تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام:

تخصیص پنج هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه امام حسن (ع) به ایلام

تخصیص پنج هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه امام حسن (ع) به ایلام
ایلام - فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی علیه السلام پنج هزار و ۷۰ میلیارد ریال به منظور تقویت زیرساخت های مناطق محروم این استان تخصیص داده است.

 

سردار جمال شاکرمی روز شنبه در نشست هماهنگی اردوهای راهیان نور در دهلران اظهار داشت: توجه به یادمان شهدای شرهانی و زیرساخت ها و تکمیل حسینیه آن برای حضور راهیان نور از سراسر کشور نیازی ضروری است که باید با همکاری همه محقق شود.

وی به بحث زیست خواب ها برای راهیان نور در شهرستان هم اشاره و افزود: آمادگی اسکان در دهلران ۳۰۰ نفر است و از طرفی با توجه به فراهم بودن زمینه می توان این تعداد را به ۵۰۰ نفر افزایش داد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام تاکید کرد: نگاه جدیدی در حوزه گردشگری دفاع مقدس ، زیست خواب ها، المان ها و یادمان ها در شهرستان شکل گرفته و اهتمام خوبی در شهرستان وجود دارد.

شاکرمی یادآور شد: اگر راهیان نور برگزار شود، در حال فراهم کردن بسترها هستیم و در بلندمدت بدنبال آماده کردن زیرساخت ها هستیم و در این زمینه دهلران در اولویت است.

وی از همه دستگاه ها خواست در زمینه کمک به زیرساخت های یادمان شرهانی با سپاه همکاری کنند و شرکت های منطقه نیز در ترمیم و مرمت جاده و سایر موضوعات مرتبط با یادمان همت کنند.

وی محرومیت زدایی را از دیگر اقدامات سپاه برشمرد و افزود: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و همکاری مشترک بین سپاه و آب و فاضلاب در بحث تامین آب شرب روستاهای فاقد آن  برای استان در سال جاری پنچ هزار و ۷۰ میلیارد ریال مصوب کرده که فاز اول این اعتبار تخصیص یافته است.

سردار شاکرمی یادآور شد: ۱۴۶ روستا بر اساس اولویت و نیازمندی ها توسط آب و فاضلاب شناسایی شده اند و در فاز اول روستاهای شهرستان دهلران برای آبرسانی و یا تکمیل شبکه در دستور کار هستند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال برای شهرستان در نظر گرفته شده و بزودی فاز اول آن عملیاتی می شود.

فرماندار ویژه دهلران هم با اشاره به ۲۲۰ کیلومتر مرز شهرستان و وقوع عملیات‌های مختلف، شهدای گرانقدر، هجوم دشمن به شهرستان و آوارگی مردم گفت: وجود موزه های دفاع مقدس و مراکز فرهنگی و المان های دفاع مقدس در شهرستان خالی است.

لطیف صادقی به یادمان شرهانی و والفجر در شهرستان هم اشاره کرد و افزود: سالانه ارودهای راهیان نور در این شهرستان حضور پیدا می کنند و مشکلاتی از جمله محدودیت امکانات و فضاها داریم.

وی اضافه کرد: برای احیای یادمان ها ، آب و برق و روان سازی ترافیک و بهداشت و جاده نیازمند کمک همه دستگاه ها هستیم.

وی از مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب کشور خواست نسبت به ترمیم و بهسازی جاده منتهی به یادمان شرهانی همکاری کند.

فرمانده سپاه دهلران هم  به یادمان شرهانی ، شهید باقری ، سیدالشهدا و والفجر در شهرستان اشاره کرد و افزود: یادمان شرهانی در سراسر کشور معروف است و هر ساله ۱۵۰ هزار نفر از این یادمان بازدید می کنند.

سرهنگ علی مرغزاری بر ضرورت توجه به زیرساخت ها و آمادگی برای استقبال از راهیان نور و اسکان تاکید کرد و گفت: در صورتی که شرایط فراهم شود و راهیان نور حضور پیدا کنند، همکاری همه عزیزان و دستگاه ها در این زمینه مهم و حائز اهمیت است.

وی خواستار تامین اعتبار برای تکمیل حسینیه یادمان شرهانی و از طرفی همکاری شرکت نفت و راهداری در ترمیم جاده شرهانی شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.