تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳

معاون وزیر ارشاد:

ظرفیت‌ حمایت‌های فرهنگی هنری در مناطق محروم ایجاد شد

ظرفیت‌ حمایت‌های فرهنگی هنری در مناطق محروم ایجاد شد
ایلام - معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اجرای برنامه‌های آموزشی در مناطق محروم در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌های لازم برای حمایت‌های فرهنگی و هنری از مردم این مناطق توسط این وزارتخانه ایجاد شده است.

 

سیدمحمد هاشمی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام خواستار پیگیری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کشور در زمینه بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها شد.

وی با اشاره به همگرایی ایجاد شده بین دستگاه‌های مختلف اجرایی دولت سیزدهم، تاکید کرد: باید هم‌افزایی عملیاتی، اقدامی و زیرساختی در حوزه فرهنگ شکل بگیرد و با همدلی اقدام‌های موثر فرهنگی انجام شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به محدود بودن اعتبارهای حوزه فرهنگی کشور، گفت: سهم اعتبار حوزه فرهنگ همچنان کوچک مانده است و هرسال که جلوتر می‌رویم این سهم کم‌تر می‌شود.

هاشمی افزود: اگرچه انقلاب اسلامی ایران، انقلابی توام با رویکرد فرهنگی است اما هنوز در حوزه فرهنگ و هنر نتوانسته‌ایم حق مطلب را ادا کنیم.

وی با بیان اینکه بین بودجه و اعتبار و حوزه فرهنگ فاصله و شکاف زیادی وجود دارد، ادامه داد: این مساله در نشست‌های متعدد مطرح و بر این نکته نیز تاکید شده است که فرهنگ قیمت و اثرگذاری مادی ندارد و از طرفی اعتبارهای حوزه فرهنگ و هنر به محل شایسته خود نرسیده است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه مساله فرهنگ موتور محرکه جامعه است، ابراز امیدواری کرد: در دولت سیزدهم این نگاه اصلاح و به این حوزه به عنوان سرمایه و پیشران پیشرفت کشور نگریسته شود چرا که اگر این مهم محقق نشود فرهنگ به حوزه‌ای تبعی و هزینه‌ای تبدیل خواهد شد.

هاشمی اظهار کرد: با توجه به انتصاب مدیران کل فرهنگ و ارشاد استان‌های مختلف کشور در دولت سیزدهم، آیین‌های تکریم و معارفه در فضایی مناسب و بدور از هرگونه حاشیه برگزار شده است.

وی از مدیران کل ارشاد خواست: مصاحبت خوب، صمیمی و بی‌ریا با اهالی هنر، فرهنگ و رسانه داشته باشند و اگر چنانچه با اختلاف نظر و سلیقه به عنوان امری طبیعی مواجه شدند با ادبیات و نگاه برادری و صمیمی، فضایی همراهانه و همدلانه ایجاد کنند.

در این آیین با قدردانی از خدمات چهار ساله عمران خودآموز مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی هوشمند به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.