تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹

معاون دانشگاه علوم پزشکی: بستری های کرونا در ایلام ۳۵ درصد کاهش یافت

معاون دانشگاه علوم پزشکی: بستری های کرونا در ایلام ۳۵ درصد کاهش یافت
ایلام - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: بستری های کرونا در این استان طی هفته گذشته در مقایسه با هفته ما قبل آن ۳۵ درصد کاهش یافته و این آمار از ۱۸۶ مورد به ۱۲۱ مورد رسیده است.

 

دکتر جمیل صادقی فر روز شنبه در نشست ستاد کرونا استان اظهار داشت: طی هفته اخیر مجموع مبتلایان کرونا استان ایلام به ۴۶۱ نفر رسید و این عدد در مقایسه هفته قبل ۳۵ درصد کاهش یافت.

وی از کاهش ۱۹ درصدی میزان نمونه گیری استان خبر داد و افزود: طی هفت روز گذشته یک هزار و ۷۹۵ تست کرونا در این استان به ثبت رسید که در مقایسه با هفته ماقبل آن این تعداد ۱۹ درصد کاهش یافته است.

معاون دانشگاه علوم پرسنل ایلام خواستار استقبال مردم از تزریق دوز سوم واکسن شد و یادآور شد: اگر چنانچه در این مورد مردم سهل انگاری کنند، احتمال افزایش بستری و فوت کرونا در استان وجود دارد.

دکتر صادقی فر با اشاره به عدم رعایت استانداردهای لازم و رعایت پروتکل های در فرودگاه شهدای ایلام تاکید کرد: طی بازدیدهای انجام شده تعداد مسافران پروازهای این فرودگاه با همه ظرفیت انجام می شود، در صورتیکه از نظر رنگ بندی کرونا شهر ایلام در وضعیت قرمز است.

وی بیان داشت: یک چهارم جمعیت ۹ تا ۱۲ سال این استان تاکنون واکسن کرونا تزریق کرده اند که این روند باید استمرار داشته باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: فرهنگیان و مدیران مدارس باید از ظرفیت شاد و دیگر موضوعات در اقناع سازی دانش آموزان برای تزریق واکسن استفاده کنند.

دکتر صادقی فر پوشش دز سوم کرونا در ایلام را نامطلوب عنوان کرد: بر خلاف انتظارات تاکنون ۳۶ درصد کل جمعیت استان دز سوم واکسن کرونا تزریق کردند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.