تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰

دانشجویان برتر کشوری دانشگاه ایلام از پرداخت شهریه معاف می شوند + گزارش تصویری

دانشجویان برتر کشوری دانشگاه ایلام از پرداخت شهریه معاف می شوند + گزارش تصویری
نگاه اقتصاد -

دکتر طاهر علی‌محمدی؛ رئیس دانشگاه ایلام در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: دانشجویانی که حائز رتبه های برتر کشور شده و به دانشگاه ایلام برای ادامه تحصیل وارد شوند، علاوه بر معافیت از پرداخت شهریه، مبلغی به عنوان کمک هزینه تحصیلی به آنان پرداخت خواهد شد.

علی‌محمدی در ادامه به نقش غیرقابل انکار رسانه در جامعه اشاره کرد و افزود: رسانه ها ظرفیت بسیار بزرگی برای تبیین مسائل و حقایق جامعه هستند و باید از این ظرفیت به‌ نحو احسنت استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه ایلام با بیان این که نقش رسانه های داخلی در مقابله و مبارزه با رسانه های جاعل و دروغ پرداز بسیار مهم است، تصریح کرد: در برابر شیطنت‌های رسانه های معاند باید تنویر افکار و جهاد تبیین صورت بگیرد.

این مسئول عالی دانشگاه در جهاد تبیین مهم ترین مخاطب مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را دانشگاهیان و نخبگان و اهالی رسانه عنوان کرد و افزود: وظیفه و رسالت رسانه ها برای تحقق جهاد تبیین بسیار مؤثرتر است و ضرورت دارد که بیش از پیش پای کار باشند.

رئیس دانشگاه ایلام به تحصیل هشت هزار دانشجو در این دانشگاه اشاره کرد و با بیان این که دانشگاه ایلام در آغاز و از سال ۱۳۵۵ تحت عنوان دانشکده دامپروری آغاز به کار کرده و سپس تحت عنوان دانشکده کشاورزی ادامه فعالیت داده، خاطرنشان کرد: در جریان سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۶۹به استان ایلام، رسماً ایجاد دانشگاه ایلام در دستور کار قرار گرفت و این دانشگاه سرانجام در سال ۱۳۷۱ تأسیس گردید.

دکتر علی‌محمدی در ادامه گفت: آزمایشگاه دانشگاه ایلام جزو ۱۰ آزمایشگاه برتر کشور است و در حال حاضر در این دانشگاه هفت دانشکده فعال بوده و یکی از این دانشکده ها در شهرستان مرزی دهلران فعالیت دارد.

رئیس دانشگاه ایلام به کسری بودجه ۱۱ میلیارد تومانی دانشگاه ایلام اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با تلاش ها مساعدت مسئولان استانی و همراهی همکاران وزارت علوم، ۱۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان برای جبران این کسری بودجه، تأمین و بدهی دانشگاه پرداخت گردید.

علی‌محمدی در ادامه سخنان خود در جمع اصحاب رسانه از در دستور کار قرار گرفتن بهسازی، نوسازی، مرمت، تجهیز و تکمیل پروژه های مختلف در دانشگاه ایلام سخن به میان آورد و یادآور شد: برای تکمیل دو پروژه علوم پایه و توسعه دانشکده علوم پایه مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تأمین گردیده است.

ایشان افزود: برای توسعه دانشکده علوم با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی، سعی داریم تا در قالب متمم بودجه سفر ریاست جمهوری، مجوزات لازم را اخذ نموده و اعتبار مناسبی تأمین کنیم.

علی‌محمدی یکی از پروژه هایی که بهسازی و نوسازی آن در دستور کار قرار دارد را مجتمع این دانشگاه واقع در جاده مهران شهر ایلام عنوان کرد و گفت: این پروژه نزدیک به ۹ سال بود که در انتظار بودجه و اعتبار به سر می برد و سرانجام با رایزنی ها و پیگیری های زیادی که صورت گرفت، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای مرمت، بهسازی و تجهیز آن جذب گردید.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به این که در سال ۱۴۰۱ بودجه دانشگاه ایلام ۵۰ درصد افزایش یافته، تصریح کرد: این مهم یکی از اتفاقهای کم نظیر در بین دانشگاه های کشور است.

دکتر علی‌محمدی خاطرنشان کرد: درآمد دانشگاه ایلام در سال ۱۴۰۱، ۱۷ میلیارد تومان بوده و خوشبختانه تاکنون بیش از ۲۲ میلیارد تومان درآمد به دست آمده است.

رئیس دانشگاه ایلام اضافه کرد: برای درآمدزایی بیشتر و ایجاد اشتغال مناسب در استان، احداث کارخانه بیتومین در دستور کار قرار دارد. ایشان افزود: با احداث این کارخانه، زمینه درآمدزایی و اشتغال پایدار فراهم خواهد شد.

علی‌محمدی افزود: برنامه راهبردی ما برای توسعه همه‌جانبه دانشگاه ایلام، انتصاب مدیران جوان و کادرسازی برای آینده و استفاده از ظرفیت و توانمندی زنان در سطوح مختلف مدیریتی در این دانشگاه می باشد.

رئیس دانشگاه ایلام به اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دانشگاه ایلام یکی از آرام ترین دانشگاه های کشور بود و این موفقیت حاصل همراهی و همکاری دانشجویان عزیز و همه کارکنان و یاوران این دانشگاه بوده است.

علی‌محمدی به اجرای اردوهای تفریحی، زیارتی و سیاحتی برای دانشجویان و کارکنان، برگزاری بیش از ۲۰ کرسی آزاداندیشی و اجرای مراسمات مختلف در زمره ی برنامه های فرهنگی دانشگاه اشاره کرد و افزود: بر اساس نظام رتبه بندی، دانشگاه ایلام در سطح جهان در رتبه ۶۹۹ و در سطح کشور در رتبه ۳۳ گرین متریک قرار دارد.

رئیس دانشگاه ایلام اساتید این دانشگاه را جزء برترین ها برشمرد و گفت: خوشبختانه برخی از اساتید ما در بین دانشمندان یک و دو درصد جهان جای دارند.

ایشان در پایان اضافه کرد: تاکنون ۶۹ کارگاه آموزشی در حوزه فناوری و نوآوری در این دانشگاه برگزار شده و دو اختراع نیز به ثبت رسیده است./سیدداود سجادی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.