تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹

ثبت اشتغال ایلام در سامانه رصد از ۱۵ هزار نفر فراتر رفت

ثبت اشتغال ایلام در سامانه رصد از ۱۵ هزار نفر فراتر رفت
ایلام - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: اشتغال ثبت شده در این استان بر اساس سامانه ملی رصد از ۱۵ هزار نفر فراتر رفته است.

نورالدین الیاسی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ما تاکید کرد: تعهد ثبت اشتغال استان در سامانه ملی رصد ۶۶۷۱ برای سال ۱۴۰۱ است که با هدف گذاری ۱۳۱۱۰ ثبت اشتغال در استان و دستور و تاکید استاندار برای ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار و هماهنگی تیم اقتصادی استان و نقش آفرینی بیش از ۳۰ دستگاه اجرایی و نهادهای حمایتی تاکنون ۱۵۰۶۵ ثبت اشتغال در سامانه ملی رصد در بخش های مختلف صنعت و خدمات و کشاورزی و … انجام شده که ایلام در مقایسه با سایر استان های کشور همچنان استان برتر شناخته شده است.

وی از افتتاح ۲۵ طرح تعاونی در بخش های مختلف مسکن، تولید و توزیع و خدماتی در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در استان ایلام خبر داد.

وی صیانت از نیروی کار، رسیدگی به دعاوی بین کارگر و کارفرما، توسعه اشتغال و هدایت نیروی کار، تشکیل، توسعه، نظارت و ترویج بخش تعاون و نیز ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به جامعه کار و تولید را از مهم‌ترین ماموریت های این اداره کل برشمرد.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام تاکید کرد: از اسفند سال تاکنون ۸۴۰ پرونده شکایتی برای رسیدگی در مراجع تعیین وقت نشده بودند که در یک اقدام جهادی برنامه ریزی شده و هماهنگ با افزایش تعداد شعبات و نمایندگان دولت در مراجع تشخیص و حل اختلاف از ابتدای سال ۱۴۰۱ این رقم به تعداد ۱۰۰ پرونده رسیده است.

الیاسی یادآور شد: اطاله دادرسی از ۱۱۲ روز به ۷۰ روز کاهش یافته، بطوریکه از ابتدای سال جاری تا بهمن ماه به ۲۳۹۰ دادخواست واصله در مراجع حل اختلاف کارگری و کرافرمایی استان رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: همچنین با ۹۲۰۷ بازرسی ادواری و موردی از کارگاه های استان و تشکیل ۲۹۳ جلسه کمیته حفاظت ایمنی و بهداشت کار در کارگاه ها و برگزاری ۳۲ هزار و ۴۲۰ نفر ساعت آموزش کارگری و کارفرمایی ایمنی بصورت حضوری و مجازی ضمن صیانت از نیروی کار استان حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان به میزان ۶۰ درصد کاهش یافت.

مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ایلام در خصوص حمایت قانونی از کارگرانی که خارج از میل و اراده خود از کار بیکار می‌شوند گفت: برگزاری ۲۹ جلسه کمیته استانی جهت حمایت از واحدهای مشکل‌دار و برقراری مقرری بیمه بیکاری برای واجدین شرایط از دیگر اقدامات این اداره کل بوده و در حال حاضر تعداد ۹۷۳ مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان از این حمایت قانونی برخوردارند.

الیاسی گفت: سال‌جاری پس از سالها تعطیلی، کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان ایلام که یکی از نیازهای اساسی استان و مطالبه بحق کارگران بود در نیمه اول سال تشکیل و فعالیت آن آغاز شد تا بعنوان یکی از ارکان مهم گفتگوی بین دولت، کارگر و کارفرما با دیگر مجامع و تشکل های کارگری و کارفرمایی به وظایف قانونی خود بپردازد.

وی اظهار داشت: استان ایلام دارای ۱۴۰ تشکل کارگری کارفرمایی، انجمن صنفی می باشد که ۲۳ تشکل آن در سال ۱۴۰۱ تاسیس شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام به موضوع اشتغال در ۲ بخش اشتغال مستقیم و غیر مستقیم و پرداخت تسهیلات اشاره کرد و اظهار داشت: این اداره کل وظیفه مشاوره و هدایت نیروی کار و هماهنگ کننده بین بخشی دستگاه‌ها اجرایی و بانک‌ها و موسسات و کارگاه ها در شورای اشتغال را دارد و تعداد ۶۸۹ نفر از طریق مراکز مشاوره شغلی وکاریابی های داخلی جذب بازار کار شدند و ۳۰۴ فرصت شغلی نیز از طریق سامانه جستجوی شغل برای جویندگان کار فراهم شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.