تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷

استاندار ایلام: دستگاه ها از هم اکنون برای برگزاری باشکوه اربعین ۱۴۰۲ برنامه ریزی کنند

استاندار ایلام: دستگاه ها از هم اکنون برای برگزاری باشکوه اربعین ۱۴۰۲ برنامه ریزی کنند
ایلام - استاندار ایلام با اشاره به اینکه ایلام نگین و گرانیگاه اربعین کشور است و دولت سیزدهم از همان بدو تشکیل، نگاه ویژه ای به توسعه و تکمیل زیرساخت های اربعین در استان دارد، گفت: دستگاه ها از هم اکنون برای برگزاری باشکوه اربعین ۱۴۰۲ برنامه ریزی کنند.

 

حسن بهرام نیا روز سه شنبه در همایش تقدیر از فعالان اربعین اظهار داشت: اربعین برای مسوولان استان تمام نشده و تکمیل پروژه های نیمه تمام، توسعه زیرساخت های اربعین و رفع نقاط ضعف برای سال های آتی در حال اقدام است.

وی افزود: اربعین امسال نظیر سنوات گذشته تمام استان اعم از مسوولان و مردم عاشقانه و خودجوش پای کار آمدند چرا که خدمت رسانی به زائران یک افتخار و موهبت برزگ است که از جانب پروردگار نصیب مردم استان ایلام شد.

استاندار ایلام اضافه کرد: بسیاری از خدمات اربعین چون تهیه اقلام مورد نیاز ایستگاه های صلواتی در دید عموم نبود و خدماتی چون امور امنیتی و اطلاعاتی در خفا و پنهان بود.

بهرام نیا ادامه داد: برخلاف سال های گذشته ۲ طرفه بودن مسیرهای منتهی به مهران به واسطه چهاربانده کردن راه های موصلاتی تا پایان اربعین، تامین آب پایدار بهداشتی، سیستم دفع فاضلاب، افزایش پارکینگ ها، کاهش سرقت، کاهش میزان تلفات جاده ای و تصادفات، مدیریت اصولی تردد و حمل و نقل جاده ای دورن و برون شهری، تامین امنیت، خدمات گسترده بهداشتی و درمانی، عدم معطلی زائران در پارکینگ های عمومی مدیریت اربعین امسال را پررنگ تر کرد.

وی یادآور شد: حضور روحانیت مبلغ برای امور فرهنگی و برگزاری نمازهای جماعت، حضور مسوولان ارشد کشوری و لشکری در مهران نشان دهنده اهمیت اربعین در استان بود به گونه ای که وزیر کشور به علت حساسیت بالای موضوع پنج بار به استان ایلام و مرز مهران آمد.

استاندار ایلام با بیان اینکه اربعین خالق زیبایی های بیشماری از حضور پرشور خادمان اربعین بود، گفت: به برکت عنایت امام حسین و اهل بیت (ع) هیچ موردی از تلفات گرمازدگی حتی در عراق گزارش نشد و با توزیع گسترده آب سرد و یخ، ایجاد اتاقک های سیار سردکن، سیستم های خنک کننده و حضور نیروهای درمانی از بروز حوادثی چون گرمازدگی زائران جلوگیری شد.

بهرام نیا تاکید کرد: خدمات گسترده اربعین رضایت مندی رهبری و زائران را در پی داشت و همکاری به هم پیوسته و گسترده دستگاه های مختلف باعث شکل گیری اربعینی باشکوه و ایمن در استان ایلام به ویژه مهران شد.

استاندار ایلام تاکید کرد: اکنون گه اربعین امسال به پایان رسیده است باید همه دستگاه ها همانند ماه های گذشته به صورت جهادی و با تمام توان با هم افزایی نسبت به تکمیل زیرساخت های ناتمام قبل از شروع اربعین دیگر اهتمام داشته باشند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.