تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸

متکی در همایش روز کارمند بیان کرد:

جامعه کارمندی بخش قابل توجهی از خدمتگزاری را بر عهده‌ دارد + گزارش تصویری

جامعه کارمندی بخش قابل توجهی از خدمتگزاری را بر عهده‌ دارد + گزارش تصویری
نگاه اقتصاد - در گرامیداشت هفته دولت و روز کارمند و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان والامقام رجایی و باهنر، کمیته کارمندان شورای وحدت با همکاری جامعه اسلامی کارمندان همایشی را برگزار کرد.

 

در این همایش که جمع کثیری از کارمندان شاغل و بازنشسته نهادها، سازمان ها، ارگان ها و بانک ها حضور داشتند، منوچهر متکی وزیر پیشین امور خارجه و رئیس هیئت اجرایی شورای وحدت در سخنانی با گرامیداشت هفته دولت با بیان این که این ایام یادآور عالیترین مرتبه ایثار و ازخودگذشتگی، استقامت در راه حق و خدمت گذاری در نظام الهی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: شهید رجایی و شهید باهنر مصداق و نمونه‌ های بارزی از خودگذشتگی و ایثارگری هستند.

وی با اشاره به این که در هفته دولت کسانی معرفی می‌ شوند که همه وجودشان را صرف خدمتگزاری برای نظام و انقلاب نموده اند، خاطرنشان کرد: دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی اقدامات خبیثانه و شرورانه خود را به کار گرفتند تا به انقلاب اسلامی آسیب برساند، اماغافل از این که این انقلاب با تأسی از آرمانهای امام راحل و خون شهدا،مستحکم وپایدار مانده وخواهدماند.

متکی افزود: در هفته دولت و در تقویم رسمی کشورمان روز چهارم شهریور ماه به نام روز کارمند نامگذاری گردیده که یادآور تلاشها و خدمات ارزشمند این قشر بی ادعاست.

وی اضافه کرد: درواقع جامعه کارمندی بخش های قابل توجهی از خدمتگزاری را بر دوش دارد و از طرفی کارمندان در همه دوره های حکمرانی و در تمامی کشورها بار سنگین رسیدگی به امور مردم و حل مشکلات جامعه را در چارچوب تصمیم گیری ها به عهده دارند.

متکی یادآور شد: در نظام جمهوری اسلامی هر کارگزاری یک انگیزه ی اعتقادی دارد که با به کارگیری آن وظایفش را به نحو احسن انجام می دهد و آن برآمده از مبانی نظام وبراساس اعتقادات مذهبی اوست و این دو در کنار هم کار سازی لازم را دارند.

وی با بیان فرازی از فرمایشات امیرالمومنین علیه السلام در خصوص امانت داری گفت: نقش‌آفرینی، اثرگذاری ، پاسخگو بودن و خدمتگزاری مطلوب از جمله موارد مهمی است که می بایست جامعه کارمندی به آن اهتمام ویژه داشته باشد.

رئیس هیئت اجرایی شورای وحدت در ادامه با اشاره به آرزوی نسل های گذشته در قرار گرفتن در یک دولت کریمه اظهار داشت: با قیام امام راحل طرحی نو در انداخته شد و اسلام دوباره احیا گردید و دوستان شاد و دشمنان با همه شیطنت هایشان ناکام مانددند.

متکی، مسئولیت پذیری در کارمندی و کارگزاری را از ویژگی‌های بارز یک کارمند در نظام اسلامی برشمرد و افزود: احساس مسئولیت دائمی به حوزه هایی که به کارمند سپرده شده باید مورد توجه قرار گیرد و بداند مسئولیت یک امانت است و باید مراقبه شود.

وزیر پیشین امور خارجه خاطرنشان‌کرد: چهار عمل اصلی که بروی آن مطالعه شده شامل آموزش، کار، درمان و مسکن است که از جمله نیازهای اصلی جامعه‌ بوده و باید برای جامعه تامین بشود.

وی در ادامه با اشاره به موفقیت‌های برآمده از دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: دولت دکتر رئیسی در این برهه از زمان کاری را به سرانجام رساند که در چهل سال گذشته می بایست به آن توجه می‌شد وآن اصلاح ساختار اقتصادی با شروع از حوزه یارانه‌ها بودکه بسیار کار سنگین و طاقت فرسایی است.

