تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵

سرپرست معاونت اقتصادی استاندار ایلام:

همراهی مردم فشار مضاعف بر کادر درمانی را کاهش می دهد

همراهی مردم فشار مضاعف بر کادر درمانی را کاهش می دهد
ایلام -سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: همراهی مردم در رعایت پروتکل ها و امتناع از تجمعات در کاهش فشار مضاعف بر سیستم بهداشتی و درمانی استان در پیک ششم کرونا موثر است.

 

شهریار عباسی روز چهارشنبه در نشست قرارگاه استانی کرونا با تبریک ایام ماه رجب اظهار داشت: اکنون با توجه به انتشار گسترده امیکرون فشار مضاعفی بر سیستم بهداشتی کشور و استان وارد شده است.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا در کشور اواسط اسفند با مشکل مواجه می شویم که تبعات آنرا در فروردین شاهد خواهیم بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: اکنون وظیفه اخلاقی تک تک آحاد مردم جامعه است که از سلامت خود حفاظت کنند تا موجب کاهش بار دوش سیستم بهداشت شوند.

عباسی با تاکید بر ضرورت تقویت سیستم بهداشتی و جلوگیری از ازدحام افرادیکه به سرعت آلوده می شوند، رعایت پروتکل ها ، زدن ماسک و ممانعت از دید و بازدیدهای غیر ضروری در پیشگیری از بیماری را موثر برشمرد.

وی افزود: هرچند رشد فرهنگی خوبی برای جلوگیری از شیوع کرونا در جامعه شکل گرفته و استان ما جزو استان‌های پرتلفات نیست، اما نیاز است تمهیدات لازم را بکار گیریم تا ایلام هم جز استان‌های پر خطر قرار نگیرد.

رییس قرارگاه استانی کرونا در ایلام گفت: بر اساس آمار اکنون روزانه به طور متوسط ۳۹۶ نفر مبتلا جدید و ۲۲ نفر بستری روزانه داریم که این موجب قرمز شدن بسیاری از شهرستان های استان شده است.

عباسی، تشویق به تزریق دز سوم از سوی رسانه ها، دستگاه های فرهنگی و اجتماعی و صدا و سیما را یک ضرورت برشمرد و گفت: با توجه به ایام پایانی سال و شلوغی بازارها مردم باید بسیار مواظب خود باشند.

وی اظهار داشت: به خاطر وضعیت معیشت مردم سیاست دولت بر این است که بازار تعطیل نشود اما نیاز است که تراکم جمعیت در بازار کمتر شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام همچنین از دستگاه های متولی فرهنگ خواست مناسبت ها و مراسمات مذهبی را را رصد کنند و اوقاف و امور خیریه استان جلسه هماهنگی با هیات امنای مساجد تشکیل و اعلام کنند که برگزاری مراسمات در شهرهای قرمز بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا ممنوع است.

رییس قرارگاه استانی کرونا ایلام از صدا و سیما، ارشاد و اصحاب رسانه خواست در خصوص تزریق دز سوم واکسن کرونا و همچنین تزریق واکسن به کودکان پنج تا ۹ سال تولید محتوا کنند.

عباسی اضافه کرد: برخی از مردم به دلیل ذهنیت های غلط در مقابل تزریق ممانعت می کنند اما نیاز است با توجه به اثرگذاری واکسن در مقابل ابتلا به کرونا، مردم هرچه سریعتر دز سوم را تزریق کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.