تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

۳۲۰ هزار مسافر نوروزی در ایلام، زائر اماکن مذهبی شدند

۳۲۰ هزار مسافر نوروزی در ایلام، زائر اماکن مذهبی شدند
ایلام - مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام گفت: بیش از ۳۲۰ هزار زائر تعطیلات نوروزی امسال از اماکن زیارتی این استان بازدید کرده اند.

 

حجت الاسلام مرتضی عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: این افراد از زیارتگاه های مختلف این استان بویژه امامزاده علی صالح (ع)، امامزاده سید حسن (ع)، امامزاده ابراهیم قتال (ع)، امامزاده شاه احمد (ع)، امامزاده باباسیف الدین(ع)، امامزاده سید صلاح الدین(ع) و امامزاده سید عبدالله(ع) بازدید کرده اند.

وی اظهار کرد: با توجه به کاهش حجم زائران از اماکن مذهبی به دلیل شیوع کرونا طی ۲ سال گذشته ولی امسال حجم زائران زیارتگاه های این استان افزایش قابل توجهی داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام ادامه داد: همچنین در این مدت ۶۰ هزار زائر در جوار این اماکن متبرکه اسکان یافتند که از این تعداد ۵۰ هزار نفر در زائرسراها، مهمانسرا و سوئیت های امامزادگان و ۱۰ هزار نفر نیز در قالب کمپ های چادری اسکان موقت داده شدند.

عزیزی اضافه کرد: نوروز امسال این اداره کل ۱۷۰ اتاق زائرسرا و ۱۶ سوئیت را برای پذیرایی از زائران نوروزی مهیا کرد.

وی به برنامه های این اداره کل در نوروز امسال اشاره و تاکید کرد: مهمترین این برنامه ها طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شاخص استان به تعداد ۱۲ زیارتگاه بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام یادآور شد: ۱۲ مبلغ روحانی اعزامی از قم در قالب این طرح در کنار مبلغان بومی به عنوان کارشناس مذهبی، مشاور خانواده، اقامه نماز جماعت، پرسش و پاسخ سووالات مذهبی و دیگر برنامه ها در اماکن زیارتی استان حضور داشتند.

به گفته حجت الاسلام عزیزی، طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفندماه پارسال تا ۱۳ فروردین ماه جاری در بقاع متبرکه شاخص استان اجرا شد.

بیش از یک هزار مکان مذهبی شامل مسجد، حسینیه و زیارتگاه در استان ایلام وجود دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.