تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶

شهداء نقطه اشتراک همه ما برای تعالی ایران اسلامی هستند

شهداء نقطه اشتراک همه ما برای تعالی ایران اسلامی هستند
.

 

سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام در محوطه شرکت پتروشیمی ایلام که با حضور جمعی از مسوولان لشکری و کشوری استان و مردم شهرستان چوار برگزار شد، بیان کرد: شهیدان فرزندان برومند این آب و خاک هستند که دیروز برای دفاع از کیان این سرزمین جنگیدند و جان عزیزشان را فدا کردند، تا ما امروز با تاسی از شهدا در هر جایگاه و پستی که باشیم باید برای سرافرازی کشورمان تلاش کنیم.

سردار شاکرمی در بخشی از سخنان خود افزود: بی شک راه شهداء فراموش ناشدنی است و اگر در مسیر انقلاب فراموشی برای ما رخ دهد، باعث گله مندی شهیدان والامقام از ما خواهد شد و برای اینکه شرمنده شهدا نشویم، باید از آرمان های آنها را پاس بداریم.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام اضافه کرد: شهدا گرانیگاه و نقطه مشترک ما برای تعالی ایران اسلامی هستند ، باید با جهاد و تلاش خود ادامه دهنده راه شهدا برای اقتدار انقلاب اسلامی باشیم و تفحص، تشییع و تدفین شهدای گمنام در طول سال و بویژه در ایام خاصی چون آشوب ها، بیانگر وفاداری مجدد مردم به نظام و انقلاب است.

شاکرمی با اشاره به ایجاد فضای معنوی در جامعه با آمدن این شهدای عزیز افزود: این شهدای عظیم الشان نظام ما را بیمه و فضای شهر را معطر به عطر وجود خود کرده و دشمن تمام امکانات خود را برای مقابله با انقلاب اسلامی به کار گرفته است، باید با جهاد تبیین ادامه دهنده راه روشن شهدا و آرمان های دفاع مقدس باشیم.

ایشان تاکید داشت: شهدا در زمان حیات جاودانی خود تبیین گر جایگاه ولایت بودند و با شهادت عارفانه و بصیرانه خود تاج عزت بر سر ما گذاشتند و این شهدای عزیز با تاسی و مدد از حضرت فاطمه زهرا (س) و پیوند عمیق روحانی با این بانوی بزرگوار ، به مسلخ می رفتند و در روزهای اخیر نیز شاهد تشییع باشکوه جمعی از فرزندان گمنام این مادر همزمان با ایام فاطمیه در جای جای ایران اسلامی هستیم.

سردار شاکرمی ادامه داد: زندگی حضرت زهرا (س) به عنوان شخصیتی بزرگ متمایز از تمام اولیا و انبیا الهی، پر از درس های مهم و آموزنده است و این بانو گرامی با همه جایگاه و موقعیت بسیار خاص خود، از امام و ولی زمانش دفاع و در این راه به شهادت رسید.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام ضمن اشاره به الگو بودن حضرت صدیقه طاهره(ع) برای شهیدان انقلاب اسلامی گفت: این شهدای والامقام حمایت گر ولی فقیه عصر خود بوده و شهید شدند.

 

در ادامه این مراسم معنوی سید غلامحسن گرشاسبی مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام در سخنانی گفت: تدفین این شهدای گرانقدر در شرکت پتروشیمی برای همه ما اقدامی ارزشمند است چرا که بر طبق قول خداوند متعال در کتاب وحی شهداء و کشته شدگان در راه خدا زنده هستند و نزد خدواند متعال روزی می خورند .

گرشاسبی افزود: شهداء همواره ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و مجلس شهید باید مجلس تبیین باشد، با توجه به هجمه هایی که اخیرا در کشور عزیزمان رخ داد، تاسی از شهداء ما را به راه درست راهنمایی می کند.

وی افزود: همین مسئله اهمیت و مفهوم بصیرت در اندیشه­ رهبر انقلاب بر لزوم بصیرت­ زایی و بصیرت­ افزایی در جامعه را دوچندان می­ سازد و پایداری انقلاب نیاز به بصیرتی دارد که از جنس نور باشدو این بصیرت را در وجود شهدا که سراسر نور هستند، پیدا می شود.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی ایلام در ادامه شهدا را ادامه دهنده راه اهل بیت دانسته و افزود: شهداء براساس عنایات و لطفی که به اهل بیت داشته اند ولایت مداری و نور را از آنها گرفته اند و شجاعت، شهامت، مطیع امام زمان و پیرو رهبری بودن از جمله ویژگی‌های این شهیدان والامقام است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.