تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶

مشکلات دستگاه ها به علت عدم تمکین یا اشراف نسبت به قانون است

مشکلات دستگاه ها به علت عدم تمکین یا اشراف نسبت به قانون است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: عدم اشراف یا تمکین قانون از سوی مسوولان و مدیران باعث بروز مشکلاتی در دستگاه ها می شود.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز دوشنبه در جلسه گرامیداشت سالروز تشکیل سازمان بازرسی اظهار داشت: مدیران و مسوولان با تقویت روحیه مشارکت و همکاری در کارکنان مجموعه، باعث ایجاد نشاط کاری، موفقیت و افزایش کارایی دستگاه متبوع می شوند.

وی با بیان اینکه باید در تمام امور خداوند ملاک عملکرد مسوولان و کارکنان قرار بگیرد، افزود: یک مدیر به عنوان الگو و معیار نیروهای زیردست، در کنار عمل به قانون باید در زندگی شخصی خود نیز تبعیت از فرامین شرعی و قانونی را مد نظر داشته باشد.

امام جمعه ایلام با اشاره به آشوب های اخیر یادآور شد: اغتشاشات اخیر هرچند گذرا و با تعداد اندکی از افراد جامعه شکل گرفت، اما حاوی هشدار و پیام مهمی برای مسوولان بود چرا که بیشتر این افراد را قشر جوان و نوجوان تشکیل داده بود.

حجت‌الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه اغتشاشات اخیر نیاز جدی به آسیب شناسی دارد، ادامه داد: ریزش جوانان و نوجوانان مهم است چرا که این افراد تحت تاثیر مداوم تبلیغات مسموم رسانه های معاند قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: باید رابطه صمیمانه بین والدین، اساتید، معلمان و روحانیت با طیف جوان و نوجوان پررنگ تر و والدین وقت و زمان بیشتری را با فرزندان خود بگذرانند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار گفت: خانواده ها از درون خانه ها در معرض تهاجم فرهنگی هستند و جنگ با دین، معنویت و هویت های ارزشی از سوی رسانه های بیگانه فضای مجازی به دورن خانه ها کشیده شده است.

وی تاکید کرد: جهاد تبیین در مورد حقایق جامعه و افشاگری اهداف شوم دشمن و دست های پشت پرده در مقطع کنونی ضروری و اجتناب ناپذیر است و باتوجه به فطرت پاک بچه ها، دشمن از عدم بلوغ سیاسی و فکری آنها استفاده کرده و نسل جوان و نوجوان را در معرض بمباران های خبری غلط و مغرضانه و محتواهای اغواکننده قرار داده است.

رییس دادگستری استان ایلام هم گفت: نظارت دقیق و عادلانه بر عملکرد سازمان ها به ویژه مدیران اصلی دستگاه ها موجب ارتقای کیفیت عملکردها می شود و باید عملکرد مدیران به عنوان نقطه حساس و اصلی هر دستگاه مورد ارزیابی جدی و موشکافانه قرار بگیرند.

عمران علی محمدی یادآور شد: نظارت و بازرسی مکمل یکدیگر هستند و در کنار حمایت از مدیران تابع قانون برخورد با مدیرانی که ترک فعل می کنند نیز به طور شفاف و صریح برخورد صورت می گیرد.

وی از بازرسان خواست بسته به شرایط و مقتضیات دستگاه ها و مدیران انعطاف داشته باشند و بازرسان باید از بین افراد با دانش، مسلط و آگاه به مسائل دستگاه ها انتخاب شوند.

علی محمدی تاکید کرد: با توجه به اغتشاشات کنونی و حضور فعال قشر نوجوان در این آشوب ها، یکی از مهمترین نهادها آموزش و پرورش است که به عنوان مهمترین و تاثیرگذارترین دستگاه باید مورد بازرسی و کنکاش قرار بگیرد چرا که برای دانش آموزان پرورش در اولویت آموزش قرار دارد.

دادستان ایلام هم گفت: نظارت بازرسان در ادارات و دستگاه ها باید قوی باشد تا فساد اداری شکل نگیرد و در این راستا با مدیران متخلف برخورد شده است.

عبدالوهاب بخشنده با بیان اینکه نظارت در دستگاه ها بیشتر باشد، یادآور شد: با همکاری دستگاه قضا حقوق تضییع شده از سوی مدیران متخلف به بیت المال برگردانده شده است.

به گزارش ایرنا، در این آیین از بازرسان موفق و برتر استان در ۶ ماهه گذشته تقدیر به عمل آمد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.