تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴

خشکسالی سرمایه های دامی ایلام را با خطر جدی روبرو کرده است

خشکسالی سرمایه های دامی ایلام را با خطر جدی روبرو کرده است
ایلام - سرپرست دامپزشکی ایلام گفت: بروز خشکسالی های پی در پی طی سال های اخیر، باعث ایجاد مشکلاتی برای دامداران و سرمایه های دامی استان شده است.

 

یونس احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کم توجهی به آثار خشکسالی در بخش دام و طیور به تدریج تبعات منفی اقتصادی و فرهنگی از جمله افزایش بیکاری، مهاجرت و حاشیه‌نشینی در استان ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: صنعت دام و طیور از بخش های اصلی اقتصادی و اشتغال‌زایی در استان ایلام است که متولیان بخش دولتی و خصوصی در همه بخش‌ها تمام تلاش خود را برای توسعه و پیشرفت آن بکار گیرند.

احمدی یادآور شد: از گذشته‌های دور وضعیت طبیعی، اقلیمی و فرهنگی استان باعث آشنایی زیاد مردم با دامپروری و دامپزشکی شده است که با استفاده از امکانات و فرصت‌های طبیعی موجود در استان مردم را از چالش های اقتصادی عبور دهد.

وی اضافه کرد: امروز نیز تمام تلاش متولیان امر دامپروری و دامپزشکی در استان حفظ سرمایه های موجود دامی و ارائه راهکارهای علمی برای گسترش و توسعۀ علمی این حوزه است.

وی ادامه داد: اکنون شرایط و خشکسالی‌های اخیر سرمایه های عظیم دام و طیور را با تهدیدهایی مواجه کرده‌ است که باید توسط مسوولان ذیربط مورد حمایت قرار بگیرند.

احمدی اضافه کرد: بخش عمده‌ای از اقتصاد استان در حوزه های دامپروری سنتی و مدرن قرار دارد که باید برای تامین سلامت این قطب تاثیرگذار اقتصادی تلاش بیشتری صورت بگیرد.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای بیش از ۲ میلیون راس دام سبک، ۴۰۰ هزار راس دام سنگین و ۳۰۰ واحد مرغداری فعال است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.