جنگلی استان ایلام هستند.

دره ارغوان، دالاب، ششدار، شلم و منجل از مهمترین ذخیره گاه های جنگلی استان ایلام و زیستگاه های اصلی واریته های بلوط هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.