تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور:

یک میلیون و ۷۵ هزار تن انواع کود یارانه‌ای توزیع شد

یک میلیون و ۷۵ هزار تن انواع کود یارانه‌ای توزیع شد
ایلام- مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور از توزیع یک میلیون و ۷۵ هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای در چهار ماه نخست سال جاری خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی ایلام، حمید رسولی روز چهارشنبه اظهار داشت: در سال جاری علی‌رغم همه چالش‌های بین‌المللی در حوزه تأمین نهاده‌های کشاورزی، تاکنون انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه را تامین و در بین استان ها توزیع شده که ۲۲ درصد نسبت به همین مدت زمان در سال قبل رشد داشته است.

مجری طرح خودکفایی کشور گفت: برنامه ابلاغی سال جاری تامین، تدارک و توزیع سه میلیون و ۳۴۰ هزار تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه است که با برنامه‌ریزی مناسب و تمهیدات لازم در تلاش برای اجرای و تامین آن هستیم.

رسولی اظهار داشت: در سراسر کشور تاکنون ۳۲ درصد برنامه ابلاغی به انجام رسیده که بدین ترتیب، علاوه بر توزیع کود مورد نیاز کشاورزان، مقدار بیش از ۵۸۲ هزار تن ذخیره استراتژیک انواع کودهای کشاورزی انجام شده که با توجه به شرایط کشور، ذخیره مطمئن و قابل اتکایی است.
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: با توجه به کاهش قیمت کودهای فسفاته و پتاسه در ابتدای سال و استقبال کشاورزان از مصرف این کودها در سال جاری، قطعاً سال پرمصرفی را در مصرف کودهای کشاورزی داریم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.