تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

معاون استاندار: ۱۳ پروژه زیرساختی اربعین ایلام در دست اجراست

معاون استاندار: ۱۳ پروژه زیرساختی اربعین ایلام در دست اجراست
ایلام - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: ۱۳ پروژه زیرساختی و عمرانی حوزه اربعین در این استان در دست اجراست که بخش زیادی از این طرح ها در بخش راههای مواصلاتی منتهی به پایانه مهران است.

 

سعید هژبری روز دوشنبه در نشست قرارگاه اربعین استان ایلام با حضور معاون وزیر کشور و رییس ستاد اربعین مرکزی کشور، استاندار و امام جمعه ایلام، اظهار داشت: برنامه های متعددی برای تکمیل های پروژه های نیمه کاره حوزه اربعین استان طراحی شده و در دست اجرا ست.

وی افزود: احداث های سرویس های بهداشتی و هشت هزار متر مربع سایبان در پایانه مرزی مهران بسیار ضرورت دارد.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: پروژه چهارخطه کردن مسیر ایلام به مهران در دست اجرا است و این طرح از جمله مهم ترین طرح های حوزه اربعین است که باید عملیات آن تسریع یابد.

هژبری با اشاره به مهم ترین سیاست های اجرایی برای اربعین سال آتی در ایلام گفت: ارتقا ایمنی مسیرها، رفع گره های ترافیکی، تامین زمین برای موکب دائمی در پایانه مهران، احداث سایبان در نقاط پر تجمع ، تامین آب پایدار، جمع آوری و دفع فاضلاب و پایش تصویری راه ها و مسیل ها از جمله مهم ترین سیاست های و برنامه های برای اربعین سال آتی در این استان است.

وی اضافه کرد: برای تامین آب پایدار پایانه ۲۰ سکو نصب و ۳۰ سکو دیگر نیاز است و برای تهیه آبسردکن از اعتبارات ملی و اعتبارات وزارت نیرو و ظرفیت های استان های معین استفاده خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: اجرای تصفیه خانه فاضلاب در دستور کار قرار گرفته و برای تحقق این مهم از ظرفیت های استان معین نیز استفاده خواهیم کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام اضافه کرد: طرح تکمیل سایبان پایانه در سطح ۲ هزار و ۵۰۰ متر اجرا شده اما در محل ایست و بازرسی بهرام آباد ۲ هزار متر دیگر احتیاج است که نیازمند تزریق بودجه و اعتبارات ملی هستیم.

به گفته هژبری سه هزار متر سایبان وارد مهران شده است.

به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است.

مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.