تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲

استاندار ایلام:

جدیت در حمایت از عشایر یک اصل برای مسوولان باید باشد

جدیت در حمایت از عشایر یک اصل برای مسوولان باید باشد
ایلام - استاندار ایلام گفت: حمایت از عشایر به منظور تامین منافع و خواسته های عشایر با وجود تمام مشکلات موجود یک اصل و اولویت برای نظام است.

 

حسن بهرام نیا روز چهارشنبه در جلسه شورای عشایر استان با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان امور عشایر کشور اظهار داشت: تصویب اعتبارات ریاست جمهوری برای عشایر نشان از اهمیت جایگاه عشایر و نگاه ویژه مسوولان ارشد کشور از جمله ریاست جمهوری به جامعه عشایری دارد.

وی افزود: عشایر مهمترین جامعه مولد کشور هستند که علیرغم تولید و استقلال اقتصادی اما از کمترین امکانات برخوردار هستند.

استاندار ایلام یادآور شد: بخشنامه ها و قوانین مربوط به عشایر نیازمند تجدیدنظر است تا شرایط برای هم افزایی و همکاری دستگاه ها جهت خدمات رسانی گسترده و کیفی به عشایر فراهم شود.

بهرام نیا با بیان اینکه همه دستگاه ها در قبال عشایر وظیفه دارند، تاکید کرد: پیگیری مصوبه های سفر رییس جمهور در خصوص عشایر در کاهش مشکلات این قشر تاثیرگذار خواهد بود و نشان از اهمیت جایگاه عشایر در نگاه ایشان دارد.

وی در مورد مصوبه های جلسه امروز هم توضیح داد: تخصیص آب شرب به قیمت آب روستایی به جای نرخ شهری، جدیت در اجرای آیین نامه ساماندهی عشایر توسط دستگاه های ذیربط بر اساس نیازسنجی ها و اولویت های عشایر، اجرای تصویب نامه راهبردی آموزشی – فرهنگی مصوب ۱۳۹۵ برای خدمات رسانی آموزشی و فرهنگی به عشایر، اجرای طرح ارتقای سطح بهره وری بهداشت، درمان و بیمه عشایر، استفاده از ردیف اعتباری وزارت نفت برای آبرسانی سیار، مرمت یا احداث ایل راه های عشایر با همکاری راه و شهرسازی و بنیاد مسکن  از جمله مصوبه های امروز بود.

در این جلسه برخی مشکلات، نیازها و مطالبات عشایر استان مطرح شد.

به گزارش ایرنا، دیدار با امام جمعه ایلام، بازدید از چند خانوار عشایر و بازدید از عشایر سیل زده مورموری از برنامه های سفر یک روزه عباس پاپی زاده به استان ایلام است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.