متکی افزود: در شرایطی که جهش قیمت‌ها به وجود می‌آید حتماً باید مطالعه صورت گرفته باشد که فاصله این جهش قیمت با درآمد و دریافتی کارمندان و آحاد جامعه تناسب داشته باشد، از این رو دولت جدید خیلی زود متوجه شد که ۴۵ هزار تومان یارانه با واقعیت سنخیت نداشته و از طرفی هم یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی ممکن است پاسخگو نباشد چراکه اگر یک کار خوب درست انجام نشود و اگر همه جانبه بر روی آن تفکر نشود ممکن‌است اثر معکوس داشته‌ باشد و حمایت لازم را به دست نیاورد.

رئیس هیأت اجرایی شورای وحدت اضافه کرد: مجموعه نیروهای ولایی و ارزشی در این دولت در حال تلاش و فعالیت هستند و امیدواریم که اتفاقات خوب و اثرگذاری در راستای حل مشکلات جامعه به وجود آید.

متکی در ادامه گفت: مشکل برخی از دولت های گذشته در اوایل راه یا در میانه راه جهت گیری نامعقول و مغایر با سیاست‌های نظام بود و به همین خاطر از آنها انتقاد می کردیم.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط جدید در کشور دولت جدید هم باید بداند که مردم با عملکرد ها دولتها را قضاوت می کنند و کارآمدی مدیران یکی از مهمترین مولفه هایی است که در همه جای دنیا مرسوم است.

متکی با بیان این که هردولتی که سر کار می‌آید معمولاً مدیران را از تراز فکری خودش انتخاب می کند، افزود: به همین خاطر از دولت انتظار می رود تا مدیرانی را انتخاب کند که از نظر فکری نزدیک و همراه باشند.

رئیس هیئت اجرایی شورای وحدت تصریح کرد: اگر به کارمندان به عنوان دلسوز ترین و مهمترین پایه های مواجهه با مردم توجه کنیم نتایج ارزشمندی به دست خواهد آمد.

متکی در پایان با اشاره به ساختار شورای وحدت ومشارکت دربرگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات‌های گذشته به ویژه انتخابات اخیر ریاست جمهوری و نقش این شورا در حمایت ازجناب آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب گفت: این شورا تمام توان خود را در راه تقویت آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و کمک به دولت کریمه در راه رسیدن به اهداف ارزشمند آن به کار خواهد گرفت.

سید کمال سجادی دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان و عضو هیئت اجرایی شورای وحدت در این مراسم ضمن خیر مقدم به حضار گفت: جامعه کارمندی با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری در حمایت از این قشر خدوم و زحمتکش مطالبات و خواسته های متعددی دارد که باید به آنها توجه شود.

وی در ادامه ارتقاء شان و منزلت کارمند ، توجه ویژه به آموزش این قشر در جهت مهارت افزایی و در راستای ارتقا بخشی کارایی در سازمانها و نهادها، ممانعت از تجمل گرایی و اسراف در وزارتخانه‌ها و دستگاه های دولتی، بانک ها و… توجه به سلامت اداری و جلوگیری از تخلفات و روابط ناسالم بین ارباب رجوع و کارمندان، ارتباط بیش از پیش مدیران با سطوح مختلف مردم، تامین معیشت کارمندان ، ایجاد نظام شناسایی مدیران در سطوح میانی و عالی و پرهیز از رانت و رابطه بازی در انتصابات را از مهم‌ترین اولویت های این حوزه برشمرد و خاطرنشان ساخت: جناب آقای رئیسی می تواند به عنوان یک الگوی مناسب برای سایر مدیران مورد توجه قرار گیرد.

سجادی در ادامه با اشاره به دیگر مطالبات جامعه کارمندی اعم از شاغلین و بازنشستگان که عمر گرانبهای خویش را صرف خدمتگزاری به مردم شریف و نظام مقدس جمهوری اسلامی نموده و می نمایند اظهار داشت: قانون مدیریت خدمات کشوری که جامعه اسلامی کارمندان در تدوین آن نقش و همکاری خوبی با دولت وقت داشته باید به درستی اجرا شود به ویژه حقوق و مزایای کارمندان بر اساس ماده ۱۲۵ این قانون و مطابق با میزان تورم باشد.

این مسئول در ادامه متناسب سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین بر اساس قوانین مدیریت خدمات کشوری بر مبنای ۹۰ درصدحقوق وفوق العاده شاغلان همترازرا جزء لاینفک خواسته های بازنشستگان عنوان کرد و خواستار توجه ویژه و عملی دولت و مجلس محترم در این زمینه شد.

سجادی رفع تفاوت فیمابین حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی و تناقضات صورت گرفته در این خصوص را مورد تاکید قرار داد.

