تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵

صندوق توسعه ملی از سرمایه‌گذاران خارجی حمایت می‌کند

صندوق توسعه ملی از سرمایه‌گذاران خارجی حمایت می‌کند
تهران-  رئیس کل صندوق توسعه ملی گفت: صندوق از سرمایه‌گذارانی که در مگاپروژه‌ها مشارکت کنند و نیاز به ضمانت‌نامه برای سرمایه داشته باشند، حمایت می‌کند.

 

«مهدی غضنفری» در آئین امضای تفاهم نامه صندوق توسعه ملی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره اهمیت صنعت گردشگری گفت: هم اکنون همه نگاه‌ها به دست وزیر اقتصاد است در حالیکه باید به سمت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری باشد.

این مقام مسوول تصریح کرد: اقتصاد باید از وابستگی به نفت جدا شود و بهترین راه رونق گردشگری است که ثروت بزرگی نصیب مردم می‌شود.

وی افزود: صنعت گردشگری مزیت بازدهی بالایی دارد و به این ترتیب صندوق تصمیم گرفت سال آینده بیش از چهار برابر امسال تسهیلات به فعالان این بخش پرداخت کند.

رئیس کل صندوق توسعه ملی گفت: سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری هستند می‌توانند در مگاپروژه‌ها وارد شوند و چنانچه نگران بازگشت سرمایه خود هستند اگر نیاز به ضمانت‌نامه‌ای در این خصوص هستند از آنها حمایت می‌کنیم.

وی افزود: به دلیل استحکام و اعتبار صندوق توسعه می‌تواند در جذب منابع خارجی موفق عمل کند.

غضنفری گفت: پس از ۱۰ سال تجربه صندوق در حوزه تسهیلات دهی، این آمادگی را دارد که وارد سرمایه‌گذاری، ‌خرید سهام و موارد دیگر شود.

فعالان در حوزه گردشگری حمایت می‌شوند
در ادامه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب از سهم ۴۰ درصدی صندوق توسعه ملی از منابع نفتی بودجه گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب نشان از حمایت و مراقبت ایشان از استقلال کشور دارد.
عزت الله ضرغامی اظهارداشت: گردشگری صنعت پیشران  است و مطالعات نشان داده که در سال‌های آینده سرمایه‌گذاری در بخش گردش و سرگرمی نتیجه بخش است و این حوزه‌ها همواره فعال خواهند بود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری همواره نگران سرمایه خود هستند، گفت: در ۶ ماه گذشته تلاش کردیم این اطمینان را به بازیگران و عوامل اصلی می‌دادیم که حمایت می‌شوند و آینده خوبی دارند.
وزیر میراث فرهنگی گفت: از افرادی که می‌خواهند بیش از هزار میلیارد تومان بدون دریافت تسهیلات در حوزه گردشگری سرمایه‌گذاری کنند کمک می‌کنیم و موانع را از پیش روی آنها برمی‌داریم.
وی ادامه داد: بسیاری به دنبال دریافت تسهیلات هستند که با توجه به اعتباری که صندوق توسعه ملی برای وزارت میراث فرهنگی دارد می‌توانیم از این منابع برای کمک به افراد بهره‌برداری کنیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.