تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵

برای مقابله با بلایای طبیعی باید تجهیزات بروز داشته باشیم + گزارش تصویری

برای مقابله با بلایای طبیعی باید تجهیزات بروز داشته باشیم  + گزارش تصویری
نگاه اقتصاد

 

حسن بهرام نیا استاندار ایلام عصر شنبه (۲۷ اسفند ۱۴۰۱) در مراسم رونمایی از اولین خودرو آتش‌نشانی مجهز به نردبان هیدرولیکی ۳۲ متری در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام که با حضور مدیران و اصحاب رسانه برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: اعتبار لازم برای خرید کامیون ویژه حمل زباله برای ۲۶ شهرداری استان و خرید ۴ تانکر آبرسانی برای شهرداری‌های شهرستان‌های هلیلان، چوار، مهران و آبدانان فراهم شده است.

استاندار ایلام در ادامه ضمن اشاره به سالانه در کشور بلایای طبیعی و غیرطبیعی بسیاری به وقوع می‌پیوندد، اضافه کرد: باید با تجهیز امکانات برای مواجه شدن با حوادث و بلایای احتمالی آمادگی ۱۰۰ درصدی داشته باشیم و یکی از این حادثه هایی که زیان بار است، آتش‌ سوزی است و در این میان یکی از خلأهایی که همواره خود را در حوادث نشان می‌داد، نبود خودرو نردبانی هیدرولیکی بود که با هم افزایی و تلاش مجموعه استانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر ایلام توانستیم این خلأ را پُر کنیم.

بهرام‌نیا افزود: آتش‌نشانان از اقشاری هستند که به عنوان افراد زحمت‌کش و فرشته نجات از این عزیزان یاد می شود و مطمئنا کار آتش‌نشانی بی اجر و پاداش نیست، نیروهای آتش‌نشانی هم از نظر جسمانی و روانی باید در سلامت کامل باشند، در واقع این موضوع از الزامات آتش‌نشانان است تا در زمان تصمیم‌گیری و با روحیه ایثارگری خود بتوانند به مردم خدمت کنند.

بهرام نیا در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به امر که همواره باید نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها داشته باشیم، ادامه داد: در هر شهری مردم باید از حقوق شهروندی برخوردار باشند و این مهم در قالب مدیریت شهری مصداق پیدا می‌کند، در نتیجه مدیریت شهری از همه ظرفیت‌ها برای برخوردار شدن مردم از این حقوق استفاده کند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام اظهار داشت: اعتبارات لازم برای خرید ۲۶ کامیون ویژه حمل زباله برای ۲۶ شهرداری استان تأمین شده و بزودی این کامیون‌ها در اختیار تمامی شهرداری‌های استان غیر از شهرداری ایلام قرار می‌گیرد و نیز اعتبار لازم برای خرید چهار تانکر آبرسانی برای شهرداری‌های شهرستان‌های هلیلان، چوار، مهران و آبدانان تامین شده است.

 

بهرام نیا در بخشی از سخنان خود گفت: یکی از ضروریات مهم شهر ایلام را نیاز به ۲ ایستگاه جدید آتش‌نشانی است که مراحل بعدی این موضوع در دستور کار جدی قرار خواهد گرفت همچنین در جریان سفر ریاست محترم جمهور به ایلام، اعتبار استان ۲ هزار و ۳۱۸ میلیارد تومان بود که در جریان دیدار با آیت‌الله رییسی مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات سفر افزوده شد.

بهرام نیا به سفر معاون اجرایی رئیس‌جمهور به ایلام اشاره کرد و اضافه کرد: مبلغ یک هزار و ۱۰۲ میلیارد تومان اعتبار نقدی به استان اضافه شد و در ماده ۵۶ نیز مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان اخذ و مجموع متمم های اول و دوم ۲ هزار و ۲۲۵ میلیارد تومان است که مجموع اعتبارات سفر و متمم حدود چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می باشد که در بین کل شهرستان‌های استان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و سایر پروژه‌های در دست اقدام توزیع شد.

وی مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای شهرستان ملکشاهی را ۶۱۴ میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: اعتبار استانی ملکشاهی ۸۲ میلیارد تومان بود که با ۵۳ درصد تخصیص رقم اعتبار ۴۳ میلیارد دریافت کرده بود اما در این دولت و ظرف یکسال به اندازه ۱۳ سال اعتبار استانی به این شهرستان تخصیص داده شده است نیز سهم اعتبار شهرستان کمتر توسعه هلیلان نیز ۵۲۴ میلیارد تومان بوده است.

در ادامه این مراسم افشین مظفری سرپرست شهرداری ایلام در سخنانی بیان کرد: یکی از مهمترین و اصلی ترین زیر بخش های شهرداری آتش نشانی است، بنابراین نیروهای آتش نشان باید از تجهیزات کامل برخوردار باشند.

مظفری گفت: نردبان هیدرولیکی ۳۲ متری پیشرفته با تجهیزات کامل آن به اعتبار ۵۳ میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت های اسلامی خریداری شده و ایستگاه چهارم آتش نشانی در طی ماه های آینده در سال جدید شروع می شود که این ایستگاه برای فعالیت خود نیازمند تجهیزات و تکمیل نیروی انسانی ماهر است.

در ادامه این آیین نصرت اله لطفی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام هم بیان کرد: این نردبان با ۳۲ متر ارتفاع، بهره مند از فناوری روز دنیا از جمله مانتور، محفظه های حمل مصدوم و ویلچر و ژنراتور برق اضطراری است نیز برای کنترل حوادثی چون آتش در ساختمان های مرتفع وجود این نردبان در شهر ایلام ضروری و حیاتی است.

لطفی ادامه داد: ارتقای سطح ایمنی شهری از نشانه های توسعه است و با توجه به حرکت ایلام به سمت بلندمرتبه سازی و افزایش جمعیت و وسعت شهری نیاز به تامین تجهیزات جدید ضروری است، این در حالی است که د که شهر ایلام به حداقل پنج ایستگاه آتش نشانی نیاز دارد، اما این شهر دارای سه ایستگاه آتش نشانی است.

در پایان مراسم، سعید انوری پور؛ رییس شورای شهر ایلام هم در سخنانی عنوان کرد: در تمام کشور تنها ۶ استان دارای نردبان هیدرولیکی هستند که نردبان ایلام با پیگیری های مکرر مسوولان ایلام محقق شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.