تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶

۳۰۰ میلیارد تومان واکسیناسیون دامی در کشور ذخیره شده است

۳۰۰ میلیارد تومان واکسیناسیون دامی در کشور ذخیره شده است
ایلام - معاون توسعه انسانی سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان اقلام واکسیناسیون برای مایه کوبی احشام کشور ذخیره شده است.

 

محمد حسینی روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل جدید و سابق دامپزشکی استان ایلام اظهار داشت: بخش مهمی از تامین سلامت و امنیت غذایی جامعه بر عهده دامپزشکی است و البته میزان آگاهی مصرف کنندگان نیز باید نسبت به غذا و فروارده های خام دامی افزایش یابد.

وی افزود: باتوجه به بروز و ظهور بیماری های مختلف مشترک انسان و دام باید فعالیت کشتارگاه های غیرمجاز و همچنین شرایط رعایت بهداشت در محل نگهداری دام و طیور، کشتارگاه ها و مراکز عرضه مورد بررسی جدی باشد.

حسینی یادآور شد: مقوله امنیت غذایی با توجه به میزان اهمیت بالای آن نیازمند رویکردها و برنامه های جدیدتر است تا شرایط امنیت غذایی ارتقا یابد.

وی ادامه داد: دامپزشکان سربازان گمنام بهداشت سلامت محصولات غذایی هستند که به طور مستقیم و غیرمستقیم در معرض انواع بیماری ها و حوادث ناشی از مواجه با دام و طیور قرار دارند اما از کمترین مزایا و معیشت پایدار برخوردارند.

وی اضافه کرد: ارتقای امنیت غذایی و حمایت از تولیدات داخلی میزان وابستگی کشور به واردات محصولات غذایی استراتژیک ازجمله گندم، کلزا و نهاده های دامی را کاهش می دهد.

معاون توسعه انسانی سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: قوانین و دستورالعمل های وضع شده در گذشته نیازمند بازنگری و اصلاح مطابق با شرایط روز است تا خدمات رسانی به مردم و جامعه هدف با سهولت بیشتری انجام گیرد.

وی جلوگیری از فعالیت کشتارگاه های غیرمجاز، ارتقاء سطح معیشت و بهبود حقوق و مزایای کارکنان دامپزشکی، تولید کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، اصلاح دستورالعمل های گذشته و به روز کردن قوانین، استفاده از سامانه‌ها برای کسب مجوزها و سایر امور مرتبط، کمک به دامداران با توجه به شرایط خشکسالی، توجه به مباحث ترویجی و آموزشی را از اهم راهبردهای دامپزشکی کشور دانست.

وی به موضوع اصلاح قانون ارز ترجیحی اشاره کرد و افزود: دولت با این اقدام جسورانه و جنگ اقتصادی خود سعی در بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت مردم را دارد که برای موفقیت در آن نیازمند همراهی و همدلی اقشار مختلف جامعه و مسوولان دستگاه های مختلف اجرایی را دارد.

نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور هم در این جلسه گفت: در جهاد اقتصادی امروز، نقش دامپزشکی در امنیت غذایی برجسته است.

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم اظهار داشت: اقدامات جهادی رمز گره‌گشایی در جامعه و میدانی فراگیر و گسترده است که به یک بعد یا یک مطلب محدود نیست.

وی افزود: امروز زمان جهاد تبیین و مبارزه اقتصادی است که بخش های مختلف بدنه وزارت جهاد کشاورزی از جمله سازمان دامپزشکی به عنوان عضو اصلی و اثرگذار، نقش برجسته‌ای در این جهاد و امنیت غذایی جامعه بر عهده دارد.

معاون اقتصادی استاندار ایلام نیز گفت: یکی از وظایف خطیر دامپزشکی جلوگیری از بروز و شیوع بیماری های مشترک دام و انسان است که بار اصلی سلامت غذایی فراورده های خام دامی بر عده این دستگاه است.

شهریار عباسی افزود: در راستای توسعه اقتصادی و بهداشتی، پیگیری تکمیل کشتارگاه های دام و طیور باید در دستور کار مسوولان قرار بگیرد و دامپزشکی باید با بخش خصوصی همسو با وظایف خود همکاری کند.

وی ادامه داد: با توجه به بروز خشکسالی شدید در استان ایلام و ایجاد مشکلات عدیده برای جامعه عشایر استان به عنوان قشر اصلی مولد دام، مسوولان دامپزشکی باید برای حفظ سرمایه های دامی استان تلاش مضاعفی کنند.

به گزارش ایرنا، در این آیین دکتر رامین پورنجف جای خود را به دکتر یونس احمدی داد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.