تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام:

عدالت اجتماعی در خاموشی‌های امسال برقرار می‌شود/ دستگاه‌ها به مولد برق تجهیز شوند

عدالت اجتماعی در خاموشی‌های امسال برقرار می‌شود/ دستگاه‌ها به مولد برق تجهیز شوند
ایلام مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بر اجرای عدالت اجتماعی در خاموشی‌های پیک امسال تاکید کرد و گفت: ادارات بویژه دستگاه‌ها و مراکز خدمات رسان به مولد برق و ژنراتور مجهز شوند.

 

دکتر «هادی شیرخانی» در نشست هم‌اندیشی با معاون عمرانی استانداری ایلام با تاکید بر اینکه صنعت برق از سه حلقه‌ی مستقل تولید، انتقال و توزیع تشکیل می‌شود و هر کدام از این حوزه‌ها ماموریت خاصی را عهده‌دار است، اظهار کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام متصدی و مجری توزیع نیروی برق است و دو حلقه بالادستی تولید و انتقال وظایف مشخص خود را دارند از این رو شرایط پیش آمده در زمان پیک تابستان ناشی از کم کاری یا ناتوانی شرکت توزیع برق نیست بلکه اجرای دستورات مدیریت شبکه برق ایران برای جلوگیری از خاموشی‌های گسترده و طولانی مدت است‌.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ایلام افزود: خوشبختانه عملکرد مثبت شرکت توزیع برق استان ایلام در برق‌رسانی به تمام مناطق روستایی، ما را جزو استان‌های پیشرو در کشور قرار داده، اما با این وجود گام را فراتر نهاده و با اعطای پنل خورشیدی به عشایر کوچرو نیز آنها را از نعمت برق بهره‌مند کرده‌ایم و این خدمات چیزی جزء برقراری رفاه و آسایش هم‌استانی نیست و از عزیزان شهروند تقاضا داریم با مدیریت صحیح مصرف ما را در عبور از پیک سخت تابستان با وجود خشکسالی امسال نسبت به سال گذشته یاری کنند.

 

شیرخانی با بیان اینکه امسال نیز مانند سال گذشته با ناترازی تولید و مصرف روبرو هستیم، ادامه داد: بارندگی‌های اندک، صنعت برق را با چالش روبرو کرد که امسال نیز به میزان خشکسالی در کشور افزوده شده و حتی مقدار کم تولید در بخش برق آبی از دست رفته است. بنابراین برای اینکه خاموشی‌های چند روزه نداشته باشیم ناچار به اعمال خاموشی‌های با برنامه و کوتاه مدت در راستای پایداری شبکه هستیم و در این راستا نیازمند همراهی مردم و دستگاه‌ها هستیم.

 

وی با تاکید بر اینکه امسال نیز به شدت در میزان تولید کسری خواهیم داشت، تصریح کرد: سهمیه استان در میزان خاموشی‌ها مشخص شده و شرکت توزیع برق برخلاف سنوات گذشته در جهت برقراری عدالت اجتماعی اقدام به اعمال خاموشی در سراسر استان حتی در دستگاه‌های خدمات رسان می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌ها بویژه خدمات‌رسان‌ها و ارگان‌هایی که مجهز به ژنراتور هستند با صنعت برق همراهی کنند، خاطر نشان کرد: دستگاه‌ها باید مجهز به مولد برق یا ژانراتور جهت بهره‌برداری در مواقع اضطراری باشند تا در ارائه خدمت به جامعه هدف با مشکل روبرو نشوند. کما اینکه بسیاری از دستگاه‌ها مجهز به مولد برق اضطراری هستند ولی راه‌اندازی نکرده‌اند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام افزود: بر اساس قانون استاندارد و نظام مهندسی ساختمان‌های دارای آسانسور مجهز به دکمه نجات الکترونیکی باشند تا شهروندان در محیط آسانسور گرفتار نشوند و این مشکل را ناشی از قطعی برق ندانند چنین امری برای نانوایی‌ها نیز هست چرا که داشتن مولد برق مانع از خرابی خمیر و دور ریز آن و ارائه خدمت به شهروندان می‌شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه عدالت دمایی نیز رعایت می‌شود، اضافه کرد: دمای هوا در مهران و دهلران در ساعت ۸ تا ۱۱ صبح دقیقا مانند گرمای هوای مناطق شمالی از ساعت ۱۲ تا ۱۶ ظهر است، پس قطع برق در آن ساعت همان اجرای عدالت در اعمال خاموشی‌ها و حفظ شبکه است.

 

شیرخانی از هژبری خواست تا قبل از موعد مقرر دستورات لازم نسبت به کاهش ساعات ادارات و تعجیل در ورود و خروج در زمان مشخص ابلاغ شود و همچنین تمام دستگاه‌ها بویژه مراکز خدمات‌رسان خود را به مولدهای برق تجهیز کنند تا در ارائه خدمت با مشکل روبرو نشوند. علاوه بر این چراغ‌های راهنما مجهز به سلول فتوولتائیک مجهز شوند.

 

در ادامه هژبری معاون عمرانی استانداری ایلام ضمن تحسین خدمات شرکت توزیع نیروی استان و سنگینی و سختی کار این عزیزان از پیشتیبانی این حوزه در زمان پیک خبر داد و گفت: نظارت بر دستگاه‌ها انجام خواهد شد و دستورات مورد نیاز برای سهولت بیشتر جهت عبور از پیک تابستان داده می‌شود./ایسنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.