تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹

امام جمعه ایلام:

مدرک گرایی و تکدی گری نمره، آفت دانشگاه ها است

مدرک گرایی و تکدی گری نمره، آفت دانشگاه ها است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: رواج مدرک گرایی و تکدی گری نمره به عنوان یک آفت جای یادگیری و مهارت آموزشی را در بین دانشجویان گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز چهارشنبه در دیدار با سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان ایلام اظهار کرد: این روند غلط موجب افزایش تعداد دانشجویان مدرک گرفته اما بیکار در جامعه شده است.

وی افزود: فراگیری دانش و علم برای دانشجویان باید کاربردی و مهارتی باشد تا این افراد بعد از پایان تحصیلات دانشگاهی در جامعه نقشی موثر در زمینه اشتغال باشند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: مدرک تحصیلی بدون کارایی در جامعه زیاد شده است، در حالیکه برای مهارت آموزی علمی و عملی نقش معلم و استاد در آموزش و تربیت دانشجویان فوق العاده مهم و تاثیرگذار است.
حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار ادامه داد: آثار مثبت و منفی تدریس استاد در آینده شغلی و مهارت آموزی یک دانشجو از اهمیت زیادی برخودار است و نباید خروجی دانشگاه های مهارت محوری چون فنی و حرفه ای فارغ التحصیلی دانشجویانی بدون مهارت و بیکار باشد.

وی اضافه کرد: نقش و آثار کار آموزشی اساتید در جامعه توسط دانشجویان نمایان و مشخص می شود در حالیکه بسیاری از فارغ التحصیلان از مهارت های لازم تحصیلی در رشته خود بی بهره هستند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: کارگاه های آموزشی دانشگاه ها فرصتی برای آزمون و خطای دانشجویان در مدت تحصیل است اما با ورود به جامعه این افراد باید از آموخته های خود برای استفاده عملیاتی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اظهار داشت: ایجاد رشته های جدید مورد نیاز صنایع نفتی چون پالایشگاه و پتروشیمی از ضروریات تحصیلی در استان است که در این راستا شرکت های نفتی هزینه تجهیزات مورد نیاز کارگاه ها را پرداخت و دانشگاه نیز نیروی مهارتی مورد نیاز این شرکت ها را تربیت کنند.

وی به سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان ایلام پیشنهاد داد: مشکلات، خواسته ها، اعتبارات مورد نیاز برای تجهیز و برو رسانی کارگاه ها را در قالب یک درخواست رسمی مکتوب کرده و در سفر آتی رییس جمهوری به استان ایلام ارائه دهد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.