 

 

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان، عقیم ماندن قوانین ایثارگری برای کارمندان شاغل و بازنشسته را یکی دیگر از مسائلی عنوان کرد که فی مابین جامعه کارمندی با سازمان ها نهادها،بانکها و .. وجوددارد و به عنوان یک مشکل مهم مطرح است.

وی افزود: نگاه واقع بینانه و در عین حال قدرشناسانه از رشادت‌های بی بدیل و فراموش‌نشدنی ایثارگران، جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا توسط نمایندگان وقت مجلس شورای اسلامی در ادوار گذشته جهت خدمت رسانی به این قشر عزیز متاسفانه در مقام اجرا آن گونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است که می‌بایست، موانع ومشکلات موجود به زودی مرتفع گردد.

وی اظهار داشت:براساس فرمان امام خمینی(ره)جامعه کارمندی کشوربا اعتصابات سراسری ضربه اساسی به رژیم طاغوت وارد آورد ونقش مهمی در پیروزی انقلاب داشت، این قشربی ادعا پس از پیروزی انقلاب نیز به خوبی درخشید و در راه اهداف نظام و تبعیت از امام راحل و فرمایشات مقام معظم رهبری با حضور پرشورخویش در دوران دفاع مقدس مثال‌زدنی شد و هزاران نفر از این عزیزان به شهادت رسیدند.

سجادی افزود: اکنون جامعه کارمندی کشور تحت زعامت مقام معظم رهبری همچنان به اهداف وگفتمان انقلاب اسلامی اهتمام دارند و بر اساس فرموده مقام معظم رهبری «اهیت کارکارمند خدمت است» خدمت می کنند.

وی افزود: جامعه کارمندی مفهوم وسیعی است که همه کارمندان را در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و … در بر می گیرد و بر اساس آمار اعلامی از سوی دولت حدود دو میلیون سیصد و هفتاد و نه هزار و ۱۵۰ نفرکه البته آمارها بیش از این را نشان میدهند مخاطبین ما در جامعه اسلامی کارمندان در تمامی عرصه ها هستند، که اگر بازنشستگان را هم به این تعداد اضافه کنیم عدد قابل ملاحظه ای خواهد شد که خوشبختانه بخش عظیمی از این عزیزان در انتخابات‌های مختلف به ویژه انتخابات ریاست جمهوری اخیر در ستاد های آقای رئیسی حاضر بودند و کمک می کردند.

وی یادآور شد: قبل از ثبت نام جناب آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری یکی از تشکل هایی که به صورت رسمی از ایشان دعوت نمود تا در انتخابات شرکت کنند جامعه اسلامی کارمندان بود و دعوت نامه ای از سوی جامعه کارمندی تنظیم شد و از ایشان جهت حضور در این عرصه دعوت گردید و به هر حال این اتفاق خوب رقم خورد و با پیروزی دولت سیزدهم دولتی متفاوت از دیگر دولتها شکل گرفت که به همین خاطر جامعه کارمندی از این دولت حمایت نموده و خواهد کرد.

سجادی در ادامه خاطرنشان ساخت: ما در جامعه کارمندی کشور ممکن است انتقادات و پیشنهاداتی داشته باشیم که اینها همه در جهت تقویت دولت است، چون دلسوزانه و منصفانه تلاش می‌کند، و می دانیم که می خواهد برای مردم خالصانه و صادقانه کار کند.

وی گفت: دولت محترم چرخش مدیران را با انتخاب وزرای متعهد و توانمند انجام داد، در سایر بخش‌ها از جمله استانداران و غیره نیز انتصابات صورت گرفت اما کامل نشده و برخی از مدیران قبل که کارنامه نه چندان خوبی دارند در عرصه هستند از این جهت جامعه کارمندی انتظار دارد از مدیران قوی بکارگیری شوند.

دبیرکل جامعه اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: دشمن همه جنگ ها را امتحان کرده و اکنون به جنگ شناختی روی آورده که سه هدف را دنبال می کند یکی ایده اصلی نظام ،اسلام ناب ،نظریه ولایت فقیه و رهبری، وازطرفی ساختار نظام و همه دستگاه هایی که شاکله نظام را تشکیل می دهند مورد هجمه قرار داده‌ همچنین قصد دارد عملکرد نظام را با تبلیغ ناکارآمدی زیر سوال ببرد، لذا نقش کارمندان در نهادها و دستگاه ها، اثبات کارآمدی نظام است ودر واقع این یک جهاد است که جامعه کارمندی بر دوش دارد وبایدبه آن عمل کند.

شایان ذکر است در ادامه این همایش سیدخلیل سجادی اسدآبادی به عنوان مدیر کمیته کارمندان شورای وحدت انتخاب شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.