تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸

ایلام، از استان های پیشتاز در ثبت اشتغال سامانه ملی رصد است

ایلام، از استان های پیشتاز در ثبت اشتغال سامانه ملی رصد است
ایلام - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: این استان با ثبت ۲ برابری اشتغال از استان های پیشتاز در ثبت اشتغال در سامانه رصد است.

 

نورالدین الیاسی روز دوشنبه در نشست با مدیران شرکت ها و پروژه های مستقر در شهرستان دهلران با بیان اینکه ۱۴ هزار اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی استان در سامانه ملی رصد ثبت شده است، اظهار داشت: تعهد اشتغال استان در سامانه رصد ۶ هزار و ۶۷۱ ثبت اشتغال بوده است که ایلام از تعهد خود هم بالاتر رفته و ۲ برابر ثبت اشتغال داشته و از استان های پیشتاز در ثبت اشتغال در سامانه ملی رصد می باشد.

وی به اضافه شدن هفت هزار بیمه شده اصلی تامین اجتماعی به استان در ۹ ماهه سال جاری اشاره کرد و افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با کار، معیشت، اشتغال و رفاه مردم سروکار دارد و بیش از ۷۰ درصد از مردم استان از خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهره مند می باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با اشاره به اینکه صیانت از نیروی کار و مهندسی این حوزه و صیانت از کارگران، کارفرمایان و تعاونگران بر عهده این وزارتخانه است ، یادآور شد: تعداد تشکل های دهلران کم است که می طلبد این تعداد افزایش پیدا کند تا نقش کارگران در بهبود فضای اقتصادی افزایش یابد.

الیاسی با اشاره به اینکه آنچه که تا به امروز در استان محقق شده است حاصل تلاش و پیگیری یک کار جمعی تحت عنوان «زیست بوم ملی اشتغال» است، اضافه کرد: در ایجاد این فرصت شغلی تمامی فرمانداران و دستگاه های اجرایی با نظارت استاندار نقش آفرینی کرده اند.

وی اظهار داشت: ۱۰ دستگاه پیش از این دوره در زیست بوم اشتغال استان درگیر بودند که این تعداد هم اکنون به ۳۰ دستگاه افزایش یافته است.

الیاسی با بیان اینکه اساسنامه کارآفرینان کشور توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شده است، گفت: خواستار توجه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به ابعاد کارآفرینی هستیم.

ثبت ۱۲۳ درصدی اشتغال دهلران در سامانه ملی رصد

فرماندار ویژه دهلران نیز گفت: ایجاد اشتغال از رویکردهای دولت است که با برنامه ریزی دنبال می شود و تاکنون نیز بخوبی این مهم دنبال شده است.

لطیف صادقی به عملکرد خوب این شهرستان در ثبت اشتغال در سامانه رصد اشاره و افزود: یک هزار و ۸۳۱ ثبت اشتغال معادل ۱۲۳ درصدی در سامانه ملی رصد ثبت شده و ۵۶۴ شغل نیز توسط کاریابی ها ایجاد شده است.

وی افزود: آمار بیمه شدگان اصلی و تبعی در این شهرستان ۴۳ هزار نفر می باشد که از این تعداد ۱۷ هزار نفر بیمه شده اصلی هستند.

وی اشتغال را پایه و اساس برای تسهیل در سایر امور زندگی و معیشت ذکر کرد و افزود: اشتغال از مسایل مهم کشور و دغدغه خانواده هاست که نقش موثری در سروسامان دادن به زندگی جوانان دارد.

صادقی بر ضرورت توجه شرکت ها به مسئولیت های اجتماعی، بومی گزینی و اشتغال تاکید کرد و گفت: از محل قراردادها با پیمانکاران برای حمایت از فعالیت های اجتماعی و ورزشی رایزنی هایی انجام شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.