تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶

استاندار ایلام:

صادرات کالا از مرز هلاله شمالی به دیاله عراق آغاز می شود

صادرات کالا از مرز هلاله شمالی به دیاله عراق آغاز می شود
ایلام - استاندار ایلام با تاکید بر تسریع اقدامات مقدماتی برای بازگشایی بازارچه هلاله شمالی گفت: با توافق طرفین (استانداران ایلام و دیاله عراق) صادرات کالا از مرز هلاله شمالی به استان دیاله در آینده نزدیک آغاز می شود.

 

حسن بهرام نیا شامگاه شنبه در گفت و گویی خبری با تشریح رایزنی های دیدار با استاندار دیاله در خصوص بازگشایی بازارچه هلاله شمالی و توسعه همکاری‌های دو جانبه اظهار داشت: روز گذشته سفری به منظور اجرای تفاهم نامه همکاری بین دو استان ایلام و دیاله به استان دیاله عراق انجام شد.

وی افزود: پس از دیدار با استاندار دیاله عراق بر توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری بین دو استان تاکید و اعلام آمادگی کردیم استان ایلام ظرفیت صادرات مواد لبنی، تره بار، مواد پلاستیکی، سنگ و فلز و کلینکر سیمان را به استان دیاله دارد که بخشی از این موارد مورد موافقت استاندار دیاله قرار گرفت.

استاندار ایلام تاکید کرد: تمامی نیازمندی های حوزه کشاورزی، عمرانی، نساجی و ماشین آلات راهسازی که در لیست تحریم قرار دارد در این دیدار نیز مطرح و مورد موافقت استاندار دیاله برای واردات به ایلام قرار گرفت.

بهرام نیا با بیان اینکه برای ایجاد بازارچه هلاله شمالی باید زیرساخت های لازم را مهیا کنیم، یادآور شد: زیرساخت هایی نظیر آب، برق ، تلفن، اینترنت و راه دسترسی برای استقرار نیروهای امنیتی و دستگاه های مرتبط با واردات و صادرات کالا باید در اسرع وقت در محل بازارچه در دستور کار قرار گیرد.

به گفته وی در صورت بازگشایی بازارچه هلاله شمالی بخشی از صادرات بصورت چمدانی‌ و یا خودرویی انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حسن بهرام نیا استاندار ایلام صبح روز جمعه با اتفاق تعدادی از مسوولان استانی به دعوت مثنی علی مهدی استاندار دیاله عراق از طریق مرز خسروی وارد استان دیاله شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.