تاریخ انتشار : جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲

امامان جمعه: ملت مظلوم یمن مورد حمایت مردم ایران اسلامی است

امامان جمعه: ملت مظلوم یمن مورد حمایت مردم ایران اسلامی است
استان ها - امامان جمعه درخطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه هفت سال است ملت مظلوم یمن در محاصره زمینی و دریایی قرار دارد و ۳۰ میلیون جمعیت این کشور در سختی زندگی می‌کنند گفتند :ملت مظلوم و شریف یمن بداند که تنها نیست و مردم بزرگوار ایران اسلامی با همه وجود از آنان حمایت می‌کنند.

 

به گزارش گروه اخبار استان ها، خطیبان نماز جمعه این هفته هشتم بهمن ماه با بیان این‌که کشورهای اسلامی باید در مقابل دشمنان اسلام با یکدیگر متحد شوند اظهار داشتند : مسلمانان و تمام آزادی خواهان دنیا باید از مردم مظلوم یمن حمایت کنند.

آنان گفتند : در روزهای اخیر در حملات شدید به مردم مظلوم یمن ، بسیاری کشته شده و زخمی شدند اما تاسف بارتر این است که این مردم مظلوم محاصره اطلاعاتی هم شده اند، مراکز اطلاع رسانی را قطع کردند تا صدای مظلومیت آنان به جایی نرسد.

امامان جمعه سراسر کشور همچنین با اشاره به اقامه نماز آیت الله رییسی در کاخ کرملین بیان کردند : رییس جمهور ایران هنگام یک ملاقات مهم به اقامه نماز پرداخت که این موضوع پیام مهمی داشت و نشان داد که جمهوری اسلامی به دنبال حاکمیت دین است.

آنان اظهار داشتند : دیدار مهم رییس جمهور با پوتین در مذاکرات وین هم اثر گذاشت و اروپایی ها بعد از این سفر و تعامل ایران و چین متوجه شدند که ابزار تحریم بیش از گذشته بی‌اثر شده است.

خطیبان جمعه سراسر کشور همچنین با توجه به قرار داشتن در آستانه دهه مبارک فجر ، گفتند : می‌طلبد تا همگان نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی آگاهی یابند تا جلوی نفوذ دشمنان برای تغییر باورهای مردم از ارزش‌های والای انقلاب گرفته شود.

 گزیده ای از خطبه‌های نماز جمعه برخی شهرها به شرح زیر است:

امام جمعه دزفول با اشاره به سفر پربار رییس جمهور ایران به مسکو گفت: دشمن متوجه بی اثر بودن تحریم و فشار علیه ایران شده است.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی افزود: مقامات رسمی آمریکا هم رسما اعلام کردند تحریم‌ها و فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: ملت ایران همچنان درگیر فرآیند انقلاب اسلامی هستند و انقلاب هنوز تمام نشده است.

آیت الله لطف الله دژکام افزود: دهه فجر در پیش‌رو است و باید مسائل انقلاب از نظر تاریخ و واقعیت امروزی جامعه بررسی شود زیرا انقلاب ما همچنان ادامه دارد و این ملت هم اکنون نیز درگیر فرآیند انقلاب هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: رویکرد مذاکره امروز با آمریکا و کشورهای اروپایی نه گرفتن امتیاز بلکه مواخذه نظام استکباری است که به کلی با مذاکرات قبلی تفاوت دارد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین افزود: افرادی که امروز برای مذاکره می‌روند به عنوان یک فرد انقلابی نقش آفرینی می‌کنند و به دنبال دفع شر و گرفتن فرصت تهدید از آمریکایی‌ها هستند.

امام جمعه گنبدکاووس گفت: مردم باید برای مشاهده آثار و برکات عملکرد موفق دولت سیزدهم بر سفره‌های خود با توجه به تغییر در رویکردهای اقتصادی و حرکت در مسیر دیپلماسی عزتمندانه صبور باشند.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گنبدکاووس با اشاره به سیزدهمین سفر استانی رییس جمهور که امروز به گیلان اتفاق افتاد، اظهارداشت: عملکرد رییس جمهوری که از ابتدای فعالیت دولت‌اش با نشاط و جوشش درونی تلاش فراوان برای خدمت‌گزاری به مردم دارد، قابل تقدیر است.

امام جمعه بروجرد گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران با زمان طاغوت قابل قیاس نیست و دستاوردها باید به نسل جوان و نوجوان منتقل شود.

حجت الاسلام “سید علی حسینی” در خطبه های نماز جمعه بروجرد افزود: امام خمینی( ره) در ۱۲ بهمن ۵۷ با عظمت وارد کشور شد و ملت ایران استقبال بی نظیری از امام انجام دادند.

وی اظهار داشت : انقلاب اسلامی ایران یک حادثه بزرگ در دنیا بود، انقلاب با غلبه بر طاغوت یک حادثه بزرگ در جهان شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: دهه فجر ایام سرنوشت‌ساز و به یادماندنی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است که در این ایام حوادث مهمی به وقوع پیوست و منجر به تشکیل حکومت اسلامی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید “احمدرضا شاهرخی”  با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری به آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی  اشاره کرد و اظهار داشت: هر چند آثار فراوانی در خصوص دهه فجر و حوادث آن نوشته شده اما ناگفته‌های فراوانی از دهه فجر وجود دارد.

امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: مردم از مسوولان دولت سیزدهم انتطار دارند مشکلات اقتصادی، معیشتی و بیکاری آنان را حل کند.

مولوی عبدالصمد کریم زایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهل سنت ایرانشهر با تبریک هفته زن و میلاد حضرت زهرا (س) افزود: اگر بانوان ما حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی خود قرار دهند در تمام امورات زندگی‌شان موفق خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: جهاد تبیین در اولویت فعالیت مسوولان و ارکان تشکیل‌دهنده هیات‌های مذهبی باشد زیرا دشمنان در تلاش هستند تا ایمان این ملت را از بین ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: هیات‌های مذهبی باید تبیین کننده و ترویج دهنده مکتب ائمه اطهار در جامعه ما باشند و باید از قدرت رسانه‌ای نیز در این راستا بهره لازم را برده و مباحث انقلابی و دینی را تبیین کنند.

امام جمعه موقت بجنورد گفت: دولت خدمتگزار در سیاست های خارجی به دنبال حل مشکلات داخلی است و تاکنون در این زمینه عزتمندانه عمل کرده است.

حجت الاسلام سیدمرتضی موسوی جاجرمی اظهار داشت:  دولت مردمی و خدمتگزار با تمامی توان تلاش دارد تا در سیاست خارجی، با عزت و سربلندی و با ارتباط با کشورهایی که ارتباط با آن برای کشور مفید واقع می شود برای حل مشکلات داخلی اقدام شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: اعتراف اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر غیر موثر بودن فشار حداکثری بر ایران نشانه شکست خفت بار ابرقدرت‌هاست.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه اصفهان افزود: سخنگوی وزارت  امور خارجه آمریکا پس از سالها تحریم،به صراحت اعتراف می‌کند که ما شکست خورده ایم زیرا فشار حداکثری برای تحریم جمهوری اسلامی خفت بار بوده است.
وی اضافه کرد: البته در کشور نیز ما بی تدبیری‌هایی از مسوولان داشته‌ایم اما مردم کم کاری مسوولان را از دین جدا کرده اند زیرا معتقدند امام(ره) و رهبری راه درست را رفته اند.

خطیب نماز جمعه قم گفت: ذخیره کالاهای اساسی در کشور اطمینان‌بخش است اما تنظیم بازار باید با قدرت در جامعه پیاده شده و برنامه‌های کلان اقتصادی با دقت اجرا شود.

آیت‌الله سید محمد سعیدی افزود: دولت نباید از حل مشکلات اقتصادی و تورم سرسام‌آور در عمل غفلت کند، چراکه در مقام سخن حرف زده می‌شود ولی لازم است تا در عمل اتفاقاتی بیفتد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: ملت مظلوم و شریف یمن بداند که تنها نیست و مردم بزرگوار ایران اسلامی با همه وجود از آنان  حمایت می‌کنند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز عبادی، سیاسی جمعه در مصلی اراک افزود: هفت سال است ملت مظلوم یمن در محاصره زمینی و دریایی  قرار دارد و ۳۰ میلیون جمعیت این کشور در سختی زندگی می‌کنند.
امام جمعه اراک گفت: مردم غیور یمن خواستار استقلال هستند و حکومت‌های ظالم را برنمی‌تابند.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به شعار “نه شرقی نه غربی”، گفت: اگر غرب ما را تحریم کرده ما در راستای حفظ منافع کشور با کشورهای شرقی تعامل خواهیم کرد تا هم منافع کشور حفظ شود و هم اثر تحریم ها کاهش یابد.

حجت الاسلام علی توکلی در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان در جمع نمازگزاران با بیان اینکه ما در جمهوری اسلامی از همان ابتدا شعار “نه شرقی نه غربی” را مطرح کردیم افزود: معنی این شعار این است نباید مطلقا شرق گرا و یا مطلقا غرب گرا باشیم و این مطلب در راستای فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

امام جمعه شاهرود گفت: دهه فجر فرصت مناسبی برای انجام جهاد در تبیین نعمت‌های انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام عباس امینی اظهار داشت: انقلاب اسلامی یکی از نعمت های خداوند است و همه وظیفه دارند آن را نگهداری کنند.

وی بر لزوم انجام خدمت صادقانه از سوی نهادهای دولتی به ویژه در این دهه ابراز کرد: تصمیم نهایی درباره راهپیمایی ۲۲ بهمن پس از مشخص شدن به مردم اعلام می شود.

امام جمعه دامغان گفت: غیرت ملی و دینی ملت همیشه در صحنه ایران، در طول بیش از ۴۰ سال اخیر انقلاب اسلامی را به وجود آورد و در تداوم آن موثر بود.

حجت الاسلام محمدحسن رستمیان انقلاب اسلامی را معجزه قرن دانست و افزود: دهه فجر فرصت خوبی است که قدردان این نعمت بزرگ باشیم و بخشی از تاریخ انقلاب را برای نسل جدید نظام بیان کنیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با بیان این که عده‌ای سعی دارند چهره رژیم خبیث و منحوس پهلوی را تطهیر کنند، گفت: نسل‌های سوم و چهارم انقلاب اسلامی نباید تحت تاثیر فضای مجازی و حرف‌های بیگانگان قرار بگیرند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گرگان اظهار داشت: دست‌هایی از داخل و بیرون تلاش می‌کنند با تعریف از پهلوی اول و دوم، چهره خوبی از آنان نشان دهند و چهره رژیم شاهنشاهی را مقبول کنند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نسل‌ جدید باید بداند که رژیم شاهنشاهی پهلوی از فرق سر تا ناخن پا نوکر و در اختیار آمریکا و اروپایی‌ها بود.

امام جمعه موقت ورامین گفت: کارنامه ننگین منافقین در جنایت علیه ایران اسلامی، هیچگاه از خاطره مردم پاک نمی‌شود و اقداماتی مانند حمله سایبری به صدا و سیما آنان را تطهیر نمی‌کند.

حجت الاسلام حسین قدوسی‌نژاد  گفت: منافقین در استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، جنایات بی‌شماری را مرتکب شده و چه بسیار افرادی که توسط این گروه کوردل به شهادت رسیدند.
وی تصریح کرد: منافقین بدانند، با اقداماتی نظیر حمله سایبری به صدا و سیما، روز به روز نزد مردم ایران منفورتر می‌شوند